2015-12-30, 14:50
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Exakt min reaktion också. Men jag väljer att lägga det på dokumentärens allmänna pluskonto. Kanske inser Lind fort att GW går igång på gillande nickar och smicker i lagom dos. Det blir Linds nyckel till att komma GW närmare, att nicka, le och låta den gamle mytomanen brodera ut de fantasifulla skrönorna. kanske är det ett dramaturgiskt journalistknep för att få fläskberget att mala på och sedan klippa ut godbitarna.

Underbart formulerat, och förmodligen sant. Det gjorde min dag!
Citera
2015-12-30, 14:59
Medlem
MrRasks avatar
Har ju läst hans bok "Gustavs son" men tyckte ändå att det var kul att se programmet, visst känns han något narcissistisk men gillar han ändå skarpt.

En person som inte har nått emot att gå mot strömmen och är från det "gamla hederliga gardet".
Citera
2015-12-30, 15:00
Medlem
Benzoftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Grejen var att Leif sa att han tyckte mannen vid pianot var lik Elton John (vilket bör innebära att Elton då faktiskt var känd för gemene man). Då påpekade någon annan att "det är ju Elton John". Vilket helt utesluter åren 1963-1964 för den påstådda händelsen.

Detta om detta...

Jag säger inte att det du säger inte är sant, men utan källor så har jag svårt att tro på det

Leta gärna reda på intervjun i fråga där han faktiskt säger det där, så ska jag direkt ge dig rätt, men att kalla folk för mytomaner utan bevis ogillas.
Citera
2015-12-30, 15:01
Medlem
Bästa GW. Min far är en kopia av han! haha
Citera
2015-12-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag har undrat om han möjligen har nån diagnos. Jag har fått den misstanken tidigare. Därför bänkade jag mig för att se om det möjligen skulle komma fram något sådant. Jag har intresse av autism.
Du kan ju ha andra intressen av GW. t.ex. gilla hans böcker, eller tycker om att frossa i brott.
Jag är intresserad av psykriatri helt enkelt.
Jag har även tidigare funderat en del på hans vetenskapliga arbeten. GW blev proffessor i ett nytt ämne som inte funnits tidigare. När jag ser del 2 kommer min tyngdpunkt att vara på just det.

Han har nog ingen diagnos, man kommer helt enkelt inte så långt i livet med en diagnos. Man klarar inte av att producera och leverera så mycket om man har någon form av diagnos.
Citera
2015-12-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Grejen var att Leif sa att han tyckte mannen vid pianot var lik Elton John (vilket bör innebära att Elton då faktiskt var känd för gemene man). Då påpekade någon annan att "det är ju Elton John". Vilket helt utesluter åren 1963-1964 för den påstådda händelsen.

Detta om detta...

Tills du har presenterat en källa på att det här citatet faktiskt existerar så tycker jag vi kan lämna det.
Citera
2015-12-30, 15:59
Medlem
RonaldoUtds avatar
Hur kan dom sitta och garva åt att han funderade på att mörda sin mamma? Mycket märkligt
Citera
2015-12-30, 16:51
Medlem
Vad är det för snack om att GW är mytoman? Episkt porträtt av Sveriges tyngsta dokumentärfilmare. Mannen, myten, rösten Jens Lind.
Citera
2015-12-30, 16:55
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Skulle inte säga att hat mot föräldrarna är något normalt. Det är en sak med hatiska tankar som uppkommer ur att ett barn inte får som han/hon vill men som är högst övergående. Det är en helt annan med ett hat som pågår under en längre tid och som tar sig sådana uttryck som GW's agerande. Det kan knappast ses som normalt att roas av att plåga sin mor psykiskt samt ha långtgående planer på att mörda henne.

Kan hända att hans planer att mörda sin mor inte var allvarligt menade men så som det framställdes i programmet så kändes det som om det hela var rätt seriöst och noggrant planerat.

Håller med dig, har inte läst boken men programmet visar en lurad man. Han kommer inte att betraktas som "kuf" av massan längre, utan mer som en psykopat. Kanske klippte han Palme också, eller var inblandad i det. Samvete tycks han inte ha.

Programmet var intressant ur aspekten att de som tar sig långt ofta är samvetslösa och tar genvägar. På vägen har de stöttare som hjälper dem att överträda regler och gränser. Att helt hoppa över ett ämne och ändå bli godkänd student på den tiden var antagligen en bedrift? Hur intelligent är en person som väljer att anpassa utbildningen efter sin förmåga? Vilken start hade han fått om han fogat sig och läst alla ämnen… orkat bli stjärna då?

Enligt slaskrubrikerna tar frun avstånd från programmet? Det förstår jag…
Senast redigerad av IQ130 2015-12-30 kl. 17:02.
Citera
2015-12-30, 17:01
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vad är det för snack om att GW är mytoman? Episkt porträtt av Sveriges tyngsta dokumentärfilmare. Mannen, myten, rösten Jens Lind.
Mytoman vet jag inte men jag får en känsla av att han spetsar till de lite då och då.
Citera
2015-12-30, 18:35
Medlem
VelvetReds avatar
Jag är ett fan av Leif. Hans framträdanden i tv är alltid uppskatade, mycket pga hans förnuft, integritet och karisma.

Jag satt såklart bänkad inför detta, med höga förväntningar. Något besviken är jag, även om jag lärde mig mycket nytt. Hade förväntat mig att få veta mer om hans karriär som kriminalare, men det verkar komma i nästa avsnitt på söndag så...
Citera
2015-12-30, 18:39
Medlem
Sjukt fixerad av att komma ur arbetarklassen, var alla så då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in