• 1
  • 2
2015-12-25, 00:59
Medlem
Halloj! Lite funderingar/allmänna råd och tips kan behövas.

Då är det så att jag flyttade nyligen hemifrån för första gången, då jag fått jobb på annat område.
Väl där börjar man som den pundare man är att nätverka direkt, vilket ledde mig till en fin tös (låt oss kalla henne Maja). Jag är verkligen den mer vuxna av oss. Hon är en äkta subbare, f.d. heroinist osv men börjar ta sig ur skiten. Problemet är att staten ger henne tillgång till äckliga bennys (xanags). Flera månader tillbaka så började vi först träffas, gick fett smidigt de första veckorna (max) sen började det fallera. Hon började med att ringa en lördag morgon och var riktigt sur men osammanhängande. Jag var som ett frågetecken, hon började typ "vet inte om vi kan träffas nu direkt" hit och dit, så hon började väl få för sig att jag inte kan ta vara på mig själv. I den vevan började allt, efter ett tag under samtalet började vi bråka mer och jag frågade upprepade gånger "VAD ÄR DET SOM ÄR FEL?" för helt seriöst dagen innan hade vi inte träffats, men vi hade träffats hela veckan tidigare samt den vecka då hon ringde, och jag sa det liksom att vi träffas ju hela tiden så det gör inget att vi inte kan träffas idag, om det är så liksom. Men då som den skeva människa Maja är så börja hon typ "jaha du tycker vi träffas hela tiden", men det var inte alls så jag menade vilket jag sa.

Hela samtalet handlade egentligen om att hon inte vågade träffa mig för hon var så benzad, men den är drogen fuckar seriöst ur med människor och jag hatar det. Så efter det samtalet så ringde hon varje kvart i flera dagar sträck och skällde ut mig hela tiden för helt bisarra saker. Jag tar ju ingen skit direkt och bråkar tillbaks men hon är för benzad för att tänka logiskt. Hon tar det varje dag som medicinering säger hon men jag vettefan vilken medicin det är. Men vi fortsatte att träffas trots allt jävla tjafs och gnafs, för det var ju inga STORA saker vilket jag konstant påpekade, liksom varför bli uppriktigt sur över småsaker konstant??

Så gick det ett par månader till, fram och tillbaks, tills en natt då jag nästan flyttat in hos henne ett par dagar så börjar hon spåra totalt på att jag inte också ringde runt och krävde pengar (hade/har pengar ute åt fattiglappar) men jag sa så att jag har pratat med person x han kommer betala mig när han kan, han kan INTE idag har han redan sagt. Men hon fortsatte ringa från sin telefon och blev helt urlack, hon förlorade rätten som gudmor åt snubbens ofödde barn och deras vänskap bröts helt över telefonen typ. Jag sa så efteråt liksom "det är småpengar, det är piss i nilen förfan varför är du så ARG?" men hon är helt känslostyrd och sånt skit går jag inte med på. Vi började iallafalll bråka så mycket att jag började packa mitt pickpack och dra, men behövde skjuts så ringde runt lite medans hon stod och vrålade mig i andra örat för att jag ska dra. Till slut hämtar min broder mig, jag går ut för att möta honom, hon låser. Vi kommer inte in och jag blir utan alla saker jag behöver (dator hygienartiklar och ryggsäck) i flera dagar efteråt. Vi har kontakt men hon hotar att hon ska göra si och så med datorn men sånt shit går jag inte heller på, eftersom konsekvenserna hade varit för många.

Till slut får jag tillbaks grejerna och vi snackar inte på ett par veckor. Sen ringer hon och låter för första gången sen jag träffa henne uppriktigt nykter. Hon var logisk och sammanhängande, så jag säger att vi kan väl börja träffas som kompisar liksom och se så att vi inte börjar bråka direkt igen. Det går hon med på och vi träffas några dagar senare, hon hade riktig knarkfest då men vi hade supertrevligt och det var fler folk där, vi snackade lite ute och boundade lite men inget mer.

Sen dess har det varit så, i princip 1 månad nu. Vi har träffats ett par gånger efteråt, och förra gången ditcha vi polarna vid bordet och la oss i soffan och myste så det var kung. Nu ska vi antingen träffas senare ikväll eller imorgon, jag har lägenheten för mig själv framtill nyår så vi planerade attt börja träffas lite smått igen.

