Citat:
Det låter snarare tvärtom, att påståendet om att sekulära rebeller är icke-existerande är ett önsketänkande inför jul.
Ordspråket går, den som söker han finner, och i ditt fall står det klart att du inte vill hitta sekulära rebeller.
Läs mitt tidigare inlägg som hamnar om detta. Det finns ingen poäng att skriva om något som är skrivet.
(FB) Konflikten i Syrien
Ordspråket går, den som söker han finner, och i ditt fall står det klart att du inte vill hitta sekulära rebeller.
Läs mitt tidigare inlägg som hamnar om detta. Det finns ingen poäng att skriva om något som är skrivet.
(FB) Konflikten i Syrien
Jag gjorde som du sa och fann detta.
Artikelförfattaren bakom dina "moderata" rebeller och fantasisiffror är sponsrad av ondskefulla skurkstaten Qatar.
Citat:
Charles Lister is a Visiting Fellow at the Brookings Doha Center and a Senior Consultant to The Shaikh Group. He has spent the past two years coordinating an intensive process of face-to-face engagement with the leaderships of over 100 Syrian armed opposition groups, as one component of a multinationally-backed Track II process. His new book, The Syrian Jihad: Al-Qaeda, the Islamic State and the Evolution of an Insurgency was published in November 2015.
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Brookings_Doha_Center
The Brookings Doha Center International Advisory Council is co-chaired by Sheikh Hamad bin Jassim bin Jabr Al-Thani, former prime minister and minister of foreign affairs of the State of Qatar, and Brookings President Strobe Talbott. Members include: Madeleine Albright, Samuel Berger, Zbigniew Brzezinski, Edward Djerejian, Wajahat Habibullah, Musa Hitam, Pervez Hoodhboy, Rima Khalaf Hunaidi, Nemir Kirdar, Rami Khouri, Atta-ur-Rahman, Ismail Serageldin and Fareed Zakaria. Salman Shaikh used to serve as the center's director.[1]