Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 15:09
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det är det väl inte. Rubio är ju inte den största förloraren som hållit ut så här länge utan en chans till vinst.

Om det finns tiggarpengar kvar i valkassan, varför inte köra tills de är helt slut?
Är snacket om att Rubio fortfarande skulle ha en chans att bli nominerad i ett scenario där det slutar med ett brokerd convention över nu? Eller kan det vara just det som driver honom?

Utan att vara direkt insatt i hur GOP:s etablissemang resonerar så har jag svårt att se att de kan nominera en förlorare som Rubio även vid ett brokered convention.
2016-03-15, 15:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Tja, hur ska man kommentera det tillkännagivandet? Skrattretande.

Håller med, men jag antar det finns någon plan i bakgrunden där motståndare till Trump behöver Rubio för något?Knappast han själv som medvetet skämmer ut sig?
2016-03-15, 15:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Är snacket om att Rubio fortfarande skulle ha en chans att bli nominerad i ett scenario där det slutar med ett brokerd convention över nu? Eller kan det vara just det som driver honom?

Utan att vara direkt insatt i hur GOP:s etablissemang resonerar så har jag svårt att se att de kan nominera en förlorare som Rubio även vid ett brokered convention.

I det läget jag syftade på så la jag inte in ett brokerd Convention. Sker så kan ju läget förändras, men jag tror inte på Rubio en s då. Om han är på sin höjd 3:e mest popis i SITT EGET parti - vilken chans har han mot Hillary.

Den enda som kan ta många mittenväljare och folk från Dem är ju Trump. det har givetvis ingen partianalytiker missat.
2016-03-15, 15:23
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Håller med, men jag antar det finns någon plan i bakgrunden där motståndare till Trump behöver Rubio för något?Knappast han själv som medvetet skämmer ut sig?

Allt måste inte ha rationella skäl, jag gissar att han är bitter över/rädd för att stödet för Kasich kommer öka kraftigt om Rubio hoppar av och Kasich vinner Ohio, något som inte är helt otänkbart. Jag tror själv att det är så: Kasich är den stora vinnaren om Rubio hoppar av. Det vet Marco och surar för att han har vunnit 3 delstater/provinser och Kasich inga.
2016-03-15, 15:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här Trump om Islam, i en artikel av Mail Online

Citat:
Islam Has a ‘Serious, Serious Problem of Hate’: Donald Trump Doubles Down in Debate on Muslims ‘Hatred’ Claim

Francesca Chambers, Daily Mail, March 11, 2016
Donald Trump refused to back down from his claim that ‘Islam hates us’ during tonight’s debate.

There is a ‘serious, serious problem of hate,’ Trump said during a GOP debate tonight in Miami, Florida.

He added: ‘There is tremendous hate, there is tremendous hate.’

Trump originally made the assertion yesterday during an CNN interview.

While not going as far as to say all 1.6 billion Muslims despise America, the Republican presidential candidate did not separate radical Islamic terrorism and the Islam as a faith.

Asked if he thought that the anger was coming from the religion itself, Trump, 69, threw the question back at interviewer Anderson Cooper and said that was for the media to work out themselves.

‘You’re gonna have to figure that out, OK?’; said Trump to Cooper. ‘We have to be very vigilant. We have to be very careful. And we can’t allow people coming into this country who have this hatred of the United States.’

At tonight’s debate, coincidentally hosted by CNN, network anchor Jake Tapper asked Trump the question again.

‘I mean a lot of them, I mean a lot of them,’ Trump said.

The businessman declined an opportunity to ‘clarify’ his remarks.

‘There’s something going on that maybe you don’t know about, maybe a lot of people don’t know about, but there’s tremendous hatred, and I will stick with exactly what I said to Anderson Cooper.’

Marco Rubio countered Trump and said, ‘I know that a lot of people find appeal in the things Donald says cause he says what people wish they could say.

‘The problem is, presidents can’t just say anything they want. It has consequences, here and around the world.’

Rubio noted that many American men and women serving in uniform are Muslims.

‘They love America. And as far as I know, no one on this stage has served in uniform in the United States military,’ he said.

Continuing, Rubio said, ‘Anyone out there that has the uniform of the United States on and is willing to die for this country is someone that loves America. No matter what their religious background may be.’

Trump replied, ‘Marco talks about consequences. Well, we’ve had a lot of consequences, including airplanes flying into the World Trade Center, the Pentagon and could have been the White House.

forts Tryck på länken.

