Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-04, 06:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Från O`Reilly Factor:

WOW! Karl Rove Explains How Cruz Camp's Cheating Stole Iowa from Trump

https://www.youtube.com/watch?v=ocgEmgXXwF8
2016-02-04, 07:00
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej det är sant men att uppföra sig som en femåring bara för att ens motståndare har kört fulspel mot en annan motståndare och därmed fått fler röster än en själv är inte direkt smickrande eller ens något som borde atrahera folk att rösta på honom.

Hur ska han reagera när en annan nations ledare agerar ungefär lika fult, twittra om hur elak denne är och kräva att denne avgår? (Och ja jag hoppas han visar ett vuxnare betende desto närmre vi kommer slutspurten)

Nu förstår jag verkligen inte hur du resonerar. Vad tror du själv att Trump tjänar mest på? Att skapa en allmän opinion mot Cruz genom att utmåla honom som fuskare, eller att inte göra det? Tror du verkligen själv på att det handlar om hur Iowa-borna röstat istället för hur Trump vill att övriga delstater inte röstar?
2016-02-04, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Larv! Det var CNN och ingen annan som spred felaktigheter. Men oavsett så är det bara patetiskt att hänga upp sig på en sådan här bagatell. Alla vi som har följt amerikansk politik länge vet att betydligt värre saker än detta är vardagsmat!

Kul att ni vänsterdårar i denna tråden räknar ut Cruz ... ni kommer att bli förvånade!

Är det larv för att det är din favorit kandidat som fuskar? Stävjas bör man göra och det direkt när det gäller världens mäktigaste ämbete tycker du inte?

Trump har helt rätt och det är coolt att det är han för han backar inte av rädsla för något. Lite galen är han men I just detta har han rätt och kommer att ånga på för fullt. Lite kul att vara med om ändå trots att jag helst inte ser han som president I slutändan.
2016-02-04, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Santorums, Huckabees och en del av Pauls väljare tror jag går till Trump. Den absolut största vinsten för Trump är emellertid om Carson drar sig ur och det kan ske nu efter New Hampshire.

Du tror att Santorums röster går till Trump, trots att Santorum själv deklarerat att han nu stödjer Rubio. Det är det som kallas indoktrinering
2016-02-04, 08:39
Medlem
Continental Ops avatar
Tycker inte ni som gillar Trump att hans twittrande är oproffsigt alls? Jag tycker nästan det i sig diskar honom som en seriös president. Ang Cruz fuskande t.ex. där är det bara file a complaint eller stfu IMHO.

Jag blir faktiskt förvånad att han inte lägger ner det där
2016-02-04, 08:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Tycker inte ni som gillar Trump att hans twittrande är oproffsigt alls? Jag tycker nästan det i sig diskar honom som en seriös president. Ang Cruz fuskande t.ex. där är det bara file a complaint eller stfu IMHO.

Tvärtom. Twitter är ett modernt och effektivt sätt att nå många människor på. Så varför skulle Trump avstå från den möjligheten? Även i Europa är det ju vanligt med twittrande politiker.
2016-02-04, 09:05
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Tycker det är bra att han fortsätter lipa om den där bagatellen. Det cementerar bara hans roll som cry-baby med offerkofta. Än värre är han en foliehatt av stora mått och det skulle inte förvåna mig det minsta om han de facto jagar presidentposten bara för att försöka få reda på hela historien kring mordet på JFK.
Synd bara att det tycks finnas en hel del foliehattar som lyssnar på hans vaga insinuationer; a.k.a Bullshit! https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/01/15/donald-trump-has-a-brand-new-conspiracy-theory/
2016-02-04, 09:06
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:

Inte för att jag skulle säga att jag gillar Trump...

Men all direktkontakt med makthavare, utan journalister som åsiktsfilter emellan dem och väljarna, är bra.

Twitter är dessutom så effektivt för att få ut korta budskap, att det blir nyhetsartiklar på andra sidan jorden när han skriver där.

Hellre detta, än att medierna kan fortsätta att censurera bort de kandidater de inte gillar.
2016-02-04, 09:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Ben Carson going nuclear against Ted Cruz:

"Carson’s close friend and adviser Armstrong Williams told The Hill in an interview on Wednesdaythat the Cruz campaign’s tactics were “nasty, brutal and deceitful.”

“We’ve been told all along that Cruz’s operatives play dirty and were capable of this stuff, but Dr. Carson never believed it, he felt like they had a respectable operation,” Williams said. “Now we see firsthand that having integrity just doesn’t matter to them. It’s about honor and character, either you have it or you don’.”

Williams said he’s certain that Cruz knew the rumors about him dropping out were false but says the Texas Republican allowed his underlings to spread it anyway."

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/268093-team-carson-furious-with-cruz

Väldigt bra intervju med Ben Carson på The National Press Club, Ben Carson är verkligen arg:
https://www.youtube.com/watch?v=kfQrOOikePY
2016-02-04, 09:33
Medlem
Trump: Cruz 'stole' IA, what he did was disgusting, 'fraud'

Trump går nu ut i Fox News och kräver på nytt att Cruz röster i Iowa ogiltighetsförklaras. Han tar Ben Carson i försvar som enligt honom är "a fantastic guy" och säger att han själv skulle ha vunnit i Iowa ifall det inte vore för Cruz fusk.
2016-02-04, 09:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Larv! Det var CNN och ingen annan som spred felaktigheter. Men oavsett så är det bara patetiskt att hänga upp sig på en sådan här bagatell. Alla vi som har följt amerikansk politik länge vet att betydligt värre saker än detta är vardagsmat!

Kul att ni vänsterdårar i denna tråden räknar ut Cruz ... ni kommer att bli förvånade!

Detta känner vi igen från PK-politiker i Sverige, blir de avslöjade så är de visselblåsarna som uppmärksammar detta som är de som "gjort fel".

Citat:
“We’ve been told all along that Cruz’s operatives play dirty and were capable of this stuff, but Dr. Carson never believed it, he felt like they had a respectable operation,” Williams said. “Now we see firsthand that having integrity just doesn’t matter to them. It’s about honor and character, either you have it or you don’.”

Jag antar att Dr Carson också gör fel?
2016-02-04, 09:45
Medlem
Trump under valmöte i Arkansas: 'Actually I think I Came First in Iowa, because if you take a look. Okay? Oh, that voter fraud! You know, those politicians are brutal, they're brutal. They're brutal, they're a bunch of dishonest cookies, I wanna tell ya. That's one of the reasons why I'm doing this. That's one of the reasons'

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in