Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-19, 11:46
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Hur förklarar du då att Trump är den hetaste kandidaten i Republikanerna? Han säger det folk vill höra, det är vad som gör honom populär. Det är Trump som är populär medan Lena är hatad och får mordhot så gott som dagligen.

Hon är också en ökänd kommunist som förespråkar en doktrin som går ut på att staten tänker och fattar alla dina beslut åt dig, knappast en förespråkare för individens frihet eller de mänskliga rättigheterna.

Du tror inte att det kommer sig av en anledning att Aftonbladet har så pass dålig ekonomi? Det svenska folkets förtroende för medier är lika med noll, enligt index är vi bland det mest skeptiska folket i hela Europa till våra tidningar.

För övrigt är Aftonbladet en kvällstidning och inte en dagstidning, och tro mig när jag säger det, det är en stor skillnad.

Men visst vill du att Lena och LO som äger Aftonbladet ska tänka åt dig, kör till. Medan du lever i din bubbla så kan jag se världen för vad den är och jag klarar mig bra med text-tv, SvD, Friatider, RT, Dailymail och the guardian. Varav de sistnämnda inte ägs av Sveriges så kallade "arbetsrörelse". Dessa vågar även kritisera känsliga ämnen precis som Donald Trump.

So much suffering and nothing gets better.

Trump säger ju bara det "folk" vill höra eftersom han är en populist. Bra att du läser nazipropaganda. Verkligen jättebra. Det är sånna som dig, som saknar kritisk tänkande, som gör att diktaturer växer fram. Host host Tyskland 30-tal.
2015-12-19, 11:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag har svårt att förstå vad din invändning är men efter att ha läst några gånger så tror jag du menar att Trump inte har några karaktärsbrister som påverkar hans valbarhet. Om det är det du menar så är vi helt enkelt oense.

Till de som menar att jag har fel av den anledningen att Trump är vår sista chans eftersom det krävs en miljardär som kan stå emot "den permanenta regeringen" så vill jag bara påpeka att Trump är den kandidat som spenderat minst pengar på sin kampanj. Nästan kaffepengar. Vilken fattiglapp som helst med rätt politik kan samla ihop den summan inför nästa val.

Det jag inte håller med om är att det bara är politiken som lockar väljarna. Han har med stor sannolikhet flera karaktärsbrister som påverkar negativt men jag har inte följt honom så noggrant att jag kan säga vilka det är. Buffligheten och alla "grodor" som folk kallar dem är däremot inte vad som drar ner honom. Senast igår lyssnade jag på ett lekprogram på P1 där en av deltagarna av misstag kallade honom för president. Hon är inte den enda som gjort det misstaget men ingen har vad jag vet än så länge gjort samma misstag med Clinton, Sanders, Bush, Cruz, Rubio, Carson, Rand eller någon av de andra kandidaterna. Samtidigt har han aldrig tappat i opinionsmätningar efter en enda av hans "grodor" utan tvärtom ses han som den enda som ger förslag på problem andra inte vill kännas vid. Trump vill bygga en mur mot Mexico, Bush kallar den illegala invandringen för en "kärleksförklaring".
2015-12-19, 11:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Men herregud du fattar väl att det är ett undantag hur svårt är det att inte öka med tanke på det som sker i Sverige med invandring och brottslighet mm. Att vara SD är ungefär lika svårt som att vara Mc Donalds helst utan konkurrens.

Det konstiga är väl snarare att de inte ökat mer.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förtydliga dig?
2015-12-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker faktiskt SD har mycket att lära om vad folk vill, och det är alltid att staten lämnar folk ifred när staten inte har med saker att göra. Folk som flyttar till ett annat land ska integreras genom eget arbete och försorg, inte genom att få andras surt förvärvade tillgångar
Nej de har de inte för om SD blir mer som GOP med en svag stat så kanske de tappar väljare till Socialdemokraterna. SDs väljare är ju i högre grad låginkomsttagare/arbetslösa

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Trump säger ju bara det "folk" vill höra eftersom han är en populist. Bra att du läser nazipropaganda. Verkligen jättebra. Det är sånna som dig, som saknar kritisk tänkande, som gör att diktaturer växer fram. Host host Tyskland 30-tal.
Han kanske ser sig/är som folket-så enkelt kan det vara. Majoriteten av folket kanske inte vill ha muslimsk invandring

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I går var Donald Trump huvudpersonen igen på CNN. Han är mer sammansatt än det framgått i svensk media,
Svensk media ja, inte de mest pålitliga kanske

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förtydliga dig?
Jag menade att SD skulle ökat mycket mer om det inte var för alla idioter i partiet som sag saker som att man borde ställa upp kulspruta på Öresundsbron mm. Om jag förstår dig rätt så tycker du att all marknadsföring är bra inklusive den dåliga?
2015-12-19, 13:42
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag menade att SD skulle ökat mycket mer om det inte var för alla idioter i partiet som sag saker som att man borde ställa upp kulspruta på Öresundsbron mm. Om jag förstår dig rätt så tycker du att all marknadsföring är bra inklusive den dåliga?

