2015-12-27, 11:19
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Så du ska köpa det? Jag är lite förvånad över att någon faktiskt ville köpa det. Men inte det minsta förvånad över att prislappen skulle bli lägre än utgångspriset.
Nej, ville bara pressa priset lite, materialåtgången har säkert gått över 40000, men läget är inte lockande såvida man inte vill odla stora mängder gräs.
Citera
2015-12-27, 11:56
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Här kan väl inte någon ha bott på väldigt länge, eller?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-lugnas-mariestads-kommun-sidlandet-4-8377260

Det finns hus i stort behov av en tändsticka. Detta är ett sådant hus.
Citera
2015-12-27, 13:46
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det finns hus i stort behov av en tändsticka. Detta är ett sådant hus.
Haha, jag skulle vilja se den formuleringen i en mäklarbeskrivning av en fastighet.

Fast jag kom just på att ett vänpar köpte tomt med skräphus på, och det huset kom brandkåren och tuttade eld på. Träningsobjekt.
Citera
2015-12-27, 17:45
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det där huset var sällsynt oproportionerligt och klumpigt. Riktigt fult måste jag säga. Fascinerande också att ett av Kristinehamns mest åtråvärda hus på 228+144 kvm kostar som en etta innanför tull i Stockholm. Man får väl lov att säga att det var väldigt mycket hus för pengarna om man kan stå ut med den gräsliga exteriören.

Det mest intressanta är att 2,5 mille är riktigt överpris för hus i Kristinehamn. För några år sen låg en jättevacker sekelskiftesvilla mitt inne i ett trevligt villaområde i stan ute till försäljning. Exteriören var nästan i stil med Villa Solbacken på Lidingö, vacker snickarglädje, stora spröjsade fönster och väldigt fint renoverad. Tomten var uppodlad väldigt fint för att passa med exteriören. Stort renoverat garage med gästdel. Inuti var huset topprenoverat i Stockholmsstil- polerade cementgolv i badrummen, cementköksbänkar, trendiga blandare och högblanka vita luckor i köket, golvvärme under snygg granitklinker i alla hallar osv osv. Prislapp: strax under 3 mille. Resultat: osåld i 2 år. Tillslut såldes den för underpris för 2 miljoner. Varför har man inte jobb i en håla?
Citera
2015-12-27, 23:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Det mest intressanta är att 2,5 mille är riktigt överpris för hus i Kristinehamn. För några år sen låg en jättevacker sekelskiftesvilla mitt inne i ett trevligt villaområde i stan ute till försäljning. Exteriören var nästan i stil med Villa Solbacken på Lidingö, vacker snickarglädje, stora spröjsade fönster och väldigt fint renoverad. Tomten var uppodlad väldigt fint för att passa med exteriören. Stort renoverat garage med gästdel. Inuti var huset topprenoverat i Stockholmsstil- polerade cementgolv i badrummen, cementköksbänkar, trendiga blandare och högblanka vita luckor i köket, golvvärme under snygg granitklinker i alla hallar osv osv. Prislapp: strax under 3 mille. Resultat: osåld i 2 år. Tillslut såldes den för underpris för 2 miljoner. Varför har man inte jobb i en håla?

Om det hade varit lätt att få jobb i en håla så hade priserna inte varit så låga Men det är verkligen galet hur det kan skilja sig åt. Man bor verkligen inte prisvärt i storstäderna, minst av allt i Stockholm. Jag trodde faktiskt att priserna, även i en håla som Kristinehamn, var högre.
Citera
2015-12-28, 12:47
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Om det hade varit lätt att få jobb i en håla så hade priserna inte varit så låga Men det är verkligen galet hur det kan skilja sig åt. Man bor verkligen inte prisvärt i storstäderna, minst av allt i Stockholm. Jag trodde faktiskt att priserna, även i en håla som Kristinehamn, var högre.

Fast Kristinehamn ligger inom pendlingsavstånd (<45min) till både Karlstad och Örebro, och där ligger prisnivån såvitt jag vet i linje med andra mellanstora städer i Sverige. Så lite konstigt är det att priset inte ligger högre.
Citera
2015-12-28, 15:35
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Fast Kristinehamn ligger inom pendlingsavstånd (<45min) till både Karlstad och Örebro, och där ligger prisnivån såvitt jag vet i linje med andra mellanstora städer i Sverige. Så lite konstigt är det att priset inte ligger högre.

Ja det är rätt märkligt faktiskt att priserna är så pass låga som de är. Radhus säljs för mellan 3-500 000 och en fristående 70-talsvilla för 6-900 000. Här är ett exempel på ett hus som legat osålt i åtminstone 2 år. Jag kan inte fatta att den inte blir såld, den har fina nyrenoverade kök och badrum, trevlig planlösning, väl underhållen och fräsch inuti. Bara att flytta in. Dessutom vackert älvläge och bokstavligen ett stenkast till gågatan genom stan. Men jag tror att folk tycker den ligger ett par hundra tusen för högt i pris.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=749198&images=1
Citera
2015-12-28, 16:30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Nej, ville bara pressa priset lite, materialåtgången har säkert gått över 40000, men läget är inte lockande såvida man inte vill odla stora mängder gräs.

Vadå, vad är poängen med att lägga ett bud och "pressa priset" om du ändå inte är intresserad av att köpa huset?
Citera
2015-12-28, 18:12
Medlem
http://www.blocket.se/jonkoping/MC_Klubbhus_eller_stor_2_famijlhus_64146396.htm?ca =14&w=117

Vad har vi här då, kära trådlurkare?
Citera
2015-12-28, 18:49
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
http://www.blocket.se/jonkoping/MC_Klubbhus_eller_stor_2_famijlhus_64146396.htm?ca =14&w=117

Ha-ha-ha, helt underbar sorti. Troligen är det grannjävlarna som anmält hans garagebygge och detta är hans sätt att betala igen. Bästa på länge
Citera
2015-12-28, 21:19
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo

Tack för dagens skratt!
Citera
2015-12-28, 22:29
Medlem
snowbells avatar
Hittade ett hus som kanske varit med här förut, men postar ändå.
Det anses vara som taget ur en inredningstidning, men jag är inte så jätteimponerad. Visst är det fint, men vissa saker och detaljer skulle jag gjort annorlunda.
Jag är inte överförtjust i jalusigardinerna, jag stör mig av någon anledning av de bruna fälten...
Tavlor ståendes på golvet tycker jag mest hör hemma i hus där man just flyttat in och håller på kollar vart man ska hänga dem.
Vad tycker ni?

http://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/huset-som-mest-liknar-ett-inredningsmagasin/

Annars är det lite magert på hemnet så här i jultid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in