2015-12-29, 02:46
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha, rolig beskrivning. Såg framför mig hur NFC stod utan skyddskläder och handskar och kastade tops över axeln!
HovR ska ju lyssna av vad som sägs likaväl som vi kan göra det? Det är ju som jag skrev nyss med ljudfiler och förhör - det går ju att dubbelkontrollera ("ska" i detta fall..) Sen rör runt med DNA av olika sorter, påstår vilken bevisning som ska vara "förmer" än den andra och dra in fingeravtryck?

Det blir nog ett riktigt rabalder och kalabalik i hovrätten, huvudperson: Rönnbäckskan!

Det går inte att virra till det med typ femton olika, ointelligenta villospår för att hoppas på att något fastnar tillräckligt mycket hos hovrättens lagfarna jurister för att skapa rimligt tvivel.

The shit hits the fan, är min åsikt!
2015-12-29, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Frågan är oxå hur L H transporterades till Martorp.
Inga DNA från L H i N B bil.

Med tanke på den behandling L H fått så borde det finnas DNA i N B bil även om han lindat in henne i plast.

Mycket är fortfarande ogjort.

Jag tycker själv att DOM är hastat fram på enbart DNA som kan planteras, o veliga vittnen.
Samt i en del fall felaktigt uppfattade förhör på grund av språksvårigheter.
Samt ledande frågor.

Med facit i hand så borde man låta L H ligga kvar där man hittat henne.
Eller tagit med L H och inget sagt.
Och väntat ut eventuell Gärningsman som säkert tänkt återvända när stormen lugnat sig.
Där tagit Gärningsmannen på bar gärning.

Så tänker jag en lekman.
Men proffs är nog mer komplicerade.

Nu har man slumpat den möjligheten.
KLUMPIGT NOG.

Jisses, jag trodde att botten var nådd men tji fick jag. Här kom det ett ännu värre bottennapp.
Ja, här haglar det inlägg som får en att undra hur det står till med mänskligheten egentligen.
Du kan väl inte på allvar mena det du skriver i ditt inlägg? Att det kan vara så mycket fel på en utredning som denna är helt sanslöst. En av de mest gedigna utredningar som har gjort av polis och åklagare ifrågasätts av en samling amatördetektiver som inte kan ett enda smack om något av det de uttalar sig om. Ska man skratta eller gråta är ju frågan?
2015-12-29, 03:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag förstår inte syftet eller målet med det Rönnbäck tar upp. Hon har ju redan uttömmande svar på det hon fabulerar om. Hon har ju inte ett rätt när det gäller vare sig DNA eller psoriasis?! Ändå tar hon upp detaljer som hon redan har svar på och låtsas att hon inte förstått, eller vad?
Är som här i tråden haha
Vad är nästa steg, ska hon anklaga NFC och teknikerna för tjänstefel? Och sen anklaga poliserna från förhören? Hela världen måste ha gjort fel för annars skulle inte NB sitta häktad?

Hennes märkliga planteringsscenario fungerar ju inte ens i praktiken.

1.En blodtjuv, typ en vampyr, stjäl blod av NB utan att han märker något?
2.De som "hotat" NB mördar LH o sen tvingar de NB att droppa lite blod på kläder och annat.

Ungefär så seriös och påläst verkar Rönnbäck, som dessa två alternativ.
Ja, hon får ju svaren i TR - men skriver sen samma sak i alla fall? Men seriöst.. är hon glömsk?
Hur kan en fd ÅK skriva så här om bevisning? Ja, hon låter som visst rapande i tråden, men det är väl iaf mer förståeligt. Visst ska det sås tvivel till höger och vänster och hittas mängder av alternativa busar - men hon pratar-med-hovrätten. De lär ha koll på bevisning och hur domar faller därefter och behöver liksom inte en lektion i DNA och fingeravtryck.
Jag är alldeles fascinerad. Hahahahaha.
Ja, jag vet inte vad hon tänkt sig att hot&våld personen hittat? Det lär ju vara de där från förra arbetsplatsen som gått in i lägenheten, snott nåt torkat blodigt, när IB stod i duschen. Som hon då anser lagts i blöt 3 veckor innan mordet.
2015-12-29, 03:42
Bannlyst
Citat:
Med tanke på den behandling L H fått så borde det finnas DNA i N B bil även om han lindat in henne i plast.
Jag tycker själv att DOM är hastat fram på enbart DNA som kan planteras, o veliga vittnen.
Samt i en del fall felaktigt uppfattade förhör på grund av språksvårigheter.
Samt ledande frågor.
Med facit i hand så borde man låta L H ligga kvar där man hittat henne.

