Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Man kan ju inte ta pappans i och för sig orimligt absoluta uttalande ordagrant. Vad han menar, tror jag, är att hon inte på något sätt kan ha medverkat till detta, han tror att hon blivit bortrövad.
Nu föreslår vi ju att hon blivit bortrövad, åtminstone från inträdet i ladan, dit lurad. Om någon frågat honom om hon skulle kunna bli lurad, skulle han då ha svarat kategoriskt Nej ? Det tror jag inte. Vem som helst kan bli lurad. Jag tycker att jag är smart och vaken, men jag blev lurad av en blomförsäljare nyligen. Detta är ju baksidan av att tro människor om gott och det tror jag att hon gjorde.
Nej, absolut inte - det var dock vad pappan sa som påvisas med svaret till skillnad från X påståenden.
Ja, pappan berättar flera saker samtidigt och likaväl att hon inte medverkat till händelsen frivilligt (lurad eller överfallen).
Det är lätt att bli lurad om det vädjas till en persons empatiska sida om hjälp om det så handlar om att lyfta en sak eller låtsas vara i nöd. Behöver inte vara värst avancerat.