• 1
  • 2
2008-10-15, 17:53
Medlem
Hejsan,

Jag letar efter ett jvla program som kan redigera PDF-filer. Anledningen till att jag r s frbannad r fr att jag har testat installera cirka 12 program idag som inte ens har funkat! Jag vet att det fungerar med Adobe Acrobat 8 Professional, men jag hittar ingen aktivitetskod till skiten.
S jag undrar ifall det finns ngot litet program som kan redigera text i frdiga pdf-filer?

Vldigt tacksam fr svar.
Citera
2008-10-15, 18:01
Medlem
stylewalkers avatar
Testat med Illustrator? Vill du inte "kpa" det kan du ladda ner en testversion som funkar 30 dagar hr: http://www.adobe.com/se/downloads/
Citera
2008-10-15, 18:09
Medlem
Hoppas det inte blir ngra vattenstmplar p nr man sparar i demo-versionen som diverse andra skitprogram jag har testat
tack fr tipset. Ska testa nu!
Citera
2008-10-15, 22:07
Medlem
Illustrator var ju ocks ett stort skmt p att redigera text. Gr inte redigera mer n ett ord i taget verkar det som och nr man ska radera ett ord och flytta in ett annat ord nrmare s gr det inte. Vrdelst.
Det bsta jag har testat r Iceni Infix, men det r totalt omjligt att hitta serienummer/crack till det.
*Suck*

Ngon mer som har tips p ett litet program som ENDAST redigerar text i ett pdf-dokument. Hur jvla svrt ska det vara att gra ett sdant program liksom? Gaaah!
Citera
2008-10-15, 22:27
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Hur jvla svrt ska det vara att gra ett sdant program liksom? Gaaah!
http://www.adobe.com/se/products/acrobatpro/tryout.html
Citera
2008-10-15, 23:16
Medlem
Ramzons avatar
Du r sker p att det r ett pdf dokument som r redigerbart d? Dum frga men r fallet s kan du hlla p ett tag
Citera
2008-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
Du r sker p att det r ett pdf dokument som r redigerbart d? Dum frga men r fallet s kan du hlla p ett tag
Japp, det r jag.
Citera
2008-10-16, 01:38
Medlem
gadzooxs avatar
PDF r vl huvudsakligen inte gjort fr att redigeras, utan snarare hrt optimerat fr att enbart lsas. Det r klart att det mer eller mindre gr att redigera, men du ska definitivt inte frvnta dig att det r ltt. Vill du redigera p ett enkelt stt med tillfrlitligt resultat s gr du bst i att ha originaldokumentet kvar att bygga en ny PDF av.
Citera
2008-10-16, 01:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Den hr kanske?
Har inte testat den, men anvnder deras Reader med bra resultat.

Foxit Software
Citera
2008-10-16, 04:34
Medlem
D_Devils avatar
Testa "PDF995"

Googla det s fr du fram instruktioner samt nedladdningslnkar.
Citera
2008-10-16, 10:09
Medlem
stylewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Illustrator var ju ocks ett stort skmt p att redigera text. Gr inte redigera mer n ett ord i taget verkar det som och nr man ska radera ett ord och flytta in ett annat ord nrmare s gr det inte.

Detta har inte med Illustrator att gra, utan hur PDF:n r sparad. Kreatren har exporterat det p ett sdant stt att texten delas upp i separata block.
Citera
2008-10-16, 10:47
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stylewalker
Detta har inte med Illustrator att gra, utan hur PDF:n r sparad. Kreatren har exporterat det p ett sdant stt att texten delas upp i separata block.
Exakt... TS r ju lite ute och cyklar.

Om man sparar en PDF i t.ex. Photoshop eller Illustrator kan man vlja att bibehlla redigeringsmjligheter.

Vanligast d man sparar i Illustrator r att man gr outlines av all text. Detta innebr att texten tappar sin attribut som redigerbar text och istllet omvandlas till vektorer... Man vill ju inte att typsnittet ska ersttas med ngot randompiss om lsaren inte har typsnittet man har skapat filen med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in