2015-12-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Var precis nere i källaren och inspektera mina tårtor som jag har köpt hitintills. Så när jag känner på omslaget på Wild Thunder så känns det väldigt luftigt.

Då skär jag av lite av pappen på den. Man har stoppat i frigolit mellan skottraderna för att tårtan ska bli större. Mellanrummet mellan skottraderna var 3cm. Alla jävla fyrverkerigrossister gnäller om att man måste höja priserna på grund av att fraktpriserna stiger.

Men likt förbannat gör man tårtorna större trotts att det inte behövs. Vet även att Hammargrens gör likadant på några av deras tårtor. Riktigt fattigt är det, fan blir riktigt lack över sånt här.
Jag kan ju förstå om dem gör det på de små tårtorna för att dem ska bli stadigare, men om man kollar på wild thunder så är det ju helt onödigt...
Citera
2015-12-24, 13:34
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Jag kan ju förstå om dem gör det på de små tårtorna för att dem ska bli stadigare, men om man kollar på wild thunder så är det ju helt onödigt...

Riktigt onödigt ja. Minska tårtan istället, så man kan få iväg fler i samma container och sänk priset på den.

Den är nästa dubbelt så stor som min arrangemangstårta från Svea, och då har Svea tårtan 120 skott a 30mm och Wild Thunder har 81 a 30mm.
Citera
2015-12-24, 17:24
Medlem
Hej alla som har bra koll...
Ska blåsa 30 mil till bonden i morgon och vill inte åka därifrån och sen inse att jag missade något extra kul eller prisvärt 😉

Än så länge ser det ut att bli

Tiger
Scorpion
King cobra
Shock wave
Monster
Indy 500

Bra tips mottages gärna på övriga artiklar tex raketsatser mm
GOD JUL. ..
Citera
2015-12-24, 17:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag minns deras Red Devil serie, dom var sjukt bra irl

Deras Thunder 25 som bonden krängde förra och förr-förra året var riktigt bra!

Fortfarande lite vilsen i vad som ska köpas i år.. Hur går det med era listor?
Citera
2015-12-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Ska blåsa 30 mil till bonden i morgon och vill inte åka därifrån och sen inse att jag missade något extra kul eller prisvärt 😉

Tiger
Scorpion
King cobra
Shock wave
Monster
Indy 500

GOD JUL. ..

Det är inte så att du åker nånstans i närheten av Norrköping och vill ha sällskap ??
Citera
2015-12-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Riktigt onödigt ja. Minska tårtan istället, så man kan få iväg fler i samma container och sänk priset på den.

Den är nästa dubbelt så stor som min arrangemangstårta från Svea, och då har Svea tårtan 120 skott a 30mm och Wild Thunder har 81 a 30mm.

Jaså det blev en 120X30

Har för mig att du blev sugen på den efter ja laddade upp filmen för ett tag sedan om ja inte minns fel

Ska snart ut och skjuta lite ute i skogen

God Jul till er alla
Citera
2015-12-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toka82

Tiger
Scorpion
King cobra
Shock wave
Monster
Indy 500

GOD JUL. ..
Om jag skulle ha åkt ner dit så skulle iaf jag ha köpt Jubileumstrippel (Hammargrens) samt Kaskad Bomb 45 (R.P)
Citera
2015-12-24, 19:54
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Jaså det blev en 120X30

Har för mig att du blev sugen på den efter ja laddade upp filmen för ett tag sedan om ja inte minns fel

Ska snart ut och skjuta lite ute i skogen

God Jul till er alla

Jag skulle egentligen ha Royal men den var slut och då skulle jag ha 150x30mm istället men då var fan den också slut så det blev denna på impuls.

Men jag fick den för typ 1900kr så blev rätt nöjd ändå. Men nästa år blir det nog någon av deras stora modeller.
Citera
2015-12-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belkin87
Det är inte så att du åker nånstans i närheten av Norrköping och vill ha sällskap ??

Tyvärr inte vägarna förbi där...
Annars hade du fått plats 😉
Citera
2015-12-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Om jag skulle ha åkt ner dit så skulle iaf jag ha köpt Jubileumstrippel (Hammargrens) samt Kaskad Bomb 45 (R.P)

Blev att lägga till dom på listan 😉
Citera
2015-12-24, 22:31
Medlem
tigerrakets avatar
Lite tragiskt att man ser mer fram emot Nyårsafton och planerar fyrverkerierna mer noggrant än julafton.
Citera
2015-12-24, 23:34
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Lite tragiskt att man ser mer fram emot Nyårsafton och planerar fyrverkerierna mer noggrant än julafton.

Skit i julen, äntligen avklarad, nu det börjar!

Gott att se dig flitig här igen Harryb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in