Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Det övriga "träffar" ej p g a att du är enögd. Nog om detta.
Underminimerar aldrig mig själv. Busar ibland dock men inte här i inlägget du citerar.
IR har jobbat sjukt bra. Bättre än dom flesta. Fått igenom det mesta vilket inte ett försvar "brukar" få, speciellt inte i HR. Att IR får igenom det hon och hennes klient försöker med talar starkt för att HR vill vara givmilda och redan här och nu vet utgången. Livstid.
Att du hakar upp dig på vad jag anser om slutpläderingen är endast löjligt men trots det patetiska bemöter jag dig. En slutplädering i TR är en fas som knappast behöver ses som ett statement då försvaret sällan hunnit ikapp åklagaren och myndigheterna i detta skeende. Nu är IR ikapp men där lämnar vi då du anser att "vi" inte träffat rätt.....

Tack för komplimangen, även om den ej är helt korrekt. Du borde dock kolla upp din dimsyn innan du sänker nivån gentemot mig.
Se efter, så ser du att jag anser att IR gör allt hon kan och mer därtill med klienten och i den delen står jag fast på att hon gör det bra, oavsett (bortseende från) arbetsmetoder.
Det jag reagerar på är att hon offrar etiken på professionalitetens altare. I hennes mening ska tydligen ännu fler göras till offer utan betänkligheter.
IR fick mer tid, så att hon innan rättegången skulle kunna sätta ordentligt på fötterna och hon har inte släpat efter i något avseende alls vad gäller själva rättsprocessen/gången.
Hon må ha jobbat sjukt mycket, vilket inte är likställt med bra arbetsresultat. Hon varskodde med
begäran redan i överklagan att 2-3 vittnen kan komma att åberopas, så det ligger ingen gunst hos Göta HR i den bemärkelsen du påstår.
En slutplädering är en presentation av arbetsresultatet, och därtill den enda sammanfattningen som finns att tillgå av just arbetsresultatet, så det går inte att se din skrivelse som något annat än bus
EDIT (gällande det där med att "hinna ikapp")
Man bör ju också ha med sig att bakom yppandeförbudet har IR hört alla Nerijus förhör ända sedan hon blev tillförordnad försvarare. Juni nån gång typ.. Ganska mycket info i dom där förhören typ.. Även om IR själv inte märks av nåt speciellt i återgivningen i FUP.
Det är därmed ganska genomskinligt att agera som om hon blivit tagen på sängen med alla anklagelser.
Man kan säga såhär:
Desto snabbare utredningen stärkt misstanke mot MGM, desto mer kött på benen får försvaret framåt mot rättegång. Eller som i detta fallet, köttet försvaret borde fått på benen.