Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Du tycker att jag och gud spelar i samma liga?
Det har jag ingen aning om, det är ju du som hävdar att du är i samma liga, t.o.m. i en bättre liga än Gud, så det är upp till bevis.
Du menar ju att du har bättre lösningar på skapelsen än Gud, och jag är genuint intresserad av hur du skulle lösa alla dessa problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Fråga gud, han verkar vara expert.
Hallå, det är ju du som påstår att man kan tillverka en bättre människa än Gud kan, så upp till bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Man kan välja kärlek av fri vilja.
Så en människa kan välja att älska Gud och hans lagar av fri vilja?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Antagligen för att gud visar oempatiska känslor mot dem.
På vilket sätt visade Gud oempatiska känslor mot Adam och Eva där han gav människan allt vad människan behövde? Hur många tror du inte skulle vilja byta plats med Adam och Eva som fick allt som dom behövde i sina liv? Dom behövde inte oroa sig för mat, det fanns i överflöd, dom kunde ha sex hur mycket som helst för att uppfylla hela jorden. Vad fattades dom? Det var ett paradis som många människor på jorden längtar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Är du lite trött nu?
Jag är lite trött på enfaldiga människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Om alla människor vore utrustade med den grad av empati jag har så skulle tiggaren utanför maxi kunna få en månadslön på en dag och försörja hela sin familj. Säg att alla gav hen fem spänn, det går lätt in tusen pers på maxi en given dag.
Om alla hade kännt empati med djuren hade de sluppit det fruktansvärda lidande de utsätts för i djurfabrikerna.
Men nu är inte människor "utrustade" med en viss grad empati, detta beror ju helt på deras egna val i livet. Om man väljer ett oempatiskt liv så är det helt i linje med ett liv enligt en fri vilja. Något annat kan det inte bli tal om.