2015-12-28, 23:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ha-ha-ha, helt underbar sorti. Troligen är det grannjävlarna som anmält hans garagebygge och detta är hans sätt att betala igen. Bästa på länge

Haha, faktiskt. Det bara osar bitter hämnd. "Ta gärna hit flyktingar, MC-gäng eller en moské, grannarna älskar sånt." Det kanske är skönt att den bittra grannfejden får ett slut i alla fall. Sen om han kan lämna en present till grannarna så att de minns honom blir det väl ännu lite ljuvligare.
Citera
2015-12-29, 11:34
Medlem
officebrownies avatar
http://www.lansfast.se/hitta/bostadsratt/vastra-gotaland/vanersborg/vanersborg/hamngatan-11/4djtccgdr04pf201/

Ta en titt på BRF gemensamma vinkällare med tillhörande låsbart vinförråd till varje lägenhet.

Så här går det när en BRF har för mycket space över och marknadspriserna på orten inte motiverar nybyggnation av lägenheter.
Citera
2015-12-29, 20:02
Medlem
Lifewringers avatar
Ytterligare en tidskapsel. Inget gjort sedan man flyttade in. Trevlig gäst-toa också...

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1466725&images=1
Citera
2015-12-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Ytterligare en tidskapsel. Inget gjort sedan man flyttade in. Trevlig gäst-toa också...

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1466725&images=1
Fantastiskt fint, stilen lär inte få finnas kvar särskilt länge till..
Citera
2015-12-29, 20:24
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:

Så fruktansvärt fult.....

Förhoppningsvis blir det snart renoverat och moderniserat!
Citera
2015-12-29, 20:35
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Tidskapsel? Är du född på 90-talet? Ursäkta gnället men för att klassificera sig som tidskapsel måste huset i alla fall vara till stora delar från 70-talet eller tidigare. Plus att det ska vara saker som tapeter, kök, snickerier eller annat fast och inte bara möbler.
Citera
2015-12-29, 20:44
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vadå, vad är poängen med att lägga ett bud och "pressa priset" om du ändå inte är intresserad av att köpa huset?
Var intresserad men fittan till mäklare betedde sig som ett fån och vill hellre se henne arbetslös än att köpa av 'na.
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Tidskapsel? Är du född på 90-talet? Ursäkta gnället men för att klassificera sig som tidskapsel måste huset i alla fall vara till stora delar från 70-talet eller tidigare. Plus att det ska vara saker som tapeter, kök, snickerier eller annat fast och inte bara möbler.
Vart ses denna tidskapsel?
Ser ut som något fusion hus men inget magiskt över det. Alt. välstädad och stor jaktstuga inomhus.
Senast redigerad av psykoshippien 2015-12-29 kl. 20:46.
Citera
2015-12-29, 20:50
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman

Tittade du på bilderna från hallen och källare/gillestuga? Badrummet? Kakel, porslin, tapeter osv är definitivt från byggåret. Vissa delar, som köket, har visserligen moderniserats, det medges.
Senast redigerad av Lifewringer 2015-12-29 kl. 21:15.
Citera
2015-12-30, 01:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det första såg okej ut från trädgårdssidan, men var väldigt fult från infarten. Det är nog så att det handlar om utbyggnader och som så ofta så blir proportionerna väldigt fel, lite synd eftersom det ser ut att ha varit ett vackert hus en gång i tiden.
Jag har åkt förbi det där huset och sett det "live". Det kändes bra mycket större än på fotona. En rejäl koloss.

Och precis som du föreslår så undrar jag om det inte är så att man lagt till successivt. Säkert försökt att få det stilenligt, men ändå ser det märkligt ut och dessutom, som du påpekar, så ser det väldigt olika ut från olika håll.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Hus två slog mig som väldigt amerikanskt i stilen. Från det svulstiga och rätt gräsliga köket till exteriören med fönsterkupor och trä en masse. Det som slog mig mest var hur jäkla stort det var, ett helt enormt hus. Uppåt 700kvm plus knappt en normalvilla (140kvm) biyta är inte lite... Vore jag rik som ett troll och letade hus skulle jag i och för sig närmast se det som en nackdel med ett så stort hus, det känns mer opraktiskt med så enorma ytor.
Svulstig var ordet, sa Bull. Jag vräker mig gärna med ordentligt med utrymme, men även om jag hade dom pengarna så vete tusan om jag skulle vilja bo sådär. Man kanske ska vara litet av en överdängare - eller ha 14 barn - om man ska trivas där?

Men vem vet - kanske är det ett objekt som lockar folk från andra länder, där det är vanligare, och anses finare, med litet överdåd?
Citera
2015-12-30, 01:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Ser inte ut som om någon har bott där på länge i alla fall.

Från beskrivningen:

Tro fan det, när huset är i stort renoveringsbehov.

Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det finns hus i stort behov av en tändsticka. Detta är ett sådant hus.
Fast taket ser rätt ok ut, och om det är ett gammalt hus så kan virket vara av god kvalitet.

Har man tur så kan det vara så att stommen och fasadpanel och -snickerier är i gott skick och takomläggning och skrapning/målning av fasad räcker för att sätta stomme och utsida i gott skick.

Sen är det väl total omgörning invändigt. Men som ett hobbyprojekt och sommarstuga och om man inte har brådis så kan det nog vara rätt kul att pyssla med.
Citera
2015-12-30, 16:59
Medlem
Lifewringers avatar
Får man bjuda på en till:

http://www.svenskfast.se/hus/uppsala/uppsala/uppsala/nantuna-vilan/vadmalsvagen-18/114572#bilder

Det verkar finnas en oändlig tillgång på hus där man flyttat in, bor, gör absolut nada sen 70-talet och sen (troligen) trillar av pinn?
Citera
2015-12-30, 19:22
Medlem
Citat:
Får man bjuda på en till:

http://www.svenskfast.se/hus/uppsala/uppsala/uppsala/nantuna-vilan/vadmalsvagen-18/114572#bilder

Det verkar finnas en oändlig tillgång på hus där man flyttat in, bor, gör absolut nada sen 70-talet och sen (troligen) trillar av pinn?
Vilka absolut överjävliga priser det verkar vara i Uppsala, 4 mill för en villa där det enda man gjort på 40 år är att sätta in fjärrvärme (GRATTIS verkligen) och dessutom är en källarvilla där källaren säkert luktar hora...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in