Nästan debatt kommer att hållas av FOX den 14 januari, och de har tillkännagivit sina kriterier för att få vara med på main debate.
Citat:
• Place in the top six nationally, based on an average of the five most recent national polls recognized by FOX News.
OR
• Place in the top five in Iowa, based on an average of the five most recent Iowa state polls recognized by FOX News.
OR
• Place in the top five in New Hampshire, based on an average of the five most recent New Hampshire state polls recognized by FOX News.
Nationellt är de 6 främsta Trump, Cruz, Rubio, Carson, Christie, Bush .
Iowas 5 främsta innehåller fem från samma gäng som ovan, så ingen kommer in på den kvoten. De fem främsta i NH inbegriper däremot Kasich som ligger strax före Bush. De övriga, dvs Fiorina och Paul skulle därmed hamna utanför huvuddebatten, vilket skulle dra ner rullgardinen för dem gissar jag.
I och för sig är jag inte helt säker på vilka opinionsinstitut som Fox godkänner. Jag har utgått från de som tas med i Real clear politics mätningar. De tar t ex med en som förkortas ARG, som ger Kasich 13% och Bush 7%. Skulle den inte vara godkänd av FOX så skulle Kasich hamna utanför också.