2015-12-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Personligen skiter jag om han varit någon ledande röst i det kastrerade hipster-Sverige. Han har gett ut en hel del plattor senaste åren som i alla fall jag tycker har en del guldkorn. Sen ser han jävligt bra ut för sin ålder. Bloggen har han väl mest haft som en liten sidogrej för att bjuda på sig själv.

Är du en publicist eller groupie som känner ett kall att locka nytt folk till Uffes-konserter eller vad är det frågan om? Lockar han inte nya lyssnare längre?

Han är rätt normal i utseendet för sin ålder och sitt leverne. Alla burkar Löwenbräu i vita bergen under 1970-talet har väl givit honom dagens patina?
Citera
2015-12-19, 07:48
Medlem
Uffes största brist är alltså att han är lite för lite PK!?
Citera
2015-12-19, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Uffes största brist är alltså att han är lite för lite PK!?
Mannen är mångbottnad. Oftast under dessa dryga 40år med utkomna alster så är det bara helt enkelt vackert och stort (musiken & prosan) Oavsett vad som skrivs här så kommer UL vid tidpunkten då både du och jag ligger i den kalla hårda jorden med läpparna mot varandra att vara den i särklass av mest ihågkomna själar i Svensk musik/litteratur historia från 1975 och framåt.
Sedan kan jag aldrig acceptera att man offentligt pissar på sina trognaste fans. Hur högljudda och vilsna dom än är.
Det finns Security/vakter som kan sköta sånt på ett betydligt snyggare sätt. Bob Dylan är bra men man behöver inte efterapa hans destruktiva fans approach.
Nu går Connemara på Spotify...
Den är i grunden allt vi behöver tänka på när vi drar fram Uffe inför skranket. Slutord - han är bäst.
Citera
2015-12-19, 09:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompany
Mannen är mångbottnad. Oftast under dessa dryga 40år med utkomna alster så är det bara helt enkelt vackert och stort (musiken & prosan) Oavsett vad som skrivs här så kommer UL vid tidpunkten då både du och jag ligger i den kalla hårda jorden med läpparna mot varandra att vara den i särklass av mest ihågkomna själar i Svensk musik/litteratur historia från 1975 och framåt.
Sedan kan jag aldrig acceptera att man offentligt pissar på sina trognaste fans. Hur högljudda och vilsna dom än är.
Det finns Security/vakter som kan sköta sånt på ett betydligt snyggare sätt. Bob Dylan är bra men man behöver inte efterapa hans destruktiva fans approach.
Nu går Connemara på Spotify...
Den är i grunden allt vi behöver tänka på
när vi drar fram Uffe inför skranket. Slutord - han är bäst.
https://www.justsomelyrics.com/2208367/ulf-lundell-connemara-lyrics.html

ULF LUNDELL CONNEMARA LYRICS

Citera
2015-12-19, 09:30
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Exakt. Jag slogs av samma sak. Först hörde jag Aftonbladets version, och trodde Lundell blivit galen.
Sedan lyssnade jag på klippet och vad han verkligen sa, och det var ju något helt annat.
Han var irriterad på att folk skrek "kom igen då", som om han var en gammal slö arbetshäst som behövdes manas på. Riktigt kul mellanspel, i själva verket.
Aftonbladet gjorde sig korkade för att få skandalvinkel. Undrar just om det är samma sak nu?

Du är medveten om att artikeln om Linköping och klippet i samma artikel inte är från samma konsert va?

Jag var på Kongressen i onsdags. Karlfan var vresig och sur konstant under hela kvällen och skällde ut både publik och band. Tveklöst det sämsta uppträdande gentemot publiken jag nånsin sett, och då har jag sett honom bli sur ett flertal ggr sedan 1988. Musikaliskt var det mycket bra.

Men vinklat? Nänä inte det minsta, för ovanlighetens skull. Han hade nog definitivt inte velat stå på scenen den kvällen efter vad det verkade.
Citera
2015-12-19, 09:34
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestP.Worrell
Är du en publicist eller groupie som känner ett kall att locka nytt folk till Uffes-konserter eller vad är det frågan om? Lockar han inte nya lyssnare längre?

