2015-12-24, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
http://www.resdagboken.se/EPiServerCommunity/Modules/ImageGallery/Thumbnails/11/1472411/7251414_36577366.jpg

http://www.resdagboken.se/m/Devadas/resan-inom-friaakademin-loka-211168/dagbok/tillbaka-i-glebe-1660524
Ingen bild på sista länken?
Citera
2015-12-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Just han

Och han är en figur som jag är övertygad om att vi får anledning att återkomma till..
Citera
2015-12-24, 00:55
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Och han är en figur som jag är övertygad om att vi får anledning att återkomma till..
Jag brukar vara skeptisk till mycket...men av någon anledning är det något med Berghs historia om Klöverknekten som ligger och skaver i skallen.
Citera
2015-12-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
en fundering, om Olof hade blivit träffat i bröstet med en Smith & Wesson-revolvern borde inte han slungas bakåt, allra helst på en halv meters avstånd, i kraft..?
Nej och åter nej. I sådana fall så skulle även skytten slungas bakåt. Krafterna är lika stora. Det du ser på TV är inte sant.
Citera
2015-12-24, 01:16
Medlem
p.norths avatar
Sen hur den kvinnliga journalisten ringer upp d.k och denne svarar på ett sånt sätt som han visste vad o varför Palme mördades, ungefär att man ska inte gräva i mordet om sanningen kommer fram så gör det ingen direkt glad, river upp djupa sår" d.k sa inte så ordagrant men ungefär på det sättet, så uppfattade jag telefon intervjuen.
Citera
2015-12-24, 07:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Efter Expressens avslöjande om att den misstänkta Palmerevolvern har överlämnats till polisprofessor Leif GW Persson:

Förundersökningsledare Kerstin Skarp håller själv tyst - och har slagit en tystnadsmur runt mordutredningen.

– Jag kan säga mycket - men jag får inte, säger den legendariske Palmeutredaren Lennart Gustafsson om GW-revolvern.

http://www.expressen.se/nyheter/de-haller-tyst-om-mystiska-vapenfyndet/
Citera
2015-12-24, 08:03
Medlem
Har ni läst denna? Ngn här länkade den förut men inte mycket respons. http://palmeutredningen.blogg.se/
Citera
2015-12-24, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Varför har berättelsen om revolvern GW fått tag på sådan hög nyhetsvärde? Vad har den för betydelse i lösning på mordet? Kan ju omöjligt vara mordvapnet? Vad är det GW vill säga?

30 år har snart gått sen mordet, det har alltså funnts gott om tid att smälta ner vapn el
på annat sätt plocka bort det för gott.

Mänga ggr har ljus tänts i denna utredn för att slockna efter 1 tid !
Förmodl polis+militär bakom detta om lösn inte=så enkel att det trots
allt tvivel var Krille--------har ju uttalat sig "Visst fan var det jag som sköt" !,
1 kort tid före sin död !

Detta GW-s vapenspår leder nog ignvart precis som alla andra tips+spår i
denna utredn. Inte alls säk att de som styr verkl vill att detta klaras upp ifall
ngn polis=inbland !
Senast redigerad av deakpeasley 2015-12-24 kl. 08:21. Anledning: Korrigering !
Citera
2015-12-24, 09:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/nyheter/de-haller-tyst-om-mystiska-vapenfyndet/

Är det inte just detta som är problemet i mordgåtan.

Många vet saker men får inte uttala sig. Eller inte vill............

Frågan är vem, eller vilka, som under snart 30 år definierat och fortfarande definierar får inte. Och samtidigt har makten, resurserna och pondusen att se till att det efterlevs.

Nu tänker jag inte på detta specifika fallet eftersom det går under förundersökningssekretess.

Men.

Där Åsa Holmer sitter inne med kunskapen om var HH befann sig mordkvällen. Men där hon liksom många andra inte vill, eller inte får, avslöja vad de vet.

Om man måste mörka var spaningsledaren befann sig aktuell kväll, förstår man att det finns mäktiga krafter i rörelse. Samtidigt som dessa makter stödde Holmer som spaningsledare.

Kan det rentav vara så enkelt som att HH ingick i denna makten. Rentav en av ledarna eller Ledaren vid tillfället. Vilket jag misstänker utan att kunna bevisa det. Har länge haft känslan av att Holmer hade en ställning långt över de chefer som befolkade ledningscentralen mordnatten. Och långt över ställningen som byråkratiskt tillsatt Länspolismästare. Hur kunde han annars säga att deras rikslarm byggde på ett missförstånd, utan att de själva protesterade. Om det inte var just Holmer som satt med den yttersta makten.

Vad finns då kvar.

Diverse bokstavskombinationer som är statshemligheter.

Holmer är nyckeln till gåtan. En man som inte ens utrett en cykelstöld, men som var den mest lämpade att utreda ett statsministermord med maktens stöd.

Samtidigt som han stödde Östlund med beställningar till hans firma. Där Holmer var den som samtidigt startade Östlunds chefskap i piketernas piket. Frågan är vem som kände vem, och som startade vad. Och vem som gynnade vem. Med vilkas stöd.

Faktum är detta.

Holmer hade inga problem med att kopplas samman med poliser som enligt SÄPO var högerextrema element. Samtidigt som sossarna gynnade Holmer, krossade man senare SÄPO. Men aldrig de högerextrema poliserna. Man fortsatte att stödja dem i Ebbes affär.

Slutsatsen är uppenbar. Östlund och hans trupper var allierade med Holmer på en nivå som vida översteg polisorganisationen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-24 kl. 09:48.
Citera
2015-12-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Holmer är nyckeln till gåtan. En man som inte ens utrett en cykelstöld, men som var den mest lämpade att utreda ett statsministermord med maktens stöd.

Det var nog inte utredning som eftersträvades.

Rent allmänt tror jag du närmar dig gåtans lösning!

God Jul till alla!
Citera
2015-12-24, 21:10
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Samtidigt som han stödde Östlund med beställningar till hans firma. Där Holmer var den som samtidigt startade Östlunds chefskap i piketernas piket. Frågan är vem som kände vem, och som startade vad. Och vem som gynnade vem. Med vilkas stöd.

Faktum är detta.

Holmer hade inga problem med att kopplas samman med poliser som enligt SÄPO var högerextrema element. Samtidigt som sossarna gynnade Holmer, krossade man senare SÄPO. Men aldrig de högerextrema poliserna. Man fortsatte att stödja dem i Ebbes affär.

Slutsatsen är uppenbar. Östlund och hans trupper var allierade med Holmer på en nivå som vida översteg polisorganisationen.

Han hette Östling.
Citera
2015-12-25, 03:59
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Han hette Östling.
Naturligtvis.

Tack för rättningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera