• 1
  • 2
2015-12-29, 23:53
Jag är en grabb i äldre tonåren som vanligtvis är väldigt skötsam, trevlig och framför allt lugn. Det senaste halvåret har jag dock upplevt extremt mycket ångest och oro. Efter ett smutsigt uppbrott med mitt ex. Efter detta har jag märkt att jag har mycket svårare att kontrollera min ilska. Många gånger har jag blivit arg men på ett kontrollerat sätt, något som jag inte vill vara men det skadar iallafall ingen i min närhet nämnvärt. 2 gånger senaste månaden har jag dock blivit så arg så jag tappat kontrollen, varav en gång var idag. Idag slog jag en polare med en innebandyklubba ungefär i knävecket med hård kraft. Såg liksom svart, han blev såklart skitlack och hoppade på mig. Om inte mina andra polare varit där hade jag varit nedslagen. Men jag kunde fan inte kontrollera mig.

Nån som känner igen sig? Någon som har tips på hur man kan göra?
Citera
2015-12-29, 23:55
Medlem
Nordfeldts avatar
Börja meditera, lyssna på klassisk musik, promenera. Allt som får dig att rensa huvudet på tankar.
Citera
2015-12-30, 00:01
Medlem
Niggerbullens avatar
Spela innebandy

Sporta. Så kanske du inte orkar bli så jävla förbannad helt i onödan.
Citera
2015-12-30, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Spela innebandy

Sporta. Så kanske du inte orkar bli så jävla förbannad helt i onödan.
Det var det jag gjorde idag, min polare lassade in snö i min tröja. Därför jag blev arg
Citera
2015-12-30, 00:08
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaqob123
Det var det jag gjorde idag, min polare lassade in snö i min tröja. Därför jag blev arg

Jaha. Byt polare då
Citera
2015-12-30, 00:17
Medlem
JensPulvers avatar
Antagligen har du en massa skit instängt i hjärnan sedan det "smutsiga uppbrottet". Berätta om det, kanske det kan lösa det hela.
Citera
2015-12-30, 01:23
Har pratat åtskilliga gånger med mina vänner och familj, har även besökt en psykolog vid ett flertal gånger. Har inte hjälpt mig tillräckligt hittills. Utan faktum kvarstår och jag vette fan vad jag ska göra åt saken.
Citera
2015-12-30, 08:16
Medlem
Har hänt mig också, och jag vet att det kan fortfarande hända.

Mina vänner och de som lär känna mig får veta att jag är såhär, har gjort samma sak som dig genom att besöka psykologer, men inget har hjälpt direkt.
Du får helt enkelt acceptera den ondskan du har inom dig och berätta detta för dina närmaste, så att de vet att du inte ska bli "petad på" och vet din gräns.

Dagens psykologer är så överskattade, samt socionomer, yrken som ska egentligen "hjälpa" fast man bara försöker radera något som man har inom en istället för att arbeta med det man har.

Mitt tips är att berätta till vänner och dina närmaste att du kan få det svart för ögonen, men var varsam över när det händer så att du vet vart din gräns ligger.
Citera
2015-12-30, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Har hänt mig också, och jag vet att det kan fortfarande hända.

Mina vänner och de som lär känna mig får veta att jag är såhär, har gjort samma sak som dig genom att besöka psykologer, men inget har hjälpt direkt.
Du får helt enkelt acceptera den ondskan du har inom dig och berätta detta för dina närmaste, så att de vet att du inte ska bli "petad på" och vet din gräns.

Dagens psykologer är så överskattade, samt socionomer, yrken som ska egentligen "hjälpa" fast man bara försöker radera något som man har inom en istället för att arbeta med det man har.

Mitt tips är att berätta till vänner och dina närmaste att du kan få det svart för ögonen, men var varsam över när det händer så att du vet vart din gräns ligger.
Skönt att det är någon annan som har upplevt samma sak, det största problemet för mig är att jag inte alls varit såhär argsint innan och därför vet nog varken jag själv eller omgivningen hur dem ska reagera.
Citera
2015-12-30, 12:50
Medlem
Yavvays avatar
Skriv in dig på psyket?
Citera
2015-12-30, 14:14
Medlem
Vet precis vad du menar. Gav mitt ex en bitch slap efter hon gnällt och skrikit i timmar, gett mig skulden för att hon själv varit otrogen och hållt i mig så jag inte kunde gå ut. Blev helt nattsvart och innan jag fattade det så hade jag gett henne en redig bitchslap.

Tror det är en försvarsmekanism som triggas när man utsätts för stora psykologiska påfrestningar att något sorts utlopp krävs. Har dock inte hänt mig igen. Troligen kommer det försvinna när ditt psyke normaliseras och du har bearbetat ditt turbulenta känsloliv.
Citera
2015-12-30, 14:24
Medlem
Skulle föreslå att börja med boxning eller mma, tar ut ilskan på ett bra och behagligt sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in