Men nu är min stora fråga, är det värt?

Hon är en jättetrevlig människa, skitgo och glad för det mesta men det är benzo som strular till det för henne själv och uppenbarligen för folk runt omkring henne så hon är instabil.

Jag vet inte om jag är kär eller inte men tror inte det. Älskar dock närheten + preparaten, myskvällarna osv precis som jag tänkt mig ett liv med en brud. Varje gång jag kollar i hennes ögon så hoppar jag till inombords ärligt, så känslor/attraktionen finns _lätt_ där.
Senast redigerad av taggajobb 2015-12-25 kl. 01:28. Anledning: Tog bort ett par detaljer
Citera
2015-12-25, 01:08
Medlem
garm76s avatar
Frågan är vad du är för henne när hon är ren, droger överlag trollar med sinnet.
Citera
2015-12-25, 01:11
Medlem
Cornholio.s avatar
Här barn har ni anledningen till varför ni inte ska börja knarka!

Jag har haft en del med knarkare att göra och detta är typiskt pundarbeteende. Det är drogerna, förmodligen benzo.

Känns som om du också är en pundare som dessutom sitter och överanalyserar alla paranoia och psykoser som din pundarväninna har!
Citera
2015-12-25, 01:12
Medlem
Inte för att vara den som är den bästa på att ge råd men...
För ett par år sen var jag själv en sån där "pundare" antar jag. Inte i mina egna ögon då, men såhär efteråt så var man ju helt klart det. Och den krets man hänger i som pundare är helt klart speciell. De man har omkring sig kan man inte lita på för de styrs inte av känslor, de styrs utav beroende och begär. Har de inga droger hugger de dig gärna i ryggen för nästa fix. Även om de inte vill, men de måste. De är slav under beroendet.

Och har man valt att stanna i denna krets så får man det man får. Som en person som är nykter och ser det ut en nykter persons perspektiv skulle jag fråga vad fan du håller på med. En jävla bitch som alltid är tjurig och skriker. 80% dåliga stunder och 20% okej/bra stunder. Det är ju inget framtida material.

Men som en pundare är det väl helt okej. Du kommer ju aldrig träffa en tjej som pundare som är normal om du hänger i pundarkretsar. En tjej som vill ha barn och jobba, och spara till framtiden, kanske baka bröd med ungarna om 10 år. Den sockersöta situationen finns inte ofta i sina kretsar. Så ta vad du får. Tills du kommit ur pundarkretsen
Citera
2015-12-25, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taggajobb
Halloj! Lite funderingar/allmänna råd och tips kan behövas.

Då är det så att jag flyttade nyligen hemifrån för första gången, då jag fått jobb på annat område.
Väl där börjar man som den pundare man är att nätverka direkt, vilket ledde mig till en fin tös (låt oss kalla henne Maja). Hon är 26 jag respektive 19 men jag är verkligen den mer vuxna av oss. Hon är en äkta subbare, f.d. heroinist osv men börjar ta sig ur skiten. Problemet är att staten ger henne tillgång till äckliga bennys (xanags). Flera månader tillbaka så började vi först träffas, gick fett smidigt de första veckorna (max) sen började det fallera. Hon började med att ringa en lördag morgon och var riktigt sur men osammanhängande. Jag var som ett frågetecken, hon började typ "vet inte om vi kan träffas nu direkt" hit och dit, så hon började väl få för sig att jag inte kan ta vara på mig själv. I den vevan började allt, efter ett tag under samtalet började vi bråka mer och jag frågade upprepade gånger "VAD ÄR DET SOM ÄR FEL?" för helt seriöst dagen innan hade vi inte träffats, men vi hade träffats hela veckan tidigare samt den vecka då hon ringde, och jag sa det liksom att vi träffas ju hela tiden så det gör inget att vi inte kan träffas idag, om det är så liksom. Men då som den skeva människa Maja är så börja hon typ "jaha du tycker vi träffas hela tiden", men det var inte alls så jag menade vilket jag sa.

Hela samtalet handlade egentligen om att hon inte vågade träffa mig för hon var så benzad, men den är drogen fuckar seriöst ur med människor och jag hatar det. Så efter det samtalet så ringde hon varje kvart i flera dagar sträck och skällde ut mig hela tiden för helt bisarra saker. Jag tar ju ingen skit direkt och bråkar tillbaks men hon är för benzad för att tänka logiskt. Hon tar det varje dag som medicinering säger hon men jag vettefan vilken medicin det är. Men vi fortsatte att träffas trots allt jävla tjafs och gnafs, för det var ju inga STORA saker vilket jag konstant påpekade, liksom varför bli uppriktigt sur över småsaker konstant??

Så gick det ett par månader till, fram och tillbaks, tills en natt då jag nästan flyttat in hos henne ett par dagar så börjar hon spåra totalt på att jag inte också ringde runt och krävde pengar (hade/har pengar ute åt fattiglappar) men jag sa så att jag har pratat med person x han kommer betala mig när han kan, han kan INTE idag har han redan sagt. Men hon fortsatte ringa från sin telefon och blev helt urlack, hon förlorade rätten som gudmor åt snubbens ofödde barn och deras vänskap bröts helt över telefonen typ. Jag sa så efteråt liksom "det är småpengar, det är piss i nilen förfan varför är du så ARG?" men hon är helt känslostyrd och sånt skit går jag inte med på. Vi började iallafalll bråka så mycket att jag började packa mitt pickpack och dra, men behövde skjuts så ringde runt lite medans hon stod och vrålade mig i andra örat för att jag ska dra. Till slut hämtar min broder mig, jag går ut för att möta honom, hon låser. Vi kommer inte in och jag blir utan alla saker jag behöver (dator hygienartiklar och ryggsäck) i flera dagar efteråt. Vi har kontakt men hon hotar att hon ska göra si och så med datorn men sånt shit går jag inte heller på, eftersom konsekvenserna hade varit för många.

Till slut får jag tillbaks grejerna och vi snackar inte på ett par veckor. Sen ringer hon och låter för första gången sen jag träffa henne uppriktigt nykter. Hon var logisk och sammanhängande, så jag säger att vi kan väl börja träffas som kompisar liksom och se så att vi inte börjar bråka direkt igen. Det går hon med på och vi träffas några dagar senare, hon hade riktig knarkfest då men vi hade supertrevligt och det var fler folk där, vi snackade lite ute och boundade lite men inget mer.

Sen dess har det varit så, i princip 1 månad nu. Vi har träffats ett par gånger efteråt, och förra gången ditcha vi polarna vid bordet och la oss i soffan och myste så det var kung. Nu ska vi antingen träffas senare ikväll eller imorgon, jag har lägenheten för mig själv framtill nyår så vi planerade attt börja träffas lite smått igen.

Men nu är min stora fråga, är det värt?

Hon är en jättetrevlig människa, skitgo och glad för det mesta men det är benzo som strular till det för henne själv och uppenbarligen för folk runt omkring henne så hon är instabil.

Jag vet inte om jag är kär eller inte men tror inte det. Älskar dock närheten + preparaten, myskvällarna osv precis som jag tänkt mig ett liv med en brud. Varje gång jag kollar i hennes ögon så hoppar jag till inombords ärligt, så känslor/attraktionen finns _lätt_ där.

Det låter jobbigt. Detta med studier och framtid är inte din grej, direkt. Du borde gå till sjöss.
Citera
2015-12-25, 01:21
Medlem
Ja jävlar, lycka till. Jag antar att du är precis lika fuckad som henne för att ens överväga det, så dra ner varandra till samhällets botten tillsammans, ni förtjänar det nog.
Citera
2015-12-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Här barn har ni anledningen till varför ni inte ska börja knarka!

Jag har haft en del med knarkare att göra och detta är typiskt pundarbeteende. Det är drogerna, förmodligen benzo.

Känns som om du också är en pundare som dessutom sitter och överanalyserar alla paranoia och psykoser som din pundarväninna har!

Varför känns det så? Säger inte emot men överanalysera? Hur menar du mer konkret? För det kanske faktiskt är så, jag är INTE van vid att vara runt människor som tar tyngre.
Citera
2015-12-25, 01:32
Medlem
Niggerbullens avatar
Haha gosse... Den bruden knullar dig så hårt, och då menar jag inte i någon positiv bemärkelse. Det enda rätta att göra är att nyktra till själv och säga upp kontakten med fanskapet.