Nej, all marknadsföring är inte bra men vi har än så länge inte märkt av någon som helst negativ effekt från idiotuttalanden. Tvärtom har SD alltid som värst stått still och i många fall ökat i opinionen. Vi ser samma sak med Donald Trump.

Båda visar att den modellen vi har för att förutsäga opinionen inte gäller sådana som Sverigedemokraterna och Trump. Det är fruktansvärt roligt att se hur journalister, proffstyckare och andra vardagsidioter går från hånskratt till förtvivlan när opinionsraset uteblir. Men lär sig, det gör de inte. Tvärtom är det många som än idag väntar på att Trump ska "implodera".
2015-12-19, 15:33
Medlem
För mig framstår både Trump och Putin som sådana som skulle reagera mycket kraftfullt om den ena blev arg på den andra. Lite som att den här jorden är för liten för oss båda. Tyvärr.

Sen så är det så som jag uppfattar det också, de som säger att han häver ur sig saker som han duperar folk med en del förstår inte det.

Att tro att en sån som Trump menar vad han säger och står för sitt ord .........
2015-12-19, 17:43
Medlem
Prodelins avatar
Kan bli bra av det hela med Trump som President då han tydligen är den enda amerikanska politiker som gillar Putin.

Västerländsk media har svartmålat Putin hela tiden, det mesta är falskt, idag finns bara en ledare och det är Putin.

Kan Trump och Putin samverka kan detta bli något riktigt häftigt....
2015-12-19, 17:53
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
I intervjun slingrar sig Trump på frågan om vad han tänker göra åt Rysslands krigföring i Ukraina. Han talar i stället om amerikansk ekonomi och att USA i princip inte ska göra någonting, låta Europa ta tag i problemet (samma typ av uttalanden som han gjorde angånde IS och Syrien). Samtidigt talar han gott om Putin och intar en försvarsställning när det påpekas att Putin låter journalister och politiska motståndare mördas. Galet. Vi får nu innerligt hoppas att detta blir början till slutet för Trumps politiska karriär. En sådan man i Vita Huset kan bara sluta illa.

Larvigt, vad har du för bevis Putin mördat journalister? finns inga bevis för det, allt är indicier västerländsk media håller på med.

Och vad har USA dödat då? journalister är en bunt dubbelmoral kärringar

Det är problemet med folk som dig som tror blint på vad media skriver.
2015-12-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirol
För mig framstår både Trump och Putin som sådana som skulle reagera mycket kraftfullt om den ena blev arg på den andra. Lite som att den här jorden är för liten för oss båda. Tyvärr.

Sen så är det så som jag uppfattar det också, de som säger att han häver ur sig saker som han duperar folk med en del förstår inte det.

Att tro att en sån som Trump menar vad han säger och står för sitt ord .........

Trump: Ukraina får klara sig själva eller så får Tyskland hjälpa.

2004 Usa skulle aldrig invadera irak.

Assad är Syriens problem han kan få sitta kvar.

Japan, Sydkorea får betala om de vill ha skydd från USA.

Så med andra ord kommer du aldrig få se USA kriga så lite med Trump som president. Han skiter fullständigt i vad som händer utanför USAs gränser utan han vill bygga upp USA först och främst.
2015-12-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Så med andra ord kommer du aldrig få se USA kriga så lite med Trump som president. Han skiter fullständigt i vad som händer utanför USAs gränser utan han vill bygga upp USA först och främst.

Tycker att det är självklar att varje land ska ha en stark inrikespolitik men där måste man se att man är oerhört beroende av hur omvärlden har det. Om det var lugnt i de delar av världen där det inte är det så påverkar det andra länder genom att de gör som vad alla människor har gjort i alla tider, de rör på sig geografiskt.

Att sköta ett imperium för att tjäna pengar är en sak. Är inte helt klar över hur duktig han egentligen är på det. Han var arvtagare till redan existerande pengamaskiner.

Det krävs ju någon form av medkänsla mot andra människor. Jag vet inte om han besitter det. Att till exempel satsa på sjukvårdsreformer och hur han tänker att människor ska ha det.

Finns ju uppgifter på att den ekonomiska klyfta mellan svarta och vita familjer är högre än den var i Sydafriga under apartheid.

Så hans grabbiga hårda nävar tillsammans med Putins grabbiga hårda nävar är inte vad jag längtar efter.
2015-12-19, 19:54
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Säger han nu. Men om han får tillgång till sandlådan med alla leksakssoldater kommer frestelsen bli stor att lägga sig i.
2015-12-19, 20:01
Avstängd
Det är bara konstatera att Trump drar till sig de största idioterna. På frågan om de skulle vilja bomba Agraba svarar 41% av Trumpsupportrarna ja. Agraba är fantasilandet där Disnyfilmerna om Aladdin utspelar sig...
http://www.juancole.com/2015/12/41-of-trump-supporters-want-to-bomb-aladdin-and-jasmine.html

Trump klarar sig rätt bra själv också på idiotifronten. Är det denna man som skall få kontroll över USA:s kärnvapen? Han verkar ju inte förstå något om hur USA:s avskräckningspolitik fungerar.
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/donald-trump-has-no-idea-what-americas-nuclear-triad-is-1748283463

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in