Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det första såg okej ut från trädgårdssidan, men var väldigt fult från infarten. Det är nog så att det handlar om utbyggnader och som så ofta så blir proportionerna väldigt fel, lite synd eftersom det ser ut att ha varit ett vackert hus en gång i tiden.
Jag har åkt förbi det där huset och sett det "live". Det kändes bra mycket större än på fotona. En rejäl koloss.
Och precis som du föreslår så undrar jag om det inte är så att man lagt till successivt. Säkert försökt att få det stilenligt, men ändå ser det märkligt ut och dessutom, som du påpekar, så ser det väldigt olika ut från olika håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Hus två slog mig som väldigt amerikanskt i stilen. Från det svulstiga och rätt gräsliga köket till exteriören med fönsterkupor och trä en masse. Det som slog mig mest var hur jäkla stort det var, ett helt enormt hus. Uppåt 700kvm plus knappt en normalvilla (140kvm) biyta är inte lite... Vore jag rik som ett troll och letade hus skulle jag i och för sig närmast se det som en nackdel med ett så stort hus, det känns mer opraktiskt med så enorma ytor.
Svulstig var ordet, sa Bull. Jag vräker mig gärna med ordentligt med utrymme, men även om jag hade dom pengarna så vete tusan om jag skulle vilja bo sådär. Man kanske ska vara litet av en överdängare - eller ha 14 barn - om man ska trivas där?
Men vem vet - kanske är det ett objekt som lockar folk från andra länder, där det är vanligare, och anses finare, med litet överdåd?