Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Låt mig förstå det här rätt. Räknar du finansiering av en tv-kanal för oppositionella (6 miljoner dollar, vilket är en relativ summa jämfört med vad USA annars budgeterar för sina operationer) som ett försök att störta syriska regimen? Sverige bistår Palestinska Myndigheten med finansiellt stöd, betyder det att man söker förgöra Israel? Saudiarabien finansierar moskéer, vill de störta respektive länder som bygger moskéer med Saudiarabiens pengar?
Det är en av de mest patetiska påstådda "kuppförsöken" som någonsin skådats i historien, om det nu är det, vilket jag starkt tvivlar på av uppenbara skäl. Det säger mer om den bräckliga syriska regimen att en tv-kanal utgör ett nationellt hot än om USA:s involvering. Om det syriska folket verkligen "älskar" al-Assad kommer en obetydlig tv-kanal inte spela en märkvärdig roll, och det borde du och andra med rationellt förhållningssätt och sunt förnuft förstå, såvida inte folket avskyr honom med råge och därför krävs endast en gnista för att tända elden.
Förresten, varför skulle det vara dåligt om oppositionen fick en egen tv-kanal? Kanske för att Assad inte tillåter någon opposition?

När ett land satsar många miljoner dollar av skattebetalarnas pengar på att få till stånd en opposition i ett annat land, så är det ingen bagatell, som du försöker få det till. Det här visar ju tydligt att den opposition som fanns i Syrien i början av kriget till stor del var ett verk av USA, det var ingen inhemsk rörelse.
Och det är ju det vi har sett nu. Och vi ser vilka krafter USA har satt i rörelse, inte är det några hederliga personer som kämpar för frihet och demokrati! Nej, de hederliga svek USA, som du ser i citatet i mitt förra inlägg. De hederliga var inte intresserade av att svika sitt land och bli landsförrädare.
Men skrupelfria kriminella som kanske inte hade någon annan försörjning är de som tagit emot stödet från USA. Resultatet är ju oerhört skrämmande och minst sagt skamligt för USA. Man försöker ersätta en folkvald president med terrorister av värsta slag. Ingen demokrat kan stödja sådana här idiotiska projekt.