Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-18, 22:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag vill gå ett steg längre. Det är ENBART politiken som lockar med Trump. Om han hade varit en mer slipad kommunikatör och inte haft så många karaktärsbrister så hade han legat skyhögt högre i opinionsmätningarna och med säkerhet blivit USA:s näste president. Om han förlorar presidentvalet så är det pga hans personlighet och inte hans politik, men det innebär bara att det kommer att komma en mer slipad Trump-kopia om fyra år. Trump har förändrat det amerikanska politiska systemet för lång tid framöver, oavsett om han blir president eller inte. Reagan är död, nu är det Trump man måste förhålla sig till.

Nej, jag håller inte med dig. Se bara på Sverigedemokraterna som alltid har ökat eller som sämst legat stilla efter de mest klantiga uttalanden och händelser. Och då är det svenska folket mycket mesigare än amerikanarna.
2015-12-18, 22:38
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag vill gå ett steg längre. Det är ENBART politiken som lockar med Trump. Om han hade varit en mer slipad kommunikatör och inte haft så många karaktärsbrister så hade han legat skyhögt högre i opinionsmätningarna och med säkerhet blivit USA:s näste president. Om han förlorar presidentvalet så är det pga hans personlighet och inte hans politik, men det innebär bara att det kommer att komma en mer slipad Trump-kopia om fyra år. Trump har förändrat det amerikanska politiska systemet för lång tid framöver, oavsett om han blir president eller inte. Reagan är död, nu är det Trump man måste förhålla sig till.
Kan bara hålla med. Trumps framgångar kommer på gott och ont göra det omöjligt för "yrkespolitiker" att bli president. Vi får väl snart se the Establishments svar på/mot Trump, om han nu verkligen är Anti-Establishment, vilket jag tror han är.
2015-12-18, 22:39
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, jag håller inte med dig. Se bara på Sverigedemokraterna som alltid har ökat eller som sämst legat stilla efter de mest klantiga uttalanden och händelser. Och då är det svenska folket mycket mesigare än amerikanarna.
Jag har svårt att förstå vad din invändning är men efter att ha läst några gånger så tror jag du menar att Trump inte har några karaktärsbrister som påverkar hans valbarhet. Om det är det du menar så är vi helt enkelt oense.

Till de som menar att jag har fel av den anledningen att Trump är vår sista chans eftersom det krävs en miljardär som kan stå emot "den permanenta regeringen" så vill jag bara påpeka att Trump är den kandidat som spenderat minst pengar på sin kampanj. Nästan kaffepengar. Vilken fattiglapp som helst med rätt politik kan samla ihop den summan inför nästa val.
2015-12-18, 23:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
I intervjun slingrar sig Trump på frågan om vad han tänker göra åt Rysslands krigföring i Ukraina. Han talar i stället om amerikansk ekonomi och att USA i princip inte ska göra någonting, låta Europa ta tag i problemet (samma typ av uttalanden som han gjorde angånde IS och Syrien). Samtidigt talar han gott om Putin och intar en försvarsställning när det påpekas att Putin låter journalister och politiska motståndare mördas. Galet. Vi får nu innerligt hoppas att detta blir början till slutet för Trumps politiska karriär. En sådan man i Vita Huset kan bara sluta illa.

Du glömmer bort en sak..

Hur mycket tror du att genomsnitts amerikanen bryr sig om Ukraina, kan han ens peka ut Krim på kartan.., ärligt ?

Utan istället om den amerikanska ekonomin, och Trumps löften där till väljarna..

(har ju fått med mig Trumps grodor, men den här tror jag inte blir till någonting..)
2015-12-18, 23:24
Medlem
Politikerna världen över har blivit alltmer PK. Ingen vågar besvara eller ta ställning om svåra frågor eller framförallt ta beslut om dessa svåra frågor. Det jag ser i USA idag påminner om vårt lilla Sverige. Att Trump är populär är inte svårt att förstå och ingen av dom andra kandidaterna för republikanerna har överhuvudtaget någon opinion eller möjlighet att vinna. Dom andra kandidaterna framstås som svaga PK-feminister i jämförelse med Trump. Om någon sådan ledare skulle ta över som president för USA skulle deras tid som stormakt vara ett minne blott, bara att se på Obama. Han må vurma för USA's utsatta grupper och deras bästa men ärligt talat ett land som USA behöver en otroligt stark ledare och detta är inte Obama, han vill mycket men får alldeles för lite gjort. Bara titta på deras förra president som satt två mandatperioder trots ett onödigt krig enligt många men hade trots det stora framgångar och faktiskt var en ledare värd namnet för USA. En gång i tiden sa USA att dom skulle göra "allt" för saudiarabien, det vill nu Trump ändra på. Han har gått ut och kritiserat saudi eftersom mycket av det vi ser beror på oljan. USA skulle vinna på en ledare som Trump, däremot skulle dom förlora med övriga kandidater för republikanerna. Däremot kommer förmodligen Hillary ta hem allt och jag tror att framöver kommer vi se republikaner som har svårt att mobilisera sina väljare, detta relaterat till det nya USA som vurmar för nya fenomen som dom aldrig tidigare gjort.
2015-12-19, 00:35
Medlem
Menveds avatar
Ny poll från Fox som genomförts efter debatten:

Trump 39 (+11)
Cruz 18
Rubio 11
Carson 9
Bush 3

Det viktigaste är att det inte är Rubio som ökar tillsammans med Trump utan Cruz. Det tycks helt omöjligt för Rubio att komma över 15 procent, och hans trend de senaste veckorna har faktiskt varit svagt sjunkande och inte stigande.