Han är rätt normal i utseendet för sin ålder och sitt leverne. Alla burkar Löwenbräu i vita bergen under 1970-talet har väl givit honom dagens patina?

Skrev att i alla fall jag tycker han gjort bra grejer senaste åren. Skiter i om andra gillar honom, vilket de dock gör till stor del. Att han fortfarande skapar rubriker åt skvallerkäringar är väl ett av symptomen på det. Vet inte hur mycket skivor han säljer, men hans konsertbiljetter säljer väl skitbra.

Jag var nästan 30 år fyllda när det gick upp för mig hur jävla mycket bra låtar den här mannen skrivit och fortfarande skriver. Skrattretande med alla bonniga losers som skriver ner honom just nu som står långt under honom som människor. Kallar honom gaggig och så vidare, men står själva utan att ha åstadkommit något för morgondagen. Ett riktigt missfoster till drev vi ser den här gången.
Citera
2015-12-19, 09:36
Medlem
Oakenshields avatar
Tydligen har det gått upp för Uffe själv hur han betedde sig i onsdags då han bad om ursäkt i Malmö igår.
Citera
2015-12-19, 09:39
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Du är medveten om att artikeln om Linköping och klippet i samma artikel inte är från samma konsert va?

Jag var på Kongressen i onsdags. Karlfan var vresig och sur konstant under hela kvällen och skällde ut både publik och band. Tveklöst det sämsta uppträdande gentemot publiken jag nånsin sett, och då har jag sett honom bli sur ett flertal ggr sedan 1988. Musikaliskt var det mycket bra.

Men vinklat? Nänä inte det minsta, för ovanlighetens skull. Han hade nog definitivt inte velat stå på scenen den kvällen efter vad det verkade.

Så det fanns anledning för visa att känna sig träffade och gå från konserten? Att man går från en konsert är ju inget konstigt, men var de som gick utpekade tycker du?
Citera
2015-12-19, 09:46
Medlem
Oakenshields avatar
Varför skulle man känna sig utpekad och därmed "skyldig"? Skyldig till vad, biljettköp och hängivenhet? Ja, det är ofta samma personer längst fram, det har det varit i en herrans massa år. Uffe borde visa sig bättre än att såga av grenen han sitter på, det finns en hel publik utöver första raden att ägna sig åt.

De tre tjejerna som gick vet jag inte om de var direkt utpekade men nog sneglade han däråt. Och inte fan förekom några hysteriska utbrott från fansen, ingen som försökte få tag i hans ben när han passerade, ingen (för ovanlighetens skull) som ropade "Kom igen Öffe!".

Han drar inte så mkt folk som för 15-20 år sen. Han borde respektera dom som hängivet fortfarande kommer. Vilket han förmodligen kommit till insikt om efter gårdagens kommentar.
Citera
2015-12-19, 10:45
Medlem
Uffes utbrott i Linköping var faktiskt väldigt otrevligt och jag förstår verkligen att de som stod längst fram blev ledsna. Särskilt då han pekade ut några tjejer specifikt efter sitt utbrott som handlade om "muren" längst fram. Dock festligt att få uppleva ett riktigt utbrott av Lundell första gången man ser honom spela.
Citera
2015-12-19, 11:09
Medlem
Ålens avatar
"Muren" haha Roligt. Kan se denna köttmuren framför mig. Ett gäng brölande grabbar som tror de är ett med Ulf Lundell. Förringar inte det obehagliga nån kan ha upplevt om de verkligen blev personligt utpekade dock.
Citera
2015-12-19, 11:14
Medlem
Oakenshields avatar
Frontlinjen och "muren" har blivit alltmer städad ju längre åren gått. Det var en drös riktiga jävla klubbhuven där förr, mycket riktigt brölande. Fylleturnén 91 och från comebacken 93 och framåt var det riktigt intensivt med dom där diehardgrabbarna.

Det har glesnat och lugnat sig på senare år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in