Citat:
En sak som inte togs upp är hur björnens utveckling mot isbjörn har påverkat dess ekosystem under björnens utveckling. Påverkan på ett ekosystem som antas adaptera borde ju betyda att ett nytt selektivt tryck mot björnen ges vid varje selektivt fördelaktig mutation i björnen.
I så fall räcker det inte att redogöra för mutationer i björnen, man borde också redogöra för mutationer i ekosystemet i helhet, i samband, för att kunna bedöma om björnens utveckling är rimlig med tanke på ett förändrat selektionstryck i ett förändrat ekosystemet.
Där finns en komplexitet som måste förstås.
I så fall räcker det inte att redogöra för mutationer i björnen, man borde också redogöra för mutationer i ekosystemet i helhet, i samband, för att kunna bedöma om björnens utveckling är rimlig med tanke på ett förändrat selektionstryck i ett förändrat ekosystemet.
Där finns en komplexitet som måste förstås.
Åter igen har jag svårt att hänga med. Menar du att exempelvis sälar skulle ha utvecklat vissa egenskaper som gör dem svårare för isbjörnar att fånga, och att detta skulle vara ett problem för modellen? Exemplifiera gärna.
Citat:
Nej, du har nog inte läst rubriken riktigt. Tråden handlar om kreationistisk kritik av evolutionsteorin (och om intelligent design) så även du har, i egenskap av evolutionskritiker, ett ansvar i att utveckla ditt perspektiv och på så sätt bidra till diskussionen. Meningsutbyten brukar i mitt tycke i allmänhet bli bäst när det finns ett ömsesidigt givande och tagade.
Sedan vänder jag mig mot den lite inbilska liknelsen om läraren och provrättningen. Jag investerar ingen personlig prestige i en anonym diskussion på internet och tar ödmjukt till mig ny kunskap oavsett avsändare. Det finns många här på Flashback som jag lärt mig mycket av trots att vi tyckt och trott olika. Än så länge har du inte presenterat något som får mig att placera dig i det facket, men den som lever får kanske se.
Citat:
Även om det vore trevligt med vetenskapliga referenser så vore det en bra början om du klart och tydligt kunde redogöra för vad som faktiskt ÄR din poäng.
Senast redigerad av rosebud 2015-12-25 kl. 01:46.
Senast redigerad av rosebud 2015-12-25 kl. 01:46.