Alm kvar i Aik, och det var väl egentligen aldrig någon diskussion i den frågan.
I mina ögon är det märkligt att han ifrågasatts öht. Visst inga guld men ständigt i toppen med aik. De som ville se någon annan har nog aldrig reflekterat över vad alternativen är eller varför Alm inte tagit guld. Korta näsor, eller vad säger man.
Men med detta sagt så undrar jag inte om Alm skrivit på sin dödsdom nu. Inte för att han är olämplig tränare utan för att jag tror han kommer ha de sämsta förutsättningarna kommande år. Om guldstrider in i slutet inte är tillräckligt för en gnagare, hur skall de då se ut om Aik inte får ihop en lika bra trupp i år och tappar hänget tidigt. All skuld kommer felaktigt läggas på Alm snarare än man kommer vara ödmjuk för att spelarmaterialet helt enkelt inte var bättre.
Nu sågade ju jag gnaget inför 2015 då jag undervärderade Goitom och Bangura, det tar jag på mig. Men nu är båda dessa borta, och än har jag inte sett någon som ersatt dem och jag tvivlar starkt på att sådan kommer.
...men å andra sidan, vad hade alternativet varit för Alm? Nåväl..