Här också en länk
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-15 kl. 15:33.
2016-03-15, 15:26
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Allt måste inte ha rationella skäl, jag gissar att han är bitter över/rädd för att stödet för Kasich kommer öka kraftigt om Rubio hoppar av och Kasich vinner Ohio, något som inte är helt otänkbart. Jag tror själv att det är så: Kasich är den stora vinnaren om Rubio hoppar av. Det vet Marco och surar för att han har vunnit 3 delstater/provinser och Kasich inga.
Kasich kommer sannolikt att vara matematiskt eliminerad efter idag även om han vinner Ohio.
2016-03-15, 15:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här Trump om Islam

Är det bara jag som börjar ledsna på att Trumps standard svar är att folk ska lista ut saker själva när de ställer frågor till honom?

Visst vissa saker finns det solklara svar på bara man stannar upp och tänker men att gång på gång säga samma sak ger definitivt känlslan av att det bara är saker han slänger ur sig för att få folk att fylla i tomrummen med sina egna tankar och idéer.
2016-03-15, 15:28
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Kasich kommer sannolikt att vara matematiskt eliminerad efter idag även om han vinner Ohio.

MEN, som vissa har påpekat, så länge man är med i spelet även om man är en förlorare hela tiden så finns ju drömmen om ett "brokerd Convention".

Jag tror inte det går så långt, men att vissa hoppas det kan jag förstå.
2016-03-15, 15:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
I Massachusetts vann Trump kategorin "post doc". Om du är post doc i Massachusetts så tillhör du världens akademiska elit. Åtminstone två av världens absolut främsta högskolor ligger i Massachusetts.

"Kategorin post doc", vad är det? Jag hittar inget om detta via Google. Länka gärna. För övrigt har jag aldrig sagt att Trump är korkad, det är han inte - tvärt om. Det är hans följare som är korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Saken är ju at SD:s och Trumps framgångar inte är ett dugg "förvånande" för vanliga människor. SD, Trump och liknande talar om vanliga människors vardag - att etablissemanget inte förstår hur det kan ge röster säger ju mer om dom.

Trams. Samtliga politiker talar om "vanliga människor", vad skulle de annars tala om? Muterade elit-människor from outer space?
2016-03-15, 15:29
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Sannolikt ja, men inte nödvändigtvis. Sett ur Kasichs egen synvinkel har han ett klart förbättrat läge nu om Rubio hoppar av.

Jag tror Rubio kommer se till hela röstfördelningen under denna andra supertisdag, syns inga tendenser till att han är på g någonstans tror jag faktiskt han lägger ner. Går han bättre än väntat någonstans, måste inte vara FL, så fortsätter han kanske.
2016-03-15, 15:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trams. Samtliga politiker talar om "vanliga människor", vad skulle de annars tala om? Muterade elit-människor from outer space?

Tvärtom, man ser ju ner på sådana människor. Kolla på LO, där SD nu är största parti - Sossarna kallar dessa människor för "0kunniga" (du också), trots att man älskade dem när man tidigare fick deras stöd.
2016-03-15, 15:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ekeroth? En av partiets absolut mest profilerade kontrajihadist och sionist? Tillsammans med den likaledes djupt sionistiska söder? Rösta på Trump? Glöm det, de var ju delaktiga i att hetsa ut Hahne/Kasselstrand för att de skrev en artikel om att som nationalister borde man kanske fundera över att inta en neutral hållning i Israel/palestina... Eller ska vi slänga in Julia Kronlid som gissning på den tredje?

Skulle Ekeroth faktiskt stödja Trump vore han en rätt märklig typ.

Ekeroth är en rätt märklig typ. Och han är på många sätt en bra kille(*). Och han passar inte in i några mallar. Och grejen med ekerötterna är att de gillar tuffa killar, t.ex. Ariel Edad, och hatar mespottor. Jag tippar på att han stödjer Trump.

(*) Visst, extremare sionister än ekerötterna får man leta efter, men ur denna hållning finner de också motivet att stödja andras nationalistiska kamp. Detta är som natt och dag jämfört med Jomshofs perversa extremsionism, eftersom den är självutplånande. För en jude är det sunt att vara sionist. Och vissa av dem, t.ex. ekerötterna, har empati nog att kunna ställa sig i andra skor, och förstå, stödja och gilla även deras nationella kamp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in