2009-10-21, 07:37
Medlem
KG_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Sthlm
Har beställt två skjortor därifrån, och jag kan inte säga mer än att de är dem bästa leverantörerna inom Sverige när det gäller måttsydda plagg Riktigt grym service och kvalitet!
Kul att du är nöjd. Tragiskt för Sverige om det du säger stämmer.
Citera
2009-10-25, 15:04
Medlem
PocketRockets avatar
Har just fått hem min första skjorta från tailorstore.se.
För mig som inte är en klädsnobb som alltid skräddarsyr mina skjortor i Sverige, utan istället alltid köpt mina skjortor enligt standardmått (L, XL etc) är tailorstore.se oslagbart.

Jag har aldrig haft en skjorta som suttit så bra. Dessutom är jag supernöjd med utformningen då jag har fått välja krage, ficka, manschettyp etc enligt egen smak.

Debatten om hurvida den är måttsydd eller skräddarsydd skiter jag i. Inte vet jag vad man kallar dom som syr kläder i Sri Lanka, dom kanske kallas för måttare och skjortan därför kallas måttsydd istället för skräddarsydd.

Att jag nu inte passar in i vissa Flashback-skribenters världsbild får jag helt enkelt lära mig leva med.
Om jag får en skjorta uppsydd enligt mina mått och önskemål till samma pris som jag köper en skjorta på Dressmann tänker jag inte klaga.
Citera
2009-10-29, 17:00
Medlem
OliTs avatar
Tailorstore har slutat med pärlemorknappar helt och jag har helt snöat in på att komma ifrån plastknapparna. Finns det någon butik med samma koncept som erbjuder pärlemorknappar?
Citera
2009-11-01, 06:05
Medlem
jag har tidigare bestallt fran tailorstore och har liknande erfarenheter som manga andra pa detta forum har. kvaliteten pa de billigare tygerna ar inte jattebra och kan kannas lite grova och tunga. daremot tycker jag passformen blev alldeles utmarkt. jag rekommenderar att matt tas fran en redan inkopt skjorta, givetvis med de justeringar som man onskar, istallet for kroppsmatt. detta minimerar risken att mata fel. en liten besvikelse var "slim fit". jag hade nog forestallt mig en figursydd skjorta, men istallet var den bara generellt smalare, dvs smalare over brostet, magen resp smalare armar (sleeves).

vad som i ovrigt ar positivt ar alla de valmojligheter som gar att gora.
Citera
2009-11-02, 21:17
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Tailorstore har slutat med pärlemorknappar helt och jag har helt snöat in på att komma ifrån plastknapparna. Finns det någon butik med samma koncept som erbjuder pärlemorknappar?

Bra fråga! Jag väntar ivrigt på svar!

Får gärna vara bra ditsydda med t.ex. den fina detaljen jag märkt hos eton, att de är lite "förskjutna" från skjortan. Mycket tacksam för svar på min "fråga" samt ovanståendes
Citera
2010-01-25, 09:49
Medlem
Är det någon som provat att sy upp från andra leverantörer t.ex. skjortmakarna.se, lachemiserie.se eller thefairtailor.com?

Skulle vara mycket intressant med någon erfarenhet i skillnader och erfarenheter!

/bengan
Citera
2010-01-26, 21:06
Medlem
Har beställt ett antal skjortor därifrån sedan något år tillbaka. Tyget osv är inte det bästa kanske, men helt okej. Men passformen får man nästan exakt som man vill ha den vilket är huvudsaken. Jag är nöjd med mina köp.
Citera
2010-01-26, 21:13
Medlem
Vad anser ni är snyggaste skjort kragen till en kostym "Business" modellen eller "cut away"?
Citera
2010-01-26, 21:21
Medlem
Kn Kroks avatar
Jag köpte på "La Chemiserie Traditionnelle" och är nöjd med passform men inte med hållbarheten. Köpt tre skjortor, alla med insydda lattor som börjat titta ut i kragen efter bara ett 5-tal tvättar.

Tailorstore är ett bra företag, men som sagt, tygerna är så där.

Min favorit där jag spenderar alldeles för mycket pengar är: Charles Tyrwhitt (uttalas "Tirrit") på http://www.ctshirts.co.uk

Fantaastiska skjortor...
Citera
2010-03-05, 23:33
Medlem
meisers avatar
Skulle någon kunnig ge en jämförelse på kvalitén mellan de vanliga skjortorna (eton, stenströms) och tailorstores dyrare varianter? Vet att det har frågats tidigare men jag har inte lyckats hitta någon direkt jämförelse.
Citera
2010-03-10, 20:06
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT

Håller med att detta är urkass. Funderar på att maila dem och fråga om de kan ta tillbaka dessa.
Citera
2010-03-10, 20:10
Medlem
meisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meiser
Skulle någon kunnig ge en jämförelse på kvalitén mellan de vanliga skjortmärkena (eton, stenströms) och tailorstores dyrare varianter? Vet att det har frågats tidigare men jag har inte lyckats hitta någon direkt jämförelse.

Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in