Att Cruz ökar gör inte så mycket. Han är bara en stand in för Trump som kan ta över om Trump skulle få en hjärtinfarkt. Det riktigt allvarliga är om Rubio skulle börja öka.

http://www.foxnews.com/politics/2015/12/18/fox-news-poll-trump-jumps-cruz-climbs-carson-sinks-in-gop-race.html
2015-12-19, 01:11
Medlem
Menveds avatar
Nu börjar äntligen Trump klättra på prediction markets. Trea fortfarande men väldigt nära Cruz och Rubio. Min gissning är att han är förbi någon av de närmaste dagarna som ohotad etta.

Intressant också att Cruz nu är etta och inte Rubio. Kanske börjar vi nu se början på slutet för Rubios kampanj.

https://www.predictit.org/Market/1233/Who-will-win-the-2016-Republican-presidential-nomination
2015-12-19, 01:25
Medlem
Menveds avatar
Ännu en poll, denna från PPP som är gjord efter debatten.

Trump 34
Cruz 18
Rubio 13
Bush 7
Carson 6
2015-12-19, 07:26
Medlem
Messerschnietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Oavsett om BNP har utvecklat sig bättre så har skulderna också accelererat och procentuellt sett så är det väl endast under krigstiden de har haft det värre?
Blir väldigt ot.

Finns det verkligen någon möjlighet att Trump inte vinner primärvalen?
han verkar ju onekligen vara i samklang med väljarna.
Citat:
Almost one-third of Republican primary voters would support bombing the fictional kingdom of Agrabah, according to a report released by Public Policy Polling on Friday.Only 13% opposed it.

http://www.theguardian.com/us-news/2015/dec/18/republican-voters-bomb-agrabah-disney-aladdin-donald-trump
2015-12-19, 09:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Ny poll från Fox som genomförts efter debatten:

Trump 39 (+11)
Cruz 18
Rubio 11
Carson 9
Bush 3

Det viktigaste är att det inte är Rubio som ökar tillsammans med Trump utan Cruz. Det tycks helt omöjligt för Rubio att komma över 15 procent, och hans trend de senaste veckorna har faktiskt varit svagt sjunkande och inte stigande.

Att Cruz ökar gör inte så mycket. Han är bara en stand in för Trump som kan ta över om Trump skulle få en hjärtinfarkt. Det riktigt allvarliga är om Rubio skulle börja öka.

Det är ju rätt troligt att stödet bland väljarna i USA för Donald Trump är större än det som opinionsundersökningarna visar. Många verkar vara rädda för att öppet visa att dom stödjer honom.

"Harlem will stand behind Donald Trump"

The Silent Majority For Donald Trump

https://www.youtube.com/watch?v=PJvhGNGaJFA
2015-12-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Men herregud du fattar väl att det är ett undantag hur svårt är det att inte öka med tanke på det som sker i Sverige med invandring och brottslighet mm. Att vara SD är ungefär lika svårt som att vara Mc Donalds helst utan konkurrens.

Det konstiga är väl snarare att de inte ökat mer.
2015-12-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Men herregud du fattar väl att det är ett undantag hur svårt är det att inte öka med tanke på det som sker i Sverige med invandring och brottslighet mm. Att vara SD är ungefär lika svårt som att vara Mc Donalds helst utan konkurrens.

Det konstiga är väl snarare att de inte ökat mer.

I går var Donald Trump huvudpersonen igen på CNN. Han är mer sammansatt än det framgått i svensk media, och befinner sig i övrig politik närmare demokraterna än republikanerna.

Jag tycker det kommer bli intressant med en president som kommer driva hela USA som ett bolag.

Jag tycker faktiskt SD har mycket att lära om vad folk vill, och det är alltid att staten lämnar folk ifred när staten inte har med saker att göra. Folk som flyttar till ett annat land ska integreras genom eget arbete och försorg, inte genom att få andras surt förvärvade tillgångar.

Om stater såg till att sköta yttre och inre försvar och de åtagande staten har enligt det sociala kontraktet skulle vi inte ha problem med den sorts kriminalitet som nu eskalerar i Sverige. Nu förslummas Europa och Sverige leder i tävlingarna om idiotier som gör medborgarna fattiga.

Med Donald Trump som USAs president kommer våra politiker tvingas till att sluta slänga bort statskassan på skit. En välskött ekonomi i USA med höga räntor kommer göra susen för politikernas klena förstånd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in