2018-11-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Det bidde ingen höstturné med Ulf som utlovat - märkligt att han inte gått ut med det i pressen, eller på sin hemsida.

Var väl knappast ett löfte va? Snarare än möjlighet att det kanske skulle kunna bli en turné
Citera
2018-11-08, 13:23
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambrusco
Var väl knappast ett löfte va? Snarare än möjlighet att det kanske skulle kunna bli en turné

Huruvida det var ett löfte eller ej vet nog bara artisten själv; uppfattade det som att en höstturné skulle gå av stapeln. Personligen hoppas jag på att han stannar hemma i lugnets vrå - och skriver en Vardagar del 2 istället.
Citera
2018-11-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
"Du med din gitarr, jag med min cigarr
Uffe kom och sjung en sång med mig."

https://www.youtube.com/watch?v=25x72djkB1w
Den här låten har hittat en ny publik på senare år. Troligtvis pga tönt-stämpel.
Citera
2018-12-07, 18:54
Medlem
Vet nån om Isabella Nerman är singel? Bor ensam i Sthlm men hon kan ju vara särbo. Tanken slog mig när Ulf är skild och i sin bok velar om att bo i Sthlm/inte. Det har han iofs kanske gjort sedan han lämnade stan. 😉
Citera
2018-12-07, 22:41
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Vet nån om Isabella Nerman är singel? Bor ensam i Sthlm men hon kan ju vara särbo. Tanken slog mig när Ulf är skild och i sin bok velar om att bo i Sthlm/inte. Det har han iofs kanske gjort sedan han lämnade stan. 😉

Hon bor ensam skriven på Bondegatan i Stockholm.
En pretentiös jävel. Kanske mognat? Men under Lundelltiden var hon "Skämtet" när han låg på turné och hon hakade på.
Lång tid nu.

´
Citera
2018-12-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Hon bor ensam skriven på Bondegatan i Stockholm.
En pretentiös jävel. Kanske mognat? Men under Lundelltiden var hon "Skämtet" när han låg på turné och hon hakade på.
Lång tid nu.

´

I senaste boken skickar han 5000 till I då hon har 136kr på kontot och två barn under 10år, deras far betalar "bara vad lagen kräver". Mognat vet jag inte om det är samma person som avses.

Varför "Skämtet"?
Citera
2018-12-08, 16:57
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
I senaste boken skickar han 5000 till I då hon har 136kr på kontot och två barn under 10år, deras far betalar "bara vad lagen kräver". Mognat vet jag inte om det är samma person som avses.

Varför "Skämtet"?

Hon gick runt före spelningar när alla humpa och jobbade på och "spelade svår".
Djupare än Bajkalsjön. Ren posör i en teaterföreställning. Gick inte annat än att skratta åt henne...

Citera
2018-12-08, 18:45
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Djupare än Bajkalsjön. Ren posör i en teaