2015-12-30, 10:30
Medlem
Har gjort lite mer överslagsräkningar (Excel krävs). Som det är nu är drygt 20 % av alla coins "minade" och drygt 800 000 medlemmar finns. Om vi då antar att det i slutändan kommer att vara 5 x 800 000 = ungefär 4 miljoner medlemmar. För detta krävs det 22 fulla generationer, dvs alla ben höger/vänster är fyllda. I praktiken ser det inte alls ut så här utan benen är kvarts/halvfyllda och det är nog bra mer än 22 generationer totalt pga att alla går sina egna vägar. Men som en enkel modell antar vi ovanstående.

22 generationer motsvarar 4 194 303 individer.
Vi antar att alla går in med ett €5000-paket.
Totalt inbetalt kapital blir då nästan 21 miljarder.
Nätverksbonusar blir 11,8 miljarder.
Direktbonusar, dvs 10 % på de direkt under varje klient: 2,1 miljarder

Totala antalet bonusar: 13,9 miljarder.
Totalt inbetalt: 21 miljarder.

Nu har jag inte räknat in att om man har Tycoon-paket får man dessutom bonus upp till tre nivåer under dig vilket säkerligen utgör ett antal miljarder, men långt ifrån alla har Tycoon-paket.

Om man i stället väljer att alla köper €1000-paket blir det som följer.

Totalt inbetalt kapital blir då nästan 4,2 miljarder.
Nätverksbonusar blir 1,8 miljarder.
Direktbonusar, dvs 10 % på de direkt under dig: 0,42 miljarder

Totala antalet bonusar: 2,22 miljarder.
Totalt inbetalt: 4,2 miljarder.

Det ser alltså ut som om Ruja klarar av att betala ut sina bonusar. Förvisso finns det fler faktorer att ta med i beräkningarna. Exempelvis krävs det de facto ett visst inbetalt kapital för att "mina" alla coins, alla 4 miljoner personer kan inte godtyckligt välja att köpa €1000- eller €5000-paket. Jag gissar på att snittet ligger någonstans mitt emellan? Coinsen blir också dyrare och dyrare att tillverka vilket borde innebära att det krävs mer och mer pengar, men det påverkar nog inte bonusarna.

Någon annan får gärna kontrollräkna ovanstående.

Kuriosa att den allra högsta personen i toppen skulle få €209 715 100 i bonus på €100-paket-modellen om inte en limit på €35 000 fanns.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-30 kl. 10:55.
Citera
2015-12-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Har gjort lite mer överslagsräkningar (Excel krävs). Som det är nu är drygt 20 % av alla coins "minade" och drygt 800 000 medlemmar finns. Om vi då antar att det i slutändan kommer att vara 5 x 800 000 = ungefär 4 miljoner medlemmar. För detta krävs det 22 fulla generationer, dvs alla ben höger/vänster är fyllda. I praktiken ser det inte alls ut så här utan benen är kvarts/halvfyllda och det är nog bra mer än 22 generationer totalt pga att alla går sina egna vägar. Men som en enkel modell antar vi ovanstående.

22 generationer motsvarar 4 194 303 individer.
Vi antar att alla går in med ett €5000-paket.
Totalt inbetalt kapital blir då nästan 21 miljarder.
Nätverksbonusar blir 11,8 miljarder.
Direktbonusar, dvs 10 % på de direkt under varje klient: 2,1 miljarder

Totala antalet bonusar: 13,9 miljarder.
Totalt inbetalt: 21 miljarder.

Nu har jag inte räknat in att om man har Tycoon-paket får man dessutom bonus upp till tre nivåer under dig vilket säkerligen utgör ett antal miljarder, men alla har inte Tycoon-paket.

Om man i stället väljer att alla köper €1000-paket blir det som följer.

Totalt inbetalt kapital blir då nästan 4,2 miljarder.
Nätverksbonusar blir 3,3 miljarder.
Direktbonusar, dvs 10 % på de direkt under dig: 0,42 miljarder

Totala antalet bonusar: 3,72 miljarder.
Totalt inbetalt: 4,2 miljarder.

Det ser alltså ut som om Ruja klarar av att betala ut sina bonusar.

Någon annan får gärna kontrollräkna ovanstående.

Vad är det du inte förstår?

Självklart klarar Bonusarna att bli utbetalda därför att det finns ett tak i varje klass...

