Citat:
Ursprungligen postat av
niamsor
Ska bege mig ner till bonnen imorgon, funderar på om det är värt o köpa Uranus raketsats eller plocka ihop några egna raketer för samma pris. Hur ser raketerna ut i Uranus? Någon som vet?
Sen skulle jag även vilja fråga er vilka bomber och air bomber som ni tycker är bäst? Vill spendera ca 300-350 på bomberna. Och hur skjuter ni upp dem? Ställer ni dem på marken eller spänner ni fast dem i något? Senast jag sköt upp fyrverkerier var 2007, så det är dags för mig igen

Köpte en annan raketsats än just Uranus, men det är samma raketer i de, men mindre antal.
De stora raketerna är 46 gram
Medium är ca 35-36 gram
och de små är 20 gram.
Om du nu ska ha de eller köpa lösa beror ju på vad du gillar, personligen gillar jag smällar och då hade jag väl köpt 48mm raketerna som har 75 gram för typ 25-30 kronor ( minnsi nte exakt vad de kosta st) Dock gjorde jag inte detta året då jag köpte lösa förra året, detta året köpte jag neptunus (min vän hade den innan), den är rätt så bra.
Bomberna... När det gäller bomber är det typ samma sak, allt beror på vad du gillar. Personligen smäller jag av mina bomber från marken. Har dock någon gång satt ihop alla tillsammans och gjort en liten hemmagjord "tårta".
Jag kan tipsa tipsa 45-50 kaskad bomber, sjukt fina, mycket stora. 50 kaskad bomben är den som har mest krut på marknaden just nu, 86 gram, 2 i packet.
När det kommer till airbombs så beror det på vad du gillar, effekt eller ljud? Om du endast bryr dig om ljudet så kan du ta och köpa Thunder kings (10kr styck). De har endast knatter effekt och låter som en vanlig airbomb. Men om du gillar effekter så kör på Thunder king ( Extreme 13 pack) som då har en fin effekt och låter ganska bra, bättre än Thunder kings som kostar 10 kr styck.
Om du hittar Multi shots så kan jag tipsa att du köper ett packet eller fler, de är typ 30mm som kostar 35 kr för 4 styck. Väldigt fina effekter i alla dem, de har varit mina favoriter sen typ 3 år.