Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-18, 01:08
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Putin och Trump prisar varandra
Haha, jag kan tänka mig att Putin vill se Trump som president (även om det aldrig kommer att hända), han kommer att ha hur kul som helst med att styra och ställa i utrikespolitiken medan Trump fumlar runt och kör all diplomati och utrikes relationer i botten. Tänk Wallström fast på en oerhört mycket större skala. Frågan är om Trump inte till och med skulle lyckas sabba relationerna till Israel
2015-12-18, 01:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en intressant artikel om judiska republikanska aktivisters och lobbyisters syn på Trump

Citat:
The problem with Trump for these Republican Jewish activists isn’t necessarily Trump’s positions, to the extent that they exist, on top-line issues for Jewish voters. Republican Jewish elites see Trump as a hawkish supporter of Israel, like nearly all other members of the Republican primary field. In a September 3 interview with conservative radio host Hugh Hewitt, Trump said he would support unilateral action by Israel against Iran, and called Benjamin Netanyahu “a friend.”

Instead, Trump is seen as a threat to the vision of a bigger, more inclusive GOP, which many leading Republican Jews have advocated.

“In order for us to become a party [of anyone] other than white men, we need to be reaching out,” Norm Coleman, a former senator from Minnesota, told the Forward. Coleman, an RJC board member who is supporting Graham’s primary bid, said, “I think Trump’s language and perspective is a long-term negative in terms of building the party.”
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-18 kl. 01:19.
2015-12-18, 01:41
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett citat från amren.

En partisk och extrem hemsida men intressant

Citat:
guest • 2 hours ago
A vote for Trump is a vote for one last chance to save this country. Trump is the only one running for president who speaks what all other Americans think. We're tired of illegal immigrants, muslims, and our country's history being thrown away and replaced with anti-White, anti-American political correctness.

If anyone but Trump doesn't win, we can kiss what's left of this country goodbye.
2015-12-18, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det är nog du som är opåläst, jag läser nämligen Lena Melin politiska texter varje dag. Hon är politisk expert och jobbar på Sveriges största dagstidning.

Hur förklarar du då att Trump är den hetaste kandidaten i Republikanerna? Han säger det folk vill höra, det är vad som gör honom populär. Det är Trump som är populär medan Lena är hatad och får mordhot så gott som dagligen.

Hon är också en ökänd kommunist som förespråkar en doktrin som går ut på att staten tänker och fattar alla dina beslut åt dig, knappast en förespråkare för individens frihet eller de mänskliga rättigheterna.

Du tror inte att det kommer sig av en anledning att Aftonbladet har så pass dålig ekonomi? Det svenska folkets förtroende för medier är lika med noll, enligt index är vi bland det mest skeptiska folket i hela Europa till våra tidningar.

För övrigt är Aftonbladet en kvällstidning och inte en dagstidning, och tro mig när jag säger det, det är en stor skillnad.

Men visst vill du att Lena och LO som äger Aftonbladet ska tänka åt dig, kör till. Medan du lever i din bubbla så kan jag se världen för vad den är och jag klarar mig bra med text-tv, SvD, Friatider, RT, Dailymail och the guardian. Varav de sistnämnda inte ägs av Sveriges så kallade "arbetsrörelse". Dessa vågar även kritisera känsliga ämnen precis som Donald Trump.

So much suffering and nothing gets better.
2015-12-18, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Haha, jag kan tänka mig att Putin vill se Trump som president (även om det aldrig kommer att hända), han kommer att ha hur kul som helst med att styra och ställa i utrikespolitiken medan Trump fumlar runt och kör all diplomati och utrikes relationer i botten. Tänk Wallström fast på en oerhört mycket större skala. Frågan är om Trump inte till och med skulle lyckas sabba relationerna till Israel

Du har så rätt så! Korkskallen Trump som är värd cirka 70 miljarder SEK och bedriver enormt framgångsrik affärsvärksamhetö över hela världen kommer förmodligen starta tredje världskriget första dagen i vita huset. Bättre att vi utnämner dig till USA:s president istället eftersom du är supergeniet som avslöjat Trump för den knäppisen han egentligen är !
2015-12-18, 03:40
Medlem
Kanske nämnt redan, men han verkar fullständigt skita i vilka han ses umgås med.. https://www.instagram.com/p/_XN_J1oDtB/?taken-by=danbilzerian
2015-12-18, 03:57
Medlem
Toolmans avatar
Jag hoppas innerligt att Trump blir president, jag tror bokstavligen att han kommer göra USA "great again" . Det skulle vara USA:s första riktiga president på väldigt många år, inte som de många tidigare marionettfigurerna som styrts av allehanda storintressen, globalister, sionister, PK- etablissemang, krigsindustri.

Jag uppfattar Trump som den fredligaste kandidaten på länge, som vill skapa goda relationer med Putin, som inte avser att ser föra samma aggressiva utrikespolitik som tidigare. Trump ser de sanna fienderna, islamisering och därav terrorhot. Muslimer kan bo i muslimska länder, det är bäst för oss alla. Jag är helt enig i Trumps påstående att det största hotet mot världsfreden är att terrorister får tag i kärnvapen, det är bara en tidsfråga. Genom att inte destabilisera främmande länder, föra proxykrig, kommer upphovet till terrorism reduceras.
2015-12-18, 09:57
Medlem
Hur mycket demoniseras Trump i amerikansk media? , killen är ju helt oköpbar och går inte direkt i globalisternas intressen.

Ska bli intressant och se vart det här landar.
2015-12-18, 13:39
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Jag hoppas innerligt att Trump blir president, jag tror bokstavligen att han kommer göra USA "great again" . Det skulle vara USA:s första riktiga president på väldigt många år, inte som de många tidigare marionettfigurerna som styrts av allehanda storintressen, globalister, sionister, PK- etablissemang, krigsindustri.

Jag uppfattar Trump som den fredligaste kandidaten på länge, som vill skapa goda relationer med Putin, som inte avser att ser föra samma aggressiva utrikespolitik som tidigare. Trump ser de sanna fienderna, islamisering och därav terrorhot. Muslimer kan bo i muslimska länder, det är bäst för oss alla. Jag är helt enig i Trumps påstående att det största hotet mot världsfreden är att terrorister får tag i kärnvapen, det är bara en tidsfråga. Genom att inte destabilisera främmande länder, föra proxykrig, kommer upphovet till terrorism reduceras.

Du hittar bara på efter din egen världsbild. Trump har inte nämnt något om islamisering eller att sionister styr världen.

Han har sagt att han vill ha hårdare kontroll mot muslimer som flyr till USA från IS områden för att utesluta om någon sleeper cell kommer in i landet. Han säger även att han har goda vänner som är muslimer.

Sen efter all uppståndelse med lobbyister som har inflytande på politiker i USA så menar han med att betala sin kampanj själv så har ingen annan inflytande på honom än han själv.

Terrorism är allt som oftast kopplat till konflikter och det är konfliktens kärna som måste lösas. Så som i mellanöstern där korrupta diktaturer per automatik framkallar motstånd och krav på demokrati. När ett folkligt uppror slås ned så får terrorister fritt spelrum och media bevakning för att sätta dagordningen. Man löser inte ett skit med att stabilisera diktaturer, utan man skjuter bara upp det ofrånkommliga upproret och kravet på demokrati och skapar en evig stadig ström flyktingar.

CIAs analys av 9/11 var att man måste skapa en demokrati i arab länderna (Irak) för att folken ska kunna se upp till en demokrati istället för att se jihadism/militant islamism som den enda lösningen på deras problem. Väst (USA) måste alltid sträcka ut handen till araber som vill ha demokrati. Annars vänder dem sig till militant islamism.
Senast redigerad av otukt 2015-12-18 kl. 13:45.
2015-12-18, 14:22
Medlem
baggebo1s avatar
Trump om Putin efter Putins kommentar:

https://www.youtube.com/watch?v=7CZyfv-2nss

De [censur] programledarna hittar på att "Putin mördar journalister som inte håller med honom" och försöker sedan få Trump att ta avstånd från deras lögn om Putin. Så funkar [censur] media. Trump klarar det bra. Det är så skönt med en politisk ledare i väst som vägrar lyda media. Det är så befriande.
2015-12-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Du hittar bara på efter din egen världsbild. Trump har inte nämnt något om islamisering eller att sionister styr världen.

Han har sagt att han vill ha hårdare kontroll mot muslimer som flyr till USA från IS områden för att utesluta om någon sleeper cell kommer in i landet. Han säger även att han har goda vänner som är muslimer.

Sen efter all uppståndelse med lobbyister som har inflytande på politiker i USA så menar han med att betala sin kampanj själv så har ingen annan inflytande på honom än han själv.

Terrorism är allt som oftast kopplat till konflikter och det är konfliktens kärna som måste lösas. Så som i mellanöstern där korrupta diktaturer per automatik framkallar motstånd och krav på demokrati. När ett folkligt uppror slås ned så får terrorister fritt spelrum och media bevakning för att sätta dagordningen. Man löser inte ett skit med att stabilisera diktaturer, utan man skjuter bara upp det ofrånkommliga upproret och kravet på demokrati och skapar en evig stadig ström flyktingar.

CIAs analys av 9/11 var att man måste skapa en demokrati i arab länderna (Irak) för att folken ska kunna se upp till en demokrati istället för att se jihadism/militant islamism som den enda lösningen på deras problem. Väst (USA) måste alltid sträcka ut handen till araber som vill ha demokrati. Annars vänder dem sig till militant islamism.

En idiotanalys åt helvete då demokrati och islamism är motpoler. Öst är öst och väst är väst, och nu krävs det en ny analys! En analys Donald Trump vill göra, för att förhindra mer terror.

Går du på skrönan att islamisterna upphör med terror och kränkning av mänskliga rättigheter om vi är snälla och generösa? Det är ett hot, och inget annat. Dessa bråkstakar från Afrika och mellanöstern vill inte ha fred och demokrati. De vill ha våra pengar till att bli försörjda, och sen köpa kärnvapen.

Det man har har varit, är korkad och aningslös när man släpper in islamister i flygskolor och på universiteten i Boston. Alla terrorister har det visat sig var arga unga arabiska män som inte går att ha lösa i civiliserade samhällen.

Det är dags att ompröva politiken i Syrien och inse att dessa islamister behöver en fast hand. Det bidde ingen arabisk vår. Det bidde våldtäkter och halshuggningar. Terrorism och kaos i värstvärlden som inskränker våra rättigheter och vår frihet. Idiotier som våra politiker finansierar med olika stölder ut statskassan.

Det brinner i Sverige, och politikerna har gjort stora delar av befolkningen kallsinniga till mänskligt lidande genom att ge bort medborgarnas pengar till slödder som våldtar och begår brott, en skada som inte kan mätas i pengar.

Vi får hoppas på Donald Trump eller någon annan som tar tag i problemet med denna islamitiska invasion. Med Sarkozy, Cameron och några vettiga ledare till i Europa så blir det slut på islamisternas kaos i våra länder, och ordning på ekonomin. För de politiker vi har nu kommer hamna på historiens soptipp.
2015-12-18, 15:52
Avslutad
Den här är rätt bra humor: https://www.youtube.com/watch?v=SYoOPgeTMQc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in