Citat:
Så du tror din hyresvärd ger dig detta gratis?Nej det kommer på din hyra på ett eller annat sätt.
Dessutom är jag väl förbered genom att jag har låga kostnader så sparar jag i ett buffertkonto just till sådana saker som kan behöva fixas. Jag har för övrigt bott i bostadsrätt sen 95 och har bara en gång köpt en vitvara. Då var det en ny ugn/spis men det var inte för att den gamla var sönder utan för min sambo ville ha en mer modern.
Citat:
vad har det med saken att göra? menar du att det bara är boende i bostadsrätter som slösar och åker på resor?
Citat:
Veckan efter när du ska langa in en saftig Dr. Oetker ugnen, så är den död.
Du har lagt 9000 på din kyl/frys, den där med putsat stål, ismaskin och en ascool pekskärm med sån där laserblå bakgrund. Resans 10 lax tog även från dina besparingar.
Jag ringer min hyresvärd. vart ringer du?
Veckan efter när du ska langa in en saftig Dr. Oetker ugnen, så är den död.
Du har lagt 9000 på din kyl/frys, den där med putsat stål, ismaskin och en ascool pekskärm med sån där laserblå bakgrund. Resans 10 lax tog även från dina besparingar.
Jag ringer min hyresvärd. vart ringer du?
Då jag spara minst 6000kr/månad idag mot att bo i hyresrätt kan jag köpa en ny kyl & frys varannan månad. Förstår inte vad du menar faktiskt.
Citat:
Ja bankerna kan höja räntan och då har jag sparat ihop mina pengar så jag kan om räntan ökar mycket betala av mina lån. Jag har ca 8% avkastning i snitt/år idag på mitt sparande så jag kommer inte betala så länge jag fortfarande tjänar pengar på att inte göra det.
Citat:
Självklart kommer räntorna gå upp men det tror jag 99% av de som tar bostadslån förstår.
Förstår fortfarande inte vad du menar med skillnad i rättigheter mellan hyresrätt och bostadsrätt.
Du får naturligtvis göra och tro vad du vill men du kommer aldrig lyckas övertala mig om att det är smartare att bo i en hyresrätt.
Inte ens om priserna faller med 50% skulle jag säga att det skulle vara bättre. Ser jag på mitt liv har jag bostadsaffärerna att tacka för att jag idag har ett x antal miljoner i förmögenhet.