• 3
  • 4
2014-04-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Sha!

Jag vill ox ndra dokument i pdf. Dvs kopiera, flytta, klistra, sudda, ndra text (i samma format) textigenknning, textegenskaper, i samma linje. Anvnder mig av PDF Xchange Viewer och antar att den inte har begrnsningar. Hur fan gr man???

Enligt dokumentens egenskaper som ppnats finns ingen krypteringen, ingen skerhet och allt r tilltet. Vore shysst om man fick lite hjlp hur man gr eller vilket gratis program man kan anvnda och vars och att det funkar. Fr det verkar ju vara ett jvla rappel och hitta ett fungerande program och r inte s "haj" p detta eller om det behvs tillggsprogram eller rippat "fungerande" program spelar ingen roll.

Mycket tacksam fr hjlp
Inse att PDF r ett slutformat fr tryck. Inte ett produktionsformat fr redigering.
Annars hade ju Adobe inte valt att gra program som InDesign, Photoshop och Illustrator.
Stter en femtiolapp p att du ven anvnder rrtng som skruvmejsel och gnller som fan p att det r s svrt att skruva ocks.

/m
Citera
2015-12-25, 13:36
Medlem
Drullknulls avatar
D min trd kastades, stller jag frgan hr. Finns det ett alternativ, gratis eller billigare, till Bluebeam Revu?

Jag tnker frst och frmst p mjligheter att sl samman flera pdf dokument (hfta).
Citera
2015-12-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
D min trd kastades, stller jag frgan hr. Finns det ett alternativ, gratis eller billigare, till Bluebeam Revu?

I acrobat Pro kan man enkelt sl ihop flera pdf:er, rotera sidor mm. Finns 30-dagars provversion om det bara r en engngsjobb.
Funktionen du efterfrgar har funnits lnge och den finns ven i ldre varianter av acrobat pro, man skulle kunna ladda hem en ldre version "kostnadsfritt"....
/
Citera
2015-12-27, 16:32
Avstngd
Ja det finns massor av program som kan editera pdf filer, det skulle hjlpa om du stllde lite utfrligare frgor. Som man frgar fr man svar! http://www.pdfforge.org/pdfarchitect
Citera
2015-12-28, 16:10
Medlem
systems avatar
Citat:

Mac? Kr programmet Frhandsvisning som fljer med datorn. Dra och slpp - skitltt.
Windows? Ingen aning.

Hur vore det om du berttade vilka frutsttningar du sitter p? Till nsta gng - tnk!
Citera
2015-12-31, 12:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:

Adobe Acrobat med en plug-in som heter Enfocus Pitstop r vad som behvs fr att hantera och redigera pdf-filer.
Citera
2015-12-31, 15:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Har bara skummat trden... men jag har alltid betraktat pdf:er som typ "lagt kort ligger" - att sjlva pongen r att det inte ska redigeras, du behller word-filen med en konferensinbjudan or whatever och gr sedan en pdf fr att s a s skerstlla att den skrivs ut utan att konstiga skrivarinstllningar el dyl hos mottagaren stller till det.
Citera
2016-01-01, 14:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har bara skummat trden... men jag har alltid betraktat pdf:er som typ "lagt kort ligger" - att sjlva pongen r att det inte ska redigeras, du behller word-filen med en konferensinbjudan or whatever och gr sedan en pdf fr att s a s skerstlla att den skrivs ut utan att konstiga skrivarinstllningar el dyl hos mottagaren stller till det.
S var det tnkt frn brjan. Ganska snart visade det sig dock att de som skapade pdf-filerna, folk p reklambyrer och privata anvndare, inte riktigt behrskade tekniken med att skapa pdfer. Detta skapade problem fr tryckerierna, som inte kunde applicera sina tryckprofiler eller gr sent pkomna korrigeringar i de "tryckfrdiga pdfer" man ftt levererat. Vilket skapade ett behov att kunna redigera pdfer.
Citera
2016-01-26, 19:08
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I acrobat Pro kan man enkelt sl ihop flera pdf:er, rotera sidor mm. Finns 30-dagars provversion om det bara r en engngsjobb.
Funktionen du efterfrgar har funnits lnge och den finns ven i ldre varianter av acrobat pro, man skulle kunna ladda hem en ldre version "kostnadsfritt"..../
Citat:
Ursprungligen postat av spesse
Ja det finns massor av program som kan editera pdf filer, det skulle hjlpa om du stllde lite utfrligare frgor. Som man frgar fr man svar! http://www.pdfforge.org/pdfarchitect
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Adobe Acrobat med en plug-in som heter Enfocus Pitstop r vad som behvs fr att hantera och redigera pdf-filer.
Tack. Jag vill hfta i samman mnga bilagor till en samlad bilaga. I BlueBeam Revu kan man gra det, texta p pdf:erna (ex bilagenummer), sortera, t.o.m. gra enklare ritningar p dessa (mnga gnger krvs inte AutoCad fr enklare uppdrag). Vldigt smidigt och populrt att anvnda p arkitektbyrer och ingenjrsfretag nr ett flertal utredningar, berkningar, ritningar skall hftas och/eller behver anmrkningar, tidsbesparande.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in