2015-12-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niamsor
Ska bege mig ner till bonnen imorgon, funderar på om det är värt o köpa Uranus raketsats eller plocka ihop några egna raketer för samma pris. Hur ser raketerna ut i Uranus? Någon som vet?

Sen skulle jag även vilja fråga er vilka bomber och air bomber som ni tycker är bäst? Vill spendera ca 300-350 på bomberna. Och hur skjuter ni upp dem? Ställer ni dem på marken eller spänner ni fast dem i något? Senast jag sköt upp fyrverkerier var 2007, så det är dags för mig igen

Köpte en annan raketsats än just Uranus, men det är samma raketer i de, men mindre antal.
De stora raketerna är 46 gram
Medium är ca 35-36 gram
och de små är 20 gram.

Om du nu ska ha de eller köpa lösa beror ju på vad du gillar, personligen gillar jag smällar och då hade jag väl köpt 48mm raketerna som har 75 gram för typ 25-30 kronor ( minnsi nte exakt vad de kosta st) Dock gjorde jag inte detta året då jag köpte lösa förra året, detta året köpte jag neptunus (min vän hade den innan), den är rätt så bra.

Bomberna... När det gäller bomber är det typ samma sak, allt beror på vad du gillar. Personligen smäller jag av mina bomber från marken. Har dock någon gång satt ihop alla tillsammans och gjort en liten hemmagjord "tårta".

Jag kan tipsa tipsa 45-50 kaskad bomber, sjukt fina, mycket stora. 50 kaskad bomben är den som har mest krut på marknaden just nu, 86 gram, 2 i packet.

När det kommer till airbombs så beror det på vad du gillar, effekt eller ljud? Om du endast bryr dig om ljudet så kan du ta och köpa Thunder kings (10kr styck). De har endast knatter effekt och låter som en vanlig airbomb. Men om du gillar effekter så kör på Thunder king ( Extreme 13 pack) som då har en fin effekt och låter ganska bra, bättre än Thunder kings som kostar 10 kr styck.

Om du hittar Multi shots så kan jag tipsa att du köper ett packet eller fler, de är typ 30mm som kostar 35 kr för 4 styck. Väldigt fina effekter i alla dem, de har varit mina favoriter sen typ 3 år.
Senast redigerad av Nonamesjustme233 2015-12-27 kl. 00:29.
Citera
2015-12-27, 00:28
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetstabiltnamn
Har du gjort alla dina inköp än? Du verkar ha hängt här sen 2007 .

Nej, har lite kvar Den stora är väl i princip klar. Ska iväg en sväng till men jag är fortfarande i valet och kvalet hur det blir med den lilla inhandlingen som är kvar. Kommer bilder och sånt sen

Så, jag gjorde en ställning till en mörsare för ett tag sedan. Tyvärr var MDF det enda som fanns till hands så jag körde på det. Antar att det klarar en skjutning. Finns det någon begränsning för hör tigt en mörsare ska vara i själva racket? Kan den gå sönder om ytterplankorna klämmer till exakt på den? Och hur mycket får en mörsare vicka?

Skulle det rent teoretiskt gå att ta ett 3" rör, ta två pinnar till höger och vänster om den och banka ner i marken och därefter surra fast den mellan dom, eller är det dumt?

Vill absolut inte ha några olyckor!
Citera
2015-12-27, 00:31
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigaste
Vad är det för kaliber på Night Surprise och Explosive Box från ÖoB? Dom känns riktigt prisvärda!
Jag tänkte precis på dem två också när man sett YouTube klipp..Ser ju inte så pjåkigt ut
Fyrverkeripaket Hanssons Fyrverkeri
Explosive Box + Apollo Sky 5 Stars köp en Explosive Box och du får en Apollo Sky på köpet 74-pack
Explosive Box: 69 st bombastiska effekter med en lyxig final! Stighöjd 30-50 meter. Brinntid 55 sekunder.
Night Surprise fantastiska effekter med glittrande och färgsprakande bomber med en stark final 56-pack
56 st fantastiska effekter med glittrande och färgsprakande bomber med en stark final. Stighöjd 20-40 meter. Brinntid 40 sekunder
Senast redigerad av Raskaoverisen 2015-12-27 kl. 00:33.
Citera
2015-12-27, 00:34
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej, har lite kvar Den stora är väl i princip klar. Ska iväg en sväng till men jag är fortfarande i valet och kvalet hur det blir med den lilla inhandlingen som är kvar. Kommer bilder och sånt sen

Så, jag gjorde en ställning till en mörsare för ett tag sedan. Tyvärr var MDF det enda som fanns till hands så jag körde på det. Antar att det klarar en skjutning. Finns det någon begränsning för hör tigt en mörsare ska vara i själva racket? Kan den gå sönder om ytterplankorna klämmer till exakt på den? Och hur mycket får en mörsare vicka?