Eller tagit med L H och inget sagt.
Och väntat ut eventuell Gärningsman som säkert tänkt återvända när stormen lugnat sig.
Så tänker jag en lekman.
KLUMPIGT NOG.
Det här var nog ett av de konstigaste inlägg jag läst. Men, du har ju en bra fantasi som nog passar bättre till annat kanske, än det här.
"Låtit kroppen ligga kvar och ta gärningsmannen på bar gärning?"
Hmm, blev ju nästan så i verkligheten fast innan de hittat kroppen. Gärningsmannen tog de ju på bar gärning när han visade vägen till kroppen, när han försökte lura bort Missing People från att söka mot byssjan.
2015-12-29, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ja, hon får ju svaren i TR - men skriver sen samma sak i alla fall? Men seriöst.. är hon glömsk?
Hur kan en fd ÅK skriva så här om bevisning? Ja, hon låter som visst rapande i tråden, men det är väl iaf mer förståeligt. Visst ska det sås tvivel till höger och vänster och hittas mängder av alternativa busar - men hon pratar-med-hovrätten. De lär ha koll på bevisning och hur domar faller därefter och behöver liksom inte en lektion i DNA och fingeravtryck.
Jag är alldeles fascinerad. Hahahahaha.
Ja, jag vet inte vad hon tänkt sig att hot&våld personen hittat? Det lär ju vara de där från förra arbetsplatsen som gått in i lägenheten, snott nåt torkat blodigt, när IB stod i duschen. Som hon då anser lagts i blöt 3 veckor innan mordet.
Haha, jag dööör

1.Tycker mig se tecken på tidig demensutveckling hos IB. Glömsk, fantiserar, dålig verklighetsuppfattning. Påminner en del om de dementa jag möter i mitt arbete i vården. Just den varianten av demens när de också kan vara lite aggressiva i sin framtoning.

2. H&V-personen (Hot&våld-personen ) har alltså gått in i deras hus i syfte att stjäla lite blod från NB som han, såklart, förvarar i en liten burk som det står "DNA-spår" på.
2015-12-29, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
En av dom bättre artiklarna på mycket länge från Expressen. Efter att ha läst några mindre bra artiklar från denna Anders Abrahamsson, så har han verkligen överträffat sig själv den här gången. Borde nästan länkas i trådstarten, kändes som en bra sammanställning av vad som hänt fram till denna tidpunkt. Dom alternativa personerna i tråden som vägrar öppna FUP, borde åtminstone ta sig tid att läsa igenom den här artikeln.

Den var inte bra. Att "ni" tycker så kan jag förstå. Var snäll och tyd artikeln igen. Med öppet sinne.
Om du öppnar sinnet så ser du offerjounalasik på hög nivå, ytterst få köpet detta endast "di" där.....Endast "di" svaga. Skribenten går på känsla, känslor denne ej har info om utan måste skapa detta på gammal skåpmat. Inte en enda gång ser du information från källan utan källan är gammal skåpmat och maten är så jävla illa, ifrån tingsrätten. Vill du skapa känslor så shoot:

" Vinden, sval, men ändock frisk sköljer över den idylliska byn. Byn där ett mord, ett fasansfullt otäckt mord, skett. Unga söta rara Lisa, en själ med ett utvecklat sinne och ett vackert yttre, skulle idag denna vackra försommardag ta sig hem från det eftertraktade och attraktiva jobbet själv. Själv vart dock ledsamt då faran ......."

En av dom barnsligaste artiklarna jag läst. Och du skyll på Engals mamma, Arboga mamman om du numera inser det tragiska i offerjounalasiken som tog sin vändning i och med dessa ljushuvuden. Stackars holm. Bli ofrivilligt offer. Inte skoj. Dom vill inte detta. Men "din duktiga" skribent vill så. Därav köper du artikeln. Idiot!
Senast redigerad av LKVN 2015-12-29 kl. 04:35.
2015-12-29, 04:42
Medlem
develis avatar
Citat:
H&V-personen (Hot&våld-personen ) har alltså gått in i deras hus i syfte att stjäla lite blod från NB som han, såklart, förvarar i en liten burk som det står "DNA-spår" på.
Jupp. Istället för löständer vid sängen som han nog behövt..

