2016-02-18, 14:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Där är vi jävligt oense och det har ni flera spelare som visat, exempelvis Per Karlsson. Vår senaste skulle jag säga är Mattias Jonson och Bajen har exempelvis Kennedy. Utan dessa klubbhjärtan finns inte derbyhetsen och det är något vi fått lida av de senaste gångerna.
Förstår din poäng och jag kan hålla med, dock så är det överskattat när så många supportrar håller det en alldeles för viktig egenskap, tänker på typ Bojan, Mutumba, RÅP och Viktor Lundberg som det gullades med i mängder och insatser som var långtifrån bra förbisågs och ofta var en del av argumenten att "han har hjärta för klubben". I denna bransch kan det va en bra bonus, inget mer. Visst fan ser jag hellre 11 Tjerna & Per Karlsson ute på planen än motsatsen men sån är inte verkligheten.
2016-02-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo lika lite som jag tror att Sam Johnson blev missförstod av aftonbladet tror jag Henok blev av DN (?). Men ärligt talat rör det mig inte i ryggen att han sa så, är övertygad om att Henok som max hade koll på att det gick bra för DIF den perioden och svara därför: Djurgården. Känslorna för AIK (om dom nu är 100% genuina) kom väl nånstans i efterhand.

Nåja, klubbhjärta är bra överskattat.

AB tog iofs bort den där "artikeln" som ju var ihopknåpad av AIK-are, så det var nog inga korrekta citat från Sam.
2016-02-18, 14:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
AB tog iofs bort den där "artikeln" som ju var ihopknåpad av AIK-are, så det var nog inga korrekta citat från Sam.
Ja, AIK:are på aftonbladet hittar på citat från Sam av nån oklar anledning. Kanske var samma personer som hitta på att Dembo ville att AIK skulle vinna guldfinalen 2009?
2016-02-18, 15:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja, AIK:are på aftonbladet hittar på citat från Sam av nån oklar anledning. Kanske var samma personer som hitta på att Dembo ville att AIK skulle vinna guldfinalen 2009?

Haha näe, det tror jag inte.. Men den dagen Janne Tauer drar en sådan floskel i någon tidning så kan du vara helt säker på att det är lögn dock.
2016-02-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Källa? Varför har man vänt sig till oss först? Att vi ska betala bäst eller vadå?

Jag kan förstå att Nanne & Jingan tackar nej till Ranégie, han är ingen spelare för framtiden. Absolut en bra spelare när han vill, men ur ett framtidsperspektiv är det inget att ha. Avdic hade jag gärna sett i Bajen, klart yngre som kommer leverera i Allsvenskan. Men jag litar på Nanne & Jingan, har de rejectat Avdic så köper jag det fullt ut. De är proffs, jag är en glad amatör.

Det behövs ingen källa då det är precis så det brukar gå till när en spelare som redan gjort sig ett namn av en eller annan anledning vill till Stockholm. Allt som oftast för att mer eller mindre avsluta karriären där men i ett par fall även lite yngre lirare som varit ute i Europa men inte inte riktigt fått det att lossna och nu vill ha en nystart på hemmaplan..

Agenten skickar ut krokar till alla tre klubbarna ( 2009-2014 så var det bara två då Bajen så att säga ströks från intresselistan ) och efter att någon nappat så kommer en intervju med spelaren där han förklarar hur spännande det ska bli att spela i just AIK/DIF/Bajen och att han alltid varit svag för klubben..

I den mån han från nykära fans överhuvudtaget får frågan angående ryktena att han varit på gång till rivalerna så stökas det av med något vagt påstående att agenten gör sin grej och att det aldrig varit aktuellt och sen är det bra med det. Ingen vill egentligen veta ändå..
2016-02-18, 15:43
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tänkte snarare andra allsvenska försäljningar till utlandet. En duktig, meriterad allsvensk spelare undewr kontrakt kostar väl idag mellan 5-15 miljoner att köpa loss.
Andreas Andersson kostade 30 miljoner 1997. Jesper Blomqvist gick for 25 nar han lamnade Goteborg aret innan.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Sommaren 2001 var ju helt galen, med dagens ögon finns det ju dock en hel del fynd där. €64m för Zidane är ju fan peanuts.
Haller inte med. 1) 64m var varldsrekord da (och holl i sig ratt lange), och 2) Zidane var 29 ar 2001.
2016-02-18, 16:29
Medlem
Citat:

Precis. Sedan är ju anledningen inte direkt oklar, men men...

Nä, det här var någon ny förmåga.
2016-02-18, 17:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
@DKristoffersson 2 minför 2 minuter sedan

Lite sillynyheter angående Hammarby på väg ut på SportExpressen.se. Håll utkik! #sillyseason
Får se vad detta innebär, antagligen typ Fuhre tillbaka till Norge eller dylikt.

EDIT: Hade fel:
Citat:
Hammarby är på jakt efter en anfallare - och vänder återigen blickarna mot Brasilien.

På lördag åker sportchefen Mats Jingblad och scoutingchefen Mikael Hjelmberg på ytterligare en scoutingresa.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-02-18 kl. 17:52.
2016-02-18, 17:57
Medlem
Shuyins avatar
Varför fokuserar Bajen på att värva brassar? Det är ju riktigt svårt att hitta bra spelare för rimliga pengar numera. Den senaste brassen som var bra var väl Wanderson som mer eller mindre ruinerade Gais? Kanske minns fel här dock.
2016-02-18, 18:04
Medlem
civilians avatar
Holmén helt klar för Dynamo Moskva.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/klart-holmen-till-dynamo-moskva-elfsborg-klubben-i-mitt-hjarta/
2016-02-18, 18:39
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Holmén helt klar för Dynamo Moskva.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/klart-holmen-till-dynamo-moskva-elfsborg-klubben-i-mitt-hjarta/

Han får nog rätt hyfsat betalt. Har inte värsting koll på ryska ligan förutom storklubbarna. Känns dock som det finns bättre alternativ att gå till rent sportsligt. Han lär nog få lira en del sett till lagets position i ligan.
2016-02-18, 18:56
Medlem
Jontalinens avatar
Brasilien känns som en jävligt svår marknad nu för tiden jämfört med Afrika och i viss mån Sydamerika. Men hänger väl ihop med att Nanne alltid arbetat i det området och säkert har bra kontaktnät.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in