2015-12-27, 09:08
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Lewicki Hamburg?

http://sillyseason.se/fotboll/avslojar-oscar-lewicki-forhandlar-med-hamburg-102559/

Om det stämmer vad tror ni man får?

Samma sida skriver också att han tog SM-guld med MFF under hans första år i föreningen... Skulle nog ta deras "uppgifter" med en rejäl näve salt.
2015-12-27, 09:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Lewicki Hamburg?

http://sillyseason.se/fotboll/avslojar-oscar-lewicki-forhandlar-med-hamburg-102559/

Om det stämmer vad tror ni man får?

Vad kan man få för en defensiv mittfältare? Förvisso med många år kvar på kontraktet och landslagssuccé, men tveksam om det blir mer än 20-25 miljoner. Om ens det.
2015-12-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
AIK eller ja det är en ganska tydlig Nebbo touch på värvingen också men iaf. Andrija Pavlovic 22 år Forward och från FC Cukaricki är klar för AIK och kommer presenteras inom kort!! Håll till godo, en av flertalet spännande spelare som är på ingång i dagarna/veckan framöver.

Har du nånsin haft rätt? Nej
2015-12-27, 10:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad kan man få för en defensiv mittfältare? Förvisso med många år kvar på kontraktet och landslagssuccé, men tveksam om det blir mer än 20-25 miljoner. Om ens det.

Med två år kvar på kontraktet så värderas han av transfermarkt till £1.05m (ca 13,3 m). Han är bara 23 år vilket kan höja priset en aning. 2015: 27 matcher - 2 mål - 4 assist kunde väl vara lite bättre.

Jag håller med dig om en ev. köpesumma. Under 17-18 m tycker jag inte de ska sälja.
2015-12-27, 11:52
Avslutad
Alm kvar i Aik, och det var väl egentligen aldrig någon diskussion i den frågan.

I mina ögon är det märkligt att han ifrågasatts öht. Visst inga guld men ständigt i toppen med aik. De som ville se någon annan har nog aldrig reflekterat över vad alternativen är eller varför Alm inte tagit guld. Korta näsor, eller vad säger man.

Men med detta sagt så undrar jag inte om Alm skrivit på sin dödsdom nu. Inte för att han är olämplig tränare utan för att jag tror han kommer ha de sämsta förutsättningarna kommande år. Om guldstrider in i slutet inte är tillräckligt för en gnagare, hur skall de då se ut om Aik inte får ihop en lika bra trupp i år och tappar hänget tidigt. All skuld kommer felaktigt läggas på Alm snarare än man kommer vara ödmjuk för att spelarmaterialet helt enkelt inte var bättre.

Nu sågade ju jag gnaget inför 2015 då jag undervärderade Goitom och Bangura, det tar jag på mig. Men nu är båda dessa borta, och än har jag inte sett någon som ersatt dem och jag tvivlar starkt på att sådan kommer.

...men å andra sidan, vad hade alternativet varit för Alm? Nåväl..
2015-12-27, 12:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Ekdal gick väl för 40 miljoner ungefär? Visserligen var Cagliari i en katastrofal förhandlingssituation men runt 20 miljoner låter som ett rimligt pris. Allting över det får nog ses som en bonus, även om jag är skeptisk till det där ryktet.
2015-12-27, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Alm kvar i Aik, och det var väl egentligen aldrig någon diskussion i den frågan.

I mina ögon är det märkligt att han ifrågasatts öht. Visst inga guld men ständigt i toppen med aik. De som ville se någon annan har nog aldrig reflekterat över vad alternativen är eller varför Alm inte tagit guld. Korta näsor, eller vad säger man.

Men med detta sagt så undrar jag inte om Alm skrivit på sin dödsdom nu. Inte för att han är olämplig tränare utan för att jag tror han kommer ha de sämsta förutsättningarna kommande år. Om guldstrider in i slutet inte är tillräckligt för en gnagare, hur skall de då se ut om Aik inte får ihop en lika bra trupp i år och tappar hänget tidigt. All skuld kommer felaktigt läggas på Alm snarare än man kommer vara ödmjuk för att spelarmaterialet helt enkelt inte var bättre.

Nu sågade ju jag gnaget inför 2015 då jag undervärderade Goitom och Bangura, det tar jag på mig. Men nu är båda dessa borta, och än har jag inte sett någon som ersatt dem och jag tvivlar starkt på att sådan kommer.

om bw ej agerar snart så får han fan avgå. har tyckt det länge. brustad värvningen. denna situation med anfallsbesättningen. både bangura och goitom borta och ingen av de har de hittat ersättare till plus den där härvan med hans rattfylla.. hade dickson blivit dömd och fått sparken borde bw avgå samtidigt men tur så blev Dickson friad... jag som trodde peking skulle bli sönderköpt men de verkar få behålla hela sin trupp?? bara AIK som blir sönderköpt
2015-12-27, 12:47
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:

Det är som vanligt den lilla grupp som vrålar högst som hörs mest, merparten AIKare är mycket nöjda med Alm och har stort tålamod.

Varför tvivlar du på att ersättare till Bangura och Henok kommer?

Transferfönstret har ju inte ens öppnat.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-27, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Varför tvivlar du på att ersättare till Bangura och Henok kommer?

Jag menar någon som kan ersätta dom rakt av. Någon som tar deras platser lär ju komma, men sportsligt tror jag det blir ett stort tapp. Vi får se...
2015-12-27, 14:52
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Jag menar någon som kan ersätta dom rakt av. Någon som tar deras platser lär ju komma, men sportsligt tror jag det blir ett stort tapp. Vi får se...
Då är jag med.

Att ersätta Goitom rakt av blir förstås svårt då hela det offensiva spelet byggde på honom men jag hoppas på att vi kan sprida gracerna en del nästa säsong och spela ett mer varierat anfallsspel.

Deg finns det dock i föreningen och minst ett rejält tillskott på forwardspositionen är att vänta.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-27, 15:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Goitom är mer eller mindre oersättlig, Banguras plats går att fylla men hur vi gör återstår som sagt att se.

-

Fransson verkar va på g till Gent. Fin spelare och att Pekings trupp lär bli brandskattad är ingen överraskning.
2015-12-27, 20:24
Medlem
a.e.gs avatar
Såg detta på AIKforum och det borde intressera även er i denna tråd.

Vilka är spelarna och vilka lag gäller det?

Frågorna är många och svaren är som vanligt få.

https://www.instagram.com/p/_wFKHPDYTX/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in