2015-12-23, 01:14
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ännu en fråga, måste man bära mig sig tidningarna och bobblehead-figurerna för att de ska ha någon inverkan?

Bobbleheads minns jag inte men tidningen får du bonus av när du läser den första gången, sen kan du göra vad fan du vill med den!
Citera
2015-12-23, 04:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Fallout 4 är inget 200h spel såvida du inte spenderar 100 timmar på att bygga.
120 timmar kom jag upp i efter att ha gått igenom hela kartan, byggt varenda settlement etcetera och level 79...200 timmar kanske om det släpps några bra större dlc.

Citat:
Ännu en fråga, måste man bära mig sig tidningarna och bobblehead-figurerna för att de ska ha någon inverkan?
Bubbelhuvuden slår in direkt du tar upp dom och tidningar måste läsas sen kan du göra vafan du vill me't.
Citera
2015-12-23, 09:18
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Main storyn är väl kanske max 10% av spelet. Känner du dig klar med resten också? Då bör du vara uppe i minst 200 timmar och får gott vänta på första expansionen. Själv är jag uppe i kanske 50 timmar med min nuvarande utan att ha rört huvuduppdraget och jag har inte ens plöjt igenom en fjärdedel av banan.

~140 timmar och då har jag byggt upp ett antal settlements och utforskat det mesta. Känner mig, tyvärr, ganska klar. Tog en repa igår och hittade ett par byggnader jag missat, men de var som 99% av allt annat bara några raiders/ghouls/supermutants som knappt gjorde motstånd.

Man har ju snubblat över ett antal quests när man sprungit runt, men nu var det längesedan jag hittade någon...
Citera
2015-12-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
~140 timmar och då har jag byggt upp ett antal settlements och utforskat det mesta. Känner mig, tyvärr, ganska klar. Tog en repa igår och hittade ett par byggnader jag missat, men de var som 99% av allt annat bara några raiders/ghouls/supermutants som knappt gjorde motstånd.

Man har ju snubblat över ett antal quests när man sprungit runt, men nu var det längesedan jag hittade någon...

Men ändå! 140 timmar! Det är mycket speltid för pengarna det! Verkar som om jag måste skaffa detta spel! Dock håller jag i nuläget på att klara Watchdogs, Red Alert 3 och Need For Speed Rivals!
Citera
2015-12-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Ha! vilket skitsnack, det är det visst det, i allra högsta grad. Men förstår att du stressar när COD börjar klia och kusinerna från Sveg kommer över jul.

Haha herregud

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
120 timmar kom jag upp i efter att ha gått igenom hela kartan, byggt varenda settlement etcetera och level 79...200 timmar kanske om det släpps några bra större

Ungefär samma här och då har jag spenderat x antal timmar på att köra lootresor överallt.
Senast redigerad av TwistOfFate 2015-12-23 kl. 11:27.
Citera
2015-12-23, 11:37
Bannlyst
Hur funkar det?
Citera
2015-12-23, 12:20
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Nej, det behöver man inte!

Jag har byggt en Bobblehead stand där jag placerar ut mina småfigurer på. Tidningarna kan du placera på magazine racks eller i hyllor så du kan titta på dem. Problemet med detta är att, som med alla objekt du placerar, att saker och ting bara flyger av den plats du har lagt dem på. Går ganska enkelt att fixa genom att klicka på tidningshyllan och gå ut ur menyn igen dock.

Det går även att sälja tidningarna men det är roligare att placera ut dem tycker jag.
Citera
2015-12-23, 13:26
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Men ändå! 140 timmar! Det är mycket speltid för pengarna det! Verkar som om jag måste skaffa detta spel! Dock håller jag i nuläget på att klara Watchdogs, Red Alert 3 och Need For Speed Rivals!

Ja det är en billig timkostnad för nöjet. Att jag skrev "vad ska jag göra nu då?" var väl mer att man kände sig lite tom över att spelet är "slut"...

Det är absolut ett givet köp, även om det inte håller samma klass som tidigare spel. Taggar som sagt för DLC nu och hoppas de blir bra.
Citera
2015-12-23, 14:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Att jag skrev "vad ska jag göra nu då?" var väl mer att man kände sig lite tom över att spelet är "slut"...
Otillfredställande nästan lite mass effect 3 över det :/
Citera
2015-12-23, 18:30
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
120 timmar kom jag upp i efter att ha gått igenom hela kartan, byggt varenda settlement etcetera och level 79...200 timmar kanske om det släpps några bra större dlc.

Bubbelhuvuden slår in direkt du tar upp dom och tidningar måste läsas sen kan du göra vafan du vill me't.

104 timmar lvl 69. Då gick jag till diamond city första gången och började main questen. Så ja det finns ju räty mycket att göra. Settlements har jag inte gjort mycket med. Har ~10 men bara sabctuary jag byggt nåty i. D.v.s shops och letat folket som kan jobba i fom så de blir lvl 4.

Gillar att utforska, göra quests (inte radiant skit) och läsa saker kan man säga
Citera
2015-12-23, 19:23
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Har det släppts nåt om och när dlc släpps?
Bara rykten än så länge, läste något om att Bethesda planerar så många som sju DLC's och att dessa kan komma att vara ordentligt stora samt innefatta tidigare okända områden. Man dreglar litet

Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Fallout 4 är inget 200h spel såvida du inte spenderar 100 timmar på att bygga.
90h hittills, har inte kommit långt på main mission men gjort massor av Minutemen, lite Railroad, lite BoS och någon random. Gissar att jag har minst 60h kvar, troligen mer
Citera
2015-12-23, 20:23
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, det behöver man inte!

Jag har byggt en Bobblehead stand där jag placerar ut mina småfigurer på. Tidningarna kan du placera på magazine racks eller i hyllor så du kan titta på dem. Problemet med detta är att, som med alla objekt du placerar, att saker och ting bara flyger av den plats du har lagt dem på. Går ganska enkelt att fixa genom att klicka på tidningshyllan och gå ut ur menyn igen dock.

Det går även att sälja tidningarna men det är roligare att placera ut dem tycker jag.

Man kan få ett bobbleheadstand i sitt nya rum i vault 81 eller var det 88?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in