Hon kommer inte sluta, allt kommer inte helt plötsligt bli bra eller ordna sig, så gör dig själv en tjänst.

Men vissa gillar ju problem och att bli knullad av psykiskt sjuka pundare.
Citera
2015-12-25, 02:49
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Varför känns det så? Säger inte emot men överanalysera? Hur menar du mer konkret? För det kanske faktiskt är så, jag är INTE van vid att vara runt människor som tar tyngre.
En paranoid och psykotisk pundare med inbillade vanföreställningar som bara snackar en jävla massa nonsense.

Sluta upp men knarket, du kommer också bli som den där bruden om du inte redan är det och då menar jag knäpp, du kommer att bli knäpp, kanske inte på samma sätt som bruden men en knäppgök kommer du allt bli. Slösa bort hela ditt liv på ett jävla rus som inte ens är kul. Tillslut blir det som om du är förståndshandikappad, men det kommer du inte själv förstå, pundare gör aldrig det eller så förtränger dom det med mer droger.

Att knarka är inte så jävla kul och tillslut kommer du enbart vara omringad av individer som denna, alla andra kommer ta avstånd från dig. Gör något vettigt med ditt liv istället och om pundarbruden är villig att sära på benen kan du ju knulla henne ett par gånger sen dissa, om inte dissa henne på dirren!
Citera
2015-12-25, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
En paranoid och psykotisk pundare med inbillade vanföreställningar som bara snackar en jävla massa nonsense.

Sluta upp men knarket, du kommer också bli som den där bruden om du inte redan är det och då menar jag knäpp, du kommer att bli knäpp, kanske inte på samma sätt som bruden men en knäppgök kommer du allt bli. Slösa bort hela ditt liv på ett jävla rus som inte ens är kul. Tillslut blir det som om du är förståndshandikappad, men det kommer du inte själv förstå, pundare gör aldrig det eller så förtränger dom det med mer droger.

Okej detta gör allt du tidigare skrivit ointressant. En mer trångsynt människa får man fan leta efter. Så du tror på fullaste allvar att de som missbrukade på 80-90-talet är knäppgökar idag? Läs mer propaganda du så tar jag över från här.
Citera
2015-12-25, 04:06
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Okej detta gör allt du tidigare skrivit ointressant. En mer trångsynt människa får man fan leta efter. Så du tror på fullaste allvar att de som missbrukade på 80-90-talet är knäppgökar idag? Läs mer propaganda du så tar jag över från här.
Det var inte alls det jag skrev och hur du kom fram till det har jag ingen aning om! Men för all del punda bort ditt liv och sitt där med din crackhora för resten av livet, ni förtjänar nog varandra!

Man kan gå in och ut ur dimman så enkelt är det. Även denna brud kan nog bli återställd om hon lägger drogerna på hylla men det är uppenbart att hon i detta nu lider av en allvarlig psykos. Sedan att man aldrig blir sitt riktiga jag igen efter ett långt och tärande missbruk är en annan sak men chansen att bli återställd har faktiskt de allra flesta.

Du kan ju vänta på att denna brud ska komma ut ur psykosen, den som väntar på nåt gott väntar ju aldrig för länge sägs det hoppas bara att det är värt det när hon skriker och nojjar sönder!

Självklart så är allt negativt som skrivs om droger propaganda. Att röka en pipa hasch eller knäppa en bärs nån gång vid särskilda tillfällen i all ära, det gör även jag men det är inte det vi talar om. Det är uppenbart att du är en missbrukare med tanke på hur du resonerar och ljuger för dig själv.

Fortsätt du att knarka och fortsätta att umgås med knarkare, det kommer ta dig långt i livet!

Du har ett crackluder med grov psykos på halsen och allt som hon svamlar om under inflyttande av kemikalier överanalyserar du. Det kanske är bäst att börja tänka på vad som är bäst för dig, är det bästa för dig själv att häng omkring en massa no-life pundare med psykos och sönderknarkad hjärna?
Senast redigerad av Cornholio. 2015-12-25 kl. 04:47.
Citera
2015-12-25, 09:15
Medlem
Citat:
Sök hjälp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in