2015-12-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det bästa är att höra med deras kundtjänst, du är ny kund.

Så jag ska helt enkelt fråga om jag får en ny om den inte passar? Sen undrar jag om det är möjligt för mig som tjej att beställa herrkostym, chinos etc. Har generellt svårt att hitta kläder pga timglasform. De syr efter kroppen så rent logiskt borde det gå, men de har ju olika kategorier för kvinna och man...
Citera
2015-12-02, 21:35
Medlem
Vill du ha riktigt bra passform uppsöker du ett ställe som erbjuder MTM, låter dem ta dina mått och sedan kopierar du måtten på denna skjorta och gör resten av köpen online. En bra MTM-skjorta lär väl gå på typ 1200-1500kr, men det är tyget som styr. Oftast därför man kommer undan med 5-600kr online, givetvis har de lägre kostnader men tygen, utifrån vad jag hört från personer som köpt sådana skjortor, är oftast skit.
Senast redigerad av ChiLLon 2015-12-02 kl. 21:37.
Citera
2015-12-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
Så jag ska helt enkelt fråga om jag får en ny om den inte passar? Sen undrar jag om det är möjligt för mig som tjej att beställa herrkostym, chinos etc. Har generellt svårt att hitta kläder pga timglasform. De syr efter kroppen så rent logiskt borde det gå, men de har ju olika kategorier för kvinna och man...

Jag har för mig att TS har någon form av passformsgaranti. Mät din kropp och fyll i din profil på sidan, lägg till några cm där du blir osäker och hoppas på det bästa. Eftersom detta är en onlinesida är det vad man får göra.
Citera
2015-12-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
Synd då anledningen till att jag vill beställa därifrån är för att jag har för smal midja och för stora bröst för att kunna köpa skjortor från vanliga butiker. Har de inte en "PErfect fit guarantee"?
Jo, de har "Perfect fit guarantee". Jag fick pengar insatt på tailorstore att beställa en ny skjorta för.
Citera
2015-12-19, 14:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Hej!

Är det någon som testat att beställa skjortor från http://www.tailorstore.se/ ?

Isåfall, hur var kvaliteten på tyget, storlekarna, leveranstid etc.?

Så billiga skjortor är nästan för bra för att vara sant

Du har helt rätt. Det är inte sant eftersom skjortorna inte är skräddarsydda. En skjorta är skräddarsydd när man besöker sin lokala skräddare och får skjortorna uppsydda.
Citera
2015-12-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du har helt rätt. Det är inte sant eftersom skjortorna inte är skräddarsydda. En skjorta är skräddarsydd när man besöker sin lokala skräddare och får skjortorna uppsydda.

Det är inte helt sant, skjortorna är ju sydda av en skräddare efter dina mått?
Citera
2015-12-19, 20:08
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Det är inte helt sant, skjortorna är ju sydda av en skräddare efter dina mått?

Skjortorna är sydda efter dina mått. Så långt är det rätt.
Citera
2015-12-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Skjortorna är sydda efter dina mått. Så långt är det rätt.

För mig är det tillräckligt för att kalla det skräddarsytt.
Citera
2015-12-20, 10:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
För mig är det tillräckligt för att kalla det skräddarsytt.

Det beror på att du inte begriper bättre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skr%C3%A4ddare

Citat:
"Skräddarsytt" innebär ett helt individuellt och i huvudsak handtillverkat plagg som i regel kräver flera avprovningar under arbetets gång. Detta ska ej förväxlas med "måttbeställd" eller "made-to-measure" som innebär ett plagg som kan beställas i individuella mått.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skr%C3%A4ddarsydd

Citat:
Ett klädesplagg tillverkat av en skräddare så att det precis passar kunden. Skräddarsydda kläder anses vara mycket bekväma.

Skräddarsydda kläder ska skiljas från måttsydda kläder, där plagget sys (ofta maskinellt) anpassat efter mått som kunden uppger vid beställningen, men där ingen mätning och anpassning görs vid en personlig kontakt mellan kund och skräddare.[1][2][3]

Enligt Sveriges Skrädderiförbund ska ett skräddarsytt plagg vara sytt av en skräddare med minst gesällbrev. Skräddaren ska fungera som personlig rådgivare, forma plaggen efter dina önskemål, ansvara för hela tillverkningsprocessen från måttagning till design till det slutliga plagget. Plagget ska provas under tillverkningen, och en slutprovning ska göras.

Detta innebär inte att Tailorstores skjortor är dåliga, det innebär bara att dom inte är skräddarsydda.
Citera
2016-01-11, 10:23
Medlem
zeb72s avatar
Upplever att det är svårt få jämn kvalité. Även om jag försöker läsa mig till vilket tyg man bör välja innebär det inte att tyget är detsamma som på tidigare levererade skjortor. Även passformen varierar, vilket märks på var axelsömmen ligger på olika skjortor. Vanligaste problemet med låg kvalité på tyger är att du nöter sönder skjortan vid armbågen vilket aldrig någonsin har hänt med skjortor som är köpta någon annanstans, så där är dom unika så här långt.
Har bara köpt två byxor och är inte riktigt nöjd med någon av dessa. Även där samma utgångsmått men lite olika passform, dock olika material. Ena paret byxor krympte dessutom efter första tvätten så det är inte längre samma storlek som jag beställde utan mer style a lá Vanheden. Kommer inte köpa några fler byxor där. Det är värt att lägga upp byxor hos skräddarn istället. Färgnyanserna på byxorna är inte heller riktigt vad jag önskar.
Summering - skjortor ok men svårt hitta rätt kvalité. Byxor köper du hellre på herrekipering så du blir nöjd.
Citera
2016-01-13, 20:36
Medlem
Mosbulles avatar
Jag köpte två skjortor till min kille därifrån och han blev supernöjd själv tyckte jag att kvalitet och finishen inte riktgt levde upp till de min förväntningar som jag hade. Kanske otur vem vet?
Citera
2016-04-13, 18:44
Medlem
Cameltotems avatar
Har en skräddarsydd från stenströms, kostade 1600kr.

Den sitter helt perfekt och är otrolig snygg, får alltid komplimanger när jag bär den.

Nu har jag mätt upp efter min skjorta och hoppas att jag får en skjorta från tailorstore som sitter lika bra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in