2015-12-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte förvånande att du inte hade koll på hur mycket priserna har stigit för du har inte koll på något. Men illa är det inte för oss som ägt bostad hela denna tid, tvärtom!

Däremot förstår jag besvikelsen hos alla bubbelbabblare som hela tiden sagt att bostäderna varit för dyra och därför valt att bo dyrt i HR istället. Betalat till hyresvärden istället för matt se sin egna bostad stiga i värde och samtidigt ta in att man haft så grundligt fel, kan inte vara lättsmält!

2015-12-21, 10:27
Medlem
Citat:
Men illa är det inte för oss som ägt bostad hela denna tid, tvärtom!

Ingen som hävdar att det varit illa heller.
2015-12-21, 10:29
Medlem
Citat:
Det är inte förvånande att du inte hade koll på hur mycket priserna har stigit för du har inte koll på något. Men illa är det inte för oss som ägt bostad hela denna tid, tvärtom!

Däremot förstår jag besvikelsen hos alla bubbelbabblare som hela tiden sagt att bostäderna varit för dyra och därför valt att bo dyrt i HR istället. Betalat till hyresvärden istället för matt se sin egna bostad stiga i värde och samtidigt ta in att man haft så grundligt fel, kan inte vara lättsmält!

Har inga som helst problem med att smälta att andra tjänat pengar, jag är inte så osäker av mig som andra verkar vara, där behovet att hävda sig och slå sig för bröstet verkar vara ett grundläggande behov

Alla gör vi olika val, jag är nöjd med mitt.
2015-12-21, 10:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker

Jaså

Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Jag visste ärligt talat inte att det var så här illa!
2015-12-21, 10:32
Medlem
Citat:
Jaså

Citat:
Jag visste ärligt talat inte att det var så här illa!

Hur får du det till att han tycker det varit illa för dom som ägt hela tiden?

Nu är vi där igen, du måste lära dig att tolka ord tillsammans i en mening, inte bara varje ord individuellt.
2015-12-21, 10:32
Medlem
Citat:
Har inga som helst problem med att smälta att andra tjänat pengar, jag är inte så osäker av mig som andra verkar vara, där behovet att hävda sig och slå sig för bröstet verkar vara ett grundläggande behov

Alla gör vi olika val, jag är nöjd med mitt.

Förstår inte varför Svenne-I-bananen tar åt sig...
2015-12-21, 10:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur får du det till att han tycker det varit illa för dom som ägt hela tiden?

Nu är vi där igen, du måste lära dig att tolka ord tillsammans i en mening, inte bara varje ord individuellt.

Du sa att ingen sagt att det var illa och jag citerade Pompripossan som sa att han inte visste det var så illa. Jag skrev inga egna tolkningar om det men du tolkade som vanligt in att jag hade gjort det ändå. Du har inte förmåga att läsa text utan att vantolka den, det är därför du hamnar så fel hela tiden.
2015-12-21, 10:39
Medlem
Citat:
Förstår inte varför Svenne-I-bananen tar åt sig...

För att han är en översittare som inte lärt sig andra verktyg i det sociala samspelet, oavsett hur man bemöter honom blir standardutfallet att han utgår från ett prestigeperspektiv.
2015-12-21, 10:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det är fortfarande mycket bättre att äga än hyra rent kostnadsmässigt och vad är egentligen alternativen?
2015-12-21, 10:41
Medlem
Citat:
Du sa att ingen sagt att det var illa och jag citerade Pompripossan som sa att han inte visste det var så illa. Jag skrev inga egna tolkningar om det men du tolkade som vanligt in att jag hade gjort det ändå. Du har inte förmåga att läsa text utan att vantolka den, det är därför du hamnar så fel hela tiden.

Det är lite som att vara på besök i särskolan....
2015-12-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är fortfarande mycket bättre att äga än hyra rent kostnadsmässigt och vad är egentligen alternativen?

Vad vill du tillföra med den här kommentaren? Jag är fullt medveten om det och har uttryckligen låtit dig förstå detta flertalet gånger.

Är du möjligtvis släkt med en papegoja?

Har ni en slumpgenerator med 25 "oneliners" som ni postar här varje dag?
2015-12-21, 10:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Alternativet ser vi i tråden. Att bo dyrt i HR och vara väldigt frustrerad över att priserna stiger trots att man är övertygad om att det ska falla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in