Trader IMA = EUR3,500 per cycle period
Pro Trader IMA rank = EUR7,000 per cycle period
Executive Trader IMA rank = EUR21,000 per cycle period
Global Executive Trader = EUR35,000 per cycle period

Det som har sagts FLERA gånger är att NI ("Kraschande riddaren" - "Inga Kompisar" - "Kan inte tänka" m.fl.) flera gånger hävdar att
"Det finns flera i Sverige som lyfter 35.000Euro i veckan i Bonus."

DET är bevisat att det är en lögn.

Och nu kommer nästa sak , som påvisats i princip i varje tråd om MLM (Jag saknar användare Remloff nu...)

Pyramiden byggs uppifrån (Ruja)

Pyramiden
1: 1 (Ruja)
2: 2 (Juha & ???)
3: 4
4: 8
5: 16
6: 32
7: 64
8: 128
9: 256
10: 512
11: 1024
12: 2048
13: 4096
14: 8192
15: 16384
16: 32768
17: 65536
18: 131072
19: 262144
20: 524288
21: 1048576
22: 2097152
23: 4194304
24: 8388608
25: 16777216
26: 33554432
27: 67108864
28: 134217728
29: 268435456

Du måste dubbla vid varje steg för att erhålla TOTALA antalet medlemmar i världen

Antalet medlemmar totalt i världen
1: 1 (Ruja)
2: 3 (Ruja , Juha & ???)
3: 8
4: 16
5: 32
6: 64
7: 128
8: 256
9: 512
10: 1024
11: 2048
12: 4096
13: 8192
14: 16384
15: 32768
16: 65536
17: 131072
18: 262144
19: 524288
20: 1048576
21: 2097152
22: 4194304
23: 8388608
24: 16777216
25: 33554432
26: 67108864
27: 134217728
28: 268435456
29: 536,870,912

Nu kanske till och med du inser att det handlar inte om den matematiska beräkning som påvisar att dom klarar att betala bonusarna.

Det handlar om att den som skall satsa i detta spektakel nu , hamnar på steg 20 (808,710 medlemmar enligt hemsidan). Och det finns inga fler människor på jorden att värva eftersom alla "redan är med".
Därför stämmer inte medlemsiffran på hemsidan (Se bevis om medlemsnamn längre bak i tråden) och jag skulle snarare gissa på att den globala medlemsiffran , individuellt sett med multipla konton borttagna ,är dags dato 100.000. (KYC problem för multi konton?)

Det som diskuteras nu är olagligt i Sverige (Se lotteriinspektionen) och klassas som Pyramidspel.
Citera
2015-12-30, 11:12
Medlem
Det stämmer att alla i Onecoin nog har flera konton. Säkerligen flera stycken per person, 4 - 5 i snitt som en grov gissning baserat på de jag känner.

Citat:
Och det finns inga fler människor på jorden att värva eftersom alla "redan är med".

Som tidigare påpekats är Onecoin som investering ändlig. Jag uppskattade siffran till 4 miljoner konton totalt när allt är klart men eftersom det krävs mer och mer insats för att få sina Onecoins kan vi väl fyrdubbla den siffran och är då uppe i 16 miljoner konton. Låt oss också anta att alla har ett konto var för att hålla en hög siffra på antalet slutmedlemmar.

16 miljoner. Det är typ 3 % av EU:s befolkning. Lägg till Kina och Indien som utgör minst 2,5 miljarder människor så är det lätt att inse att det blir inga problem för Onecoin att sälja alla sina mynt.

Onecoin har väl maskerat detta rent juridiskt genom att kalla det för att man köper utbildningspaket. Men det är intressant med kryptovalutor eftersom det behövs just pengar som insats/täckning, likt Riksbankernas guldreserver, och att det just därför handlar om rena kapitalinbetalningar. Visst är det pyramidspelskaraktär, en ändlig sådan, som Onecoin gärna försöker få till att bli MLM-karaktär. Gränsen är väl diskuterbar.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-30 kl. 11:19.
Citera
2015-12-30, 11:35
Medlem
Citat:
Det stämmer att alla i Onecoin nog har flera konton. Säkerligen flera stycken per person, 4 - 5 i snitt som en grov gissning baserat på de jag känner.

Som tidigare påpekats är Onecoin som investering ändlig. Jag uppskattade siffran till 4 miljoner konton totalt när allt är klart men eftersom det krävs mer och mer insats för att få sina Onecoins kan vi väl fyrdubbla den siffran och är då uppe i 16 miljoner konton. Låt oss också anta att alla har ett konto var för att hålla en hög siffra på antalet slutmedlemmar.

16 miljoner. Det är typ 3 % av EU:s befolkning. Lägg till Kina och Indien som utgör minst 2,5 miljarder människor så är det lätt att inse att det blir inga problem för Onecoin att sälja alla sina mynt.

Onecoin har väl maskerat detta rent juridiskt genom att kalla det för att man köper utbildningspaket. Men det är intressant med kryptovalutor eftersom det behövs just pengar som insats/täckning, likt Riksbankernas guldreserver, och att det just därför handlar om rena kapitalinbetalningar. Visst är det pyramidspelskaraktär, en ändlig sådan, som Onecoin gärna försöker få till att bli MLM-karaktär. Gränsen är väl diskuterbar.

Det är omöjliga siffror du leker med...
Det är bevisat , under flera års studier av MLM , att befolkningen tar slut.
Observera att du endast skall räkna med befolkningen som är c:a 18-50
Under 18 = Ej myndig och har absolut inte dom pengarna att "satsa i bluff & båg"
Över 50 = Kan inte IT och har inte intresse av att "satsa i bluff & båg" - och definitivt inte i en kryptovaluta.

Låt oss leka med följande tanke

1) "du värvar Klappmongo 47"
2) "Klappmongo 47" hamnar på steg 21 (2,097,152 totala medlemmar)

* VAR! skall "Klappmongo 47" kunna värva en medlem?
Betänk nu att det redan är 1,048,576 medlemmar som INNAN HONOM!! obenhörligen försökt och försöker hitta fler kompletta idioter som är villiga att gå in med pengar i bluffen....
För varje idiot som dessa värvar förvinner ytterligare en "hitta på inkomst" för stackars "Klappmongo 47"....

Och ja , dom försöker dölja sitt Ponzi bakom utbildningar.
Dock ser jag inte hur detta skall kunna lyckas rent juridiskt i Sverige (Se Emgoldex - Intergold tråden...)
Och därför som dom specifikt går ut med att dom inte accepterar medlemmar i USA (Se tidigare länkat - USA har SEC bl.a. med rätt hårt styrda lagar vad gäller MLM företag , just p.g.a. Ponzi affären)
Citera
2015-12-30, 11:59
Medlem
Observera att jag gjort ett feltänk i min uträkning överst. Köper man €1000-paket är bonusutbetalningar begränsade till €7000/vecka och inte €35 000/vecka som jag räknat med vilket innebär att bonusarna blir än mindre, ca €1,3 miljarder totalt för nätverksbonusarna.

Var? Alla dess miljoner medlemmar är ju utspridda över hela världen. Alla bor inte i exempelvis Molkom där det finns begränsat med individer. Utspridda över hela världen och där finns det mer att värva.

Många nöjer sig också med sin investering och värvar inga fler.
Citera
2015-12-30, 12:09
Medlem
Om vi gör en överslagsräkning:

USA: 320 miljoner
EU: 500 miljoner
Sydamerika: 390 miljoner
Kina: 1400 miljoner
Japan: 127 miljoner

Totalt: 2737 miljoner individer.

Vi räknar bort dina under 18 mer än 50 så har vi grovt kvar 1 miljard kvar säger vi.

16 miljoner individer utav 1 miljard = ungefär 1 - 2 %.
Citera
2015-12-30, 13:13
Medlem
Citat:
Om vi gör en överslagsräkning:

USA: 320 miljoner
EU: 500 miljoner
Sydamerika: 390 miljoner
Kina: 1400 miljoner
Japan: 127 miljoner

Totalt: 2737 miljoner individer.

Vi räknar bort dina under 18 mer än 50 så har vi grovt kvar 1 miljard kvar säger vi.

16 miljoner individer utav 1 miljard = ungefär 1 - 2 %.

USA går bort (ej accepterat från Onecoin som tidigare länkats)
Ett par länder till går bort (tidigare länkat)
Vips är din "Miljard" nere i 300/400 miljoner.
Sedan skall du räkna bort alla med "normalt affärssinne" - ca 90%
(Se tidigare "fördelar & nackdelar)
Oj... din "miljard potentiella" kunder har förvandlats till 10 miljoner (globalt!!!!!)

Vart skall "klappmongo 47" hitta sin nya köpare?
Månen?

Så det du försöker påvisa är en lögn - googla på Ponzi Scheme så hittar du förklaring.
Annars kan du söka på Remloffs inlägg där hen har förklarat det ingående flertalet gånger om.
Citera
2015-12-30, 14:10
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Över 50 = Kan inte IT och har inte intresse av att "satsa i bluff & båg" - och definitivt inte i en kryptovaluta.
*

Fast där har du allt fel. Många över 50 kan visst IT och jobbar med datorer och nätet dagligen. Glöm inte alla över 50 som finns på Fejan. På min arbetsplats finns det åtminstånde två kvinnor i 60 årsåldern som är involverade i den där auktionsbluffen från HongKong, Bidders Paradise. Bägge två är ju typiska offer för sådana här bluffar, trivs inte på jobbet utan vill jobba upp en summa pengar så dom kan sluta arbeta innan pensioneringen om några år.

Måste ändå beundra dej Pellets som orkar argumentera mot dessa stackars hjärnvättade fån. "En dåre och hans pengar går snart skilda vägar"
Citera
2015-12-30, 21:44
Medlem
Citat:
[...]
Det ser alltså ut som om Ruja klarar av att betala ut sina bonusar. Förvisso finns det fler faktorer att ta med i beräkningarna. Exempelvis krävs det de facto ett visst inbetalt kapital för att "mina" alla coins, alla 4 miljoner personer kan inte godtyckligt välja att köpa €1000- eller €5000-paket. Jag gissar på att snittet ligger någonstans mitt emellan? Coinsen blir också dyrare och dyrare att tillverka vilket borde innebära att det krävs mer och mer pengar, men det påverkar nog inte bonusarna.
[...]

Citat:
[...]
De flesta av dagens valutor, inklusive svenska kronor, är fiat-valutor och saknar en guldreserv eller annan fysisk backning. För en vanlig kryptovaluta krävs inget inbetalt kapital alls för att mina.

Det är hyran på Rujas miningmaskin som gått upp. Eftersom beräkningskapaciteten sannolikt är konstant, så är den faktiska kostnaden för att mina med Rujas maskin rätt konstant.

Varför är det formellt utbildning man säljer? Bara det faktumet borde få alla att inse att det finns en hel kennel begraven hos Onecoin.
Citera
2015-12-30, 22:17
Medlem
Citat:
För en vanlig kryptovaluta krävs inget inbetalt kapital alls för att mina.

Det är hyran på Rujas miningmaskin som gått upp.

Ok, du kanske har rätt. Men det kostar en hel del att maina med Bitcoin vet jag. Man måste nog köpa datorer för ca 60 - 70 000 kr enligt de uppgifter jag hört. Dessutom kostar det väldigt mycket i elström för att hålla allt igång. Det är dyrt att maina BitCoin. Antagligen är det detta man betalar för vad gäller Onecoin. Plus bonusarna då. Något måste man ju betala för att få Onecoins, eller skall det vara gratis?
Citera
2015-12-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ok, du kanske har rätt. Men det kostar en hel del att maina med Bitcoin vet jag. Man måste nog köpa datorer för ca 60 - 70 000 kr enligt de uppgifter jag hört. Dessutom kostar det väldigt mycket i elström för att hålla allt igång. Det är dyrt att maina BitCoin. Antagligen är det detta man betalar för vad gäller Onecoin. Plus bonusarna då. Något måste man ju betala för att få Onecoins, eller skall det vara gratis?

Hahaha e du på riktigt? Vi kan väl slå vad om något du o jag hehe
Citera
2015-12-30, 22:36
Medlem
Citat:

Förutom att du inte kan tänka så kan du inte läsa heller

(FB) Onecoin (Inlägg #1473)

FEL!
I teorin kan du låta din två år gamla dator försöka signera transaktionsbuntar och om den lyckas att bli först någon gång får du Bitcoins som kompensation. Med tanke på vilken beräkningskraft som används för Bitcoin är det inte särskilt sannolikt att just din dator lyckas bli först inom överskådlig framtid. Samtidigt finns det ju faktiskt folk som får skrapa överdimensionerade TRISS-lotter på TV4 löpande.

* Nej , det krävs inte en dator i 70k klassen
* Nej , det blir inga hutlösa elräkningar

Att mina bitcoins var från börja lätt och sedan svårare och svårare.
Ingenstans har det tillkommit någon som helst form av extra kostnad.

Lägg ner med all jävla bullshit och jämför Bitcoin med Onecoin!

Onecoin = Bluff Fraud Scam
Bitcoin = Accepterad kryptovaluta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in