Missade du den bra artikeln förut idag? Det var som en röd tråd över allt eftersök och sakfakta som vävdes samma med beskrivningar om känslor som alla upplevde: Vänner, poliser, föräldrar, allmänhet. Hur gärna de ville hitta Lisa vid liv och besvikelsen när det hemska beskedet kom. Såg sökområdet var 75 kvadratmeter btw..
Citat:
För varje dag som gick utökades polisens och Missing peoples sökområde. Trots att utredningen stod och stampade gav ingen upp. En av polisens hundförare berättade att han hade fått i uppgift att arbeta pass på över 14 timmar om dagen.
– Det är inte så svårt att sätta sig in i föräldrarnas oro och det är klart vi jobbar på, berättade polismannen under insatsen.
Citat:
När Jenny Widén vid halv ett-tiden stegar ut vid grusparkeringen i sommarnatten har hon ett allvarsamt ansiktsuttryck. När hon öppnar munnen säger hon det som många befarat – men som ingen vill höra.
– Polisen har under kvällen anträffat en avliden person. Vi bedömer att det med största sannolikhet är den försvunna Lisa Holm. Anhöriga är underrättade om detta, säger Jenny Widén.
Citat:
På lördagsmorgonen vaknande en chockad byggd upp till det fruktansvärda beskedet. Vid Hertigs Johans torg i Lisa Holms hemstad Skövde samlades på eftermiddagen hundratals människor vid fontänen Livets brunn. Vid fontänen tände de ljus och lämnade blommor för att hedra flickan.
Gråtandes runt fontänen stod Lisa Holms vänner och klasskamrater som dagen innan hållit skolavslutning utan sin vän.
Citat:
– Vi kan inte förstå, det känns så totalt meningslöst. Om och varför är frågor som hela tiden cirkulerar i våra huvuden. Detta är det absolut värsta som kan hända, vi lever mitt i en mardröm, berättade familjen för Skaraborgs Allehanda.
Citat:
Sedan spelades en av Lisa Holms egna Spotifylåtar: "If I die young", med The band Perry.
– När en blomma bryts av i sin vackraste blom blir marken så trist och fruktansvärt tom, sa prästen Lasse Tullberg, som höll i begravningen.
Prästen, som under ett år hade Lisa Holm som konfirmand berättade om hur hennes enorma passion för att resa och att upptäcka världen väcktes tidigt.
– Hon reste runt i Europa med sin härliga familj. När hon var åtta år reste hon så långt som till Australien. En resa som etsade sig fast hos lilla Lisa – dit ville hon återvända.
http://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/
2015-12-29, 04:55
Bannlyst
Citat:
Jupp. Istället för löständer vid sängen som han nog behövt..

Missade du den bra artikeln förut idag? Det var som en röd tråd över allt eftersök och sakfakta som vävdes samma med beskrivningar om känslor som alla upplevde: Vänner, poliser, föräldrar, allmänhet. Hur gärna de ville hitta Lisa vid liv och besvikelsen när det hemska beskedet kom. Såg sökområdet var 75 kvadratmeter btw..

http://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/

Jag vet, jag läste den förut idag och tänkte lägga upp valda delar av den i ett inlägg för jag tyckte den var så otroligt informativ, som en sammanställning av FUP och det som hände runt om, alla känslor folk hade, både vid söket och sen vid den makabra upptäckten av Lisas kropp. Såg sen att så många redan skrivit så mycket positivt om artikeln. Artikeln återspeglade väldigt bra hur allt kändes och man fick återigen känslan av sorg och uppgivenhet över ondskan Nerijus som förstörde livet för en familj och förstörde även för hela bygden. Namnet Blomberg kommer för en lång tid framöver alltid påminna om det bestialiska mordet och alla känslor detta framkallade. Artikeln var en mycket bra sammanfattning av både fakta och känslor kring detta vidriga mord.
2015-12-29, 05:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet, jag läste den förut idag och tänkte lägga upp valda delar av den i ett inlägg för jag tyckte den var så otroligt informativ, som en sammanställning av FUP och det som hände runt om, alla känslor folk hade, både vid söket och sen vid den makabra upptäckten av Lisas kropp. Såg sen att så många redan skrivit så mycket positivt om artikeln. Artikeln återspeglade väldigt bra hur allt kändes och man fick återigen känslan av sorg och uppgivenhet över ondskan Nerijus som förstörde livet för en familj och förstörde även för hela bygden. Namnet Blomberg kommer för en lång tid framöver alltid påminna om det bestialiska mordet och alla känslor detta framkallade. Artikeln var en mycket bra sammanfattning av både fakta och känslor kring detta vidriga mord.
Ja, precis så. Föräldrarnas intervju vad med också - den citerade jag nog i första inlägget som svar till Katw. Tycker de säger det så fint så jag tar det igen:
Citat:
Familjen berättade också om hur de kände kring att så många påverkats av det Lisa utsattes för.
– Även om Lisa var vår känner vi att hennes död inte bara är vår sorg eller hennes släktingars, utan också en sorg för alla vänner, alla i samhället, i Skövde, i Sverige – alla kan identifiera sig med det som hänt, berättade familjen.
De verkar förstå hur det berört många och uppskattar det - i första hand alla folk som hjälpte till givetvis men likaväl känslorna det väckte hos många.
2015-12-29, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ja, precis så. Föräldrarnas intervju vad med också - den citerade jag nog i första inlägget som svar till Katw. Tycker de säger det så fint så jag tar det igen:
Citat:
Familjen berättade också om hur de kände kring att så många påverkats av det Lisa utsattes för.
– Även om Lisa var vår känner vi att hennes död inte bara är vår sorg eller hennes släktingars, utan också en sorg för alla vänner, alla i samhället, i Skövde, i Sverige – alla kan identifiera sig med det som hänt, berättade familjen.
De verkar förstå hur det berört många och uppskattar det - i första hand alla folk som hjälpte till givetvis men likaväl känslorna det väckte hos många.

