2015-12-20, 21:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneBrAiNer
En tanke slog mig; kan det vara ett tidigare offers blod som man funnit på kniven? Ett tänkbart scenario är att han knivhuggit någon person i nära anslutning till dubbelmordet. Inte så allvarligt att det kunnat sammankopplats till morden utan mer ett mindre knivbråk som inte resulterat i en polisanmälan. I så fall behöver inte gärningsmannen varken nordisk eller ha skärsår i handen.

Vad tror ni?

Jo, jag och några andra har lekt med den tanken. Man kanske inte ska ha haft det som första spår men nu när ingenting har gett resultat borde man tänka tanken.

Två ynglingar som känner varandra hamnar i bråk. Den ene blir skuren i handen och springer därifrån medan GM ger sig på M som hamnat mitt uppe i bråket och börjat skrika.
GM har ju uppenbarligen förlorat alla former av självkontroll.

Det skulle förklara en hel del.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-12-20 kl. 21:42.
Citera
2015-12-21, 00:00
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneBrAiNer
En tanke slog mig; kan det vara ett tidigare offers blod som man funnit på kniven? Ett tänkbart scenario är att han knivhuggit någon person i nära anslutning till dubbelmordet. Inte så allvarligt att det kunnat sammankopplats till morden utan mer ett mindre knivbråk som inte resulterat i en polisanmälan. I så fall behöver inte gärningsmannen varken nordisk eller ha skärsår i handen.

Vad tror ni?
Tror inte alls på den teorin då man också har dna-spår ifrån mössan som matchar blodet på kniven. Dessutom gav Anna-Lena ett signalement som överensstämmer med den tänkbara mördaren (svensk/skandinav).
Citera
2015-12-22, 16:02
Medlem
Crashs avatar
Nya intressanta tips enligt expressen

http://www.expressen.se/nyheter/valdigt-intressanta-tips-om-dubbelmordet/
Citera
2015-12-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Nya intressanta tips enligt expressen

http://www.expressen.se/nyheter/valdigt-intressanta-tips-om-dubbelmordet/

Har dom hittat något misstänkt i någon lägenhet kanske?
Dom verkar vilja veta vilka som bodde på vissa adresser när mordet skedde.
Citera
2015-12-22, 20:40
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Har dom hittat något misstänkt i någon lägenhet kanske?
Dom verkar vilja veta vilka som bodde på vissa adresser när mordet skedde.
Jag tror inte man hittat något i nån lägenhet, däremot så tror jag att det kommit tips om vilket område GM skulle ha bott i, kanske t.o.m. i vilket hus.
Citera
2015-12-22, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag tror inte man hittat något i nån lägenhet, däremot så tror jag att det kommit tips om vilket område GM skulle ha bott i, kanske t.o.m. i vilket hus.

..Vissa adresser...

Tipsen borde då varit i stil med: "klockan 8,30 den dagen såg jag en stressad person gå in i port 45..."

Får hoppas att man kommer någonstans med detta, men känns ju inte jätteenkelt.
Citera
2015-12-23, 00:51
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
..Vissa adresser...

Tipsen borde då varit i stil med: "klockan 8,30 den dagen såg jag en stressad person gå in i port 45..."

Får hoppas att man kommer någonstans med detta, men känns ju inte jätteenkelt.
Ja fast det behöver inte vara så svårt egentligen.
Kom ihåg att man har GM´s DNA. Får man bara ett område / gata någorlunda avgränsad så är det bara att ta fram vilka som bodde där eller hade anknytning dit (en mamma/pappa/bror osv) och sen börja topsa den manliga delen av den gruppen. Bodde han där så får man träff förr eller senare.

Men man måste börja topsa. Han kommer inte att komma in självmant och få be om att bli kollad.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2015-12-23 kl. 01:18.
Citera
2015-12-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ja fast det behöver inte vara så svårt egentligen.
Kom ihåg att man har GM´s DNA. Får man bara ett område / gata någorlunda avgränsad så är det bara att ta fram vilka som bodde där eller hade anknytning dit (en mamma/pappa/bror osv) och sen börja topsa den manliga delen av den gruppen. Bodde han där så får man träff förr eller senare.

Men man måste börja topsa. Han kommer inte att komma in självmant och få be om att bli kollad.

Det var väl lite det jag var inne på i mitt tidigare inlägg.
Det skulle kunna vara så att dom fått in något tips som leder till en lägenhet och väl där hittar dom dna som matchar.
Nu vill dom veta vilka som har haft tillgång till lägenheten.
Citera
2015-12-23, 12:48
Medlem
LeonVances avatar
Svaret på varför mördaren inte hittats finns här:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-fjarde-domd-brottsling-kan-ha-missats-att-topsas/

"Polisens dna-register saknar uppgifter om tusentals dömda brottslingar. Det kan vara så illa som att var fjärde person som döms för brott inte har topsats, visar DN:s granskning."

Svensk polis i sett esse.
Citera
2015-12-23, 14:58
Medlem
Det är beklämmande att det här inte är löst Borde inte vara så svårt.
Citera
2015-12-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Svaret på varför mördaren inte hittats finns här:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-fjarde-domd-brottsling-kan-ha-missats-att-topsas/

"Polisens dna-register saknar uppgifter om tusentals dömda brottslingar. Det kan vara så illa som att var fjärde person som döms för brott inte har topsats, visar DN:s granskning."

Svensk polis i sett esse.

Givetvis riktigt illa. Dock borde detta fall vara löst ändå, med det stora antal topsningar som gjorts av personer med signalement som påminner om GM, och med båda offren kartlagda. Dessutom utgår jag från att personer som är dömda från grova brott är topsade.
Citera
2015-12-25, 00:48
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Givetvis riktigt illa. Dock borde detta fall vara löst ändå, med det stora antal topsningar som gjorts av personer med signalement som påminner om GM, och med båda offren kartlagda. Dessutom utgår jag från att personer som är dömda från grova brott är topsade.
Det fetade.
Om du läser artikeln så är det just det som inte alltid har skett, närmare bestämt i 28% av fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in