Skulle det rent teoretiskt gå att ta ett 3" rör, ta två pinnar till höger och vänster om den och banka ner i marken och därefter surra fast den mellan dom, eller är det dumt?

Jag skjuter utan ett rack, slår ner en kraftig pinne i backen och sedan tejpas mörsaren runt den. Fungerar hur bra som helst, och detta är på 4". Dock efter 3-4 skott kan det vara värt att tejpa igen då tejpen börjar spricka pga kraften.
Citera
2015-12-27, 00:37
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:

Ser att du blivit Fyrverkeri galen Lugn det vart jag också en gång i väldigt många år dessutom men blivit lugnare med ålderns höst
Citera
2015-12-27, 00:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag skjuter utan ett rack, slår ner en kraftig pinne i backen och sedan tejpas mörsaren runt den. Fungerar hur bra som helst, och detta är på 4". Dock efter 3-4 skott kan det vara värt att tejpa igen då tejpen börjar spricka pga kraften.

Tror du mitt tighta mörsarrack håller?

Citat:
Ursprungligen postat av niamsor
Ska bege mig ner till bonnen imorgon, funderar på om det är värt o köpa Uranus raketsats eller plocka ihop några egna raketer för samma pris. Hur ser raketerna ut i Uranus? Någon som vet?

Sen skulle jag även vilja fråga er vilka bomber och air bomber som ni tycker är bäst? Vill spendera ca 300-350 på bomberna. Och hur skjuter ni upp dem? Ställer ni dem på marken eller spänner ni fast dem i något? Senast jag sköt upp fyrverkerier var 2007, så det är dags för mig igen

Uranus är nog bra. Men problemet med en så stor sats från samma märke är att man kan tröttna. Däremot finns några av dom på YouTube så googla raketnamnen om du har lust. Men det är en prisvärd sats.

Rekommenderar Royal Partys 50mm om du ska ha den bästa knallen. Där är 85g krut i dom. Kollat videos och Multi Shots är rätt snygga och det hade dom kvar innan idag iallafall. Dom är på väg att ta slut dock. Thunder Flash är ett måste, likaså deras 5 tvåtummare för 99. Jubileumstrippen är nog fet om du gillar trippelbomber. Kaskadbomberna är sjukt fina, men håll dig borta från Extreme Bomb eftersom vissa stiger sjukt högt vilket gör att krevaden ser jätteliten ut från marken.

Sen måste du ha Extremes Knallraketer såklart

Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Ser att du blivit Fyrverkeri galen Lugn det vart jag också en gång i väldigt många år dessutom men blivit lugnare med ålderns höst

Äsch.. Måste få skjuta en fyra innan jag dör
Senast redigerad av pyro860 2015-12-27 kl. 00:40.
Citera
2015-12-27, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
använd grova och långa buntband i stället för tape mycket säkrare finns billigt på biltema att köpa , köp de minsta också perfekta att skarva på extra wisco stubin med de .............................
Citera
2015-12-27, 00:43
Medlem
pyro860s avatar
Men vad tror ni? Kan ett rack vara för tight?

Vi pratar en skjutning med den förresten.
Citera
2015-12-27, 00:47
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Tror du mitt tighta mörsarrack håller?

Uranus är nog bra. Men problemet med en så stor sats från samma märke är att man kan tröttna. Däremot finns några av dom på YouTube så googla raketnamnen om du har lust. Men det är en prisvärd sats.

Rekommenderar Royal Partys 50mm om du ska ha den bästa knallen. Där är 85g krut i dom. Kollat videos och Multi Shots är rätt snygga och det hade dom kvar innan idag iallafall. Dom är på väg att ta slut dock. Thunder Flash är ett måste, likaså deras 5 tvåtummare för 99. Jubileumstrippen är nog fet om du gillar trippelbomber. Kaskadbomberna är sjukt fina, men håll dig borta från Extreme Bomb eftersom vissa stiger sjukt högt vilket gör att krevaden ser jätteliten ut från marken.

Sen måste du ha Extremes Knallraketer såklart

Äsch.. Måste få skjuta en fyra innan jag dör
Tja om det finns bra sådana kvar inte ofta jag köpte det och senast vart på 90 talet då av Hammargrens och den vart sjukt kass Måste tillägga det blåste som fan de nyåret
Citera
2015-12-27, 00:50
Medlem
Raskaoverisens avatar
Nu börjar man bli nostalgisk och tänker tbx när man hade 10st Thunderking tårtor Synd man inte tänkte på att serie koppla på den tiden
Citera
2015-12-27, 00:51
Medlem
tigerrakets avatar
Multi Shots vad fan är det?
Citera
2015-12-27, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Nu börjar man bli nostalgisk och tänker tbx när man hade 10st Thunderking tårtor Synd man inte tänkte på att serie koppla på den tiden
har nyss fixat 2st 35 skott salut tårtor till 12 slaget , betydligt värre än thunderking 25 skotts ,byggde på sveas megablast och p2000 ..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in