Jag minns hur jag reagerade när jag läste den enda intervjun som familjen gav.
Att de mitt i den fruktansvärda sorgen ville framföra att de kände uppskattning och samhörighet med alla människor som hjälpt till men att även det här att de kände att så många hade så mycket känslor i det som hänt, att de inte var ensamma i sin sorg. Det kändes stort det de berättade i den korta intervjun, de som drabbats av det allra värsta tänkbara.
2015-12-29, 08:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Med din logik ska DNA (exkl LH´s) även finnas på tejpen, vilket gör att det inte är någon logik.
Att spår ej påträffas innebär inte att spår vid något tillfälle funnits, eller att något inte kan vara ett faktum då spår inte lämnas per automatik.
Bilens bagage är "nyligen" städat vid beslagtagande.

Citat:

Så tänker jag en lekman.

KLUMPIGT NOG.

Fundera ett varv till över det där, så inses att det är vad man gjort. "Brottsprovokationen" är slumpmässig och därmed ej ett faktum, men att hetta upp området blev med facit i hand givande.
Senast redigerad av rotesau 2015-12-29 kl. 08:57.
2015-12-29, 09:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Nu skulle vi behöva hjälp av våra rättsexperter med att förklara vad som händer.

Advokaten lämnade alltså in sin överklagan den 4/12. Den tog inte upp vittnesmål gällande DNA-bevisning. Denna överklagan fick åklagaren och målsägarbiträdet yttra sig om, vilket de gjorde. Rätten sammanträdde och meddelade sitt beslut, publicerat på hovrättens hemsida. Detta har vi kunnat följa och nämnda dokument finns tillgängliga. Nu har rätten låtit uppdatera sitt redan meddelade beslut på hemsidan, varvid det visar sig att de sammanträtt dagen före julafton och tydligen godtagit ett nytt yrkande från advokaten, som inte omnämns. Detta borde i konsekvensens namn åklagaren och målsägarbiträdet få yttra sig om, vilket inte berörs med ett ord. Åklagaren har i sin svarsskrivelse över överklagan den 14/12 åberopat muntlig bevisning genom uppspelning av videoupptagningarna vid tingsrättsförhandlingen. Skulle han stå fast vid denna inställning med kännedom om det nya vittnet ? Kanske, men vi vet inte. Vart tog transparensen vägen ? Hur kan rätten publicera nya beslut i form av uppdatering av gamla ?
Ja, det är ju inte klokt det här ju. Att man får köra över åklagaren på detta sätt.
Det är i sanning upprörande. Man blir rent ledsen i ögat.

Detta är ju rättsskandal.
Baltens anhängare brukar ju skrika ut just det ordet titt som tätt och efterlysa kommissioner
och allt vad fan det är. Nu vill jag ha en kommission jag med tror jag efter detta djupt
omskakande besked om en överkörd åklagare.

Ska man verkligen få kalla in en DNA-snubbe så här i lönndom?
Nej, det här osar skandal på hög nivå. Jag är fortsatt upprörd minsann.

Edit: Mäktiga krafter verkar ha gått samman för att få Nerijus fri.
Det är en stor elak konspiration i gång och man har anledning att frukta utgången av det här.
Senast redigerad av Grandioso 2015-12-29 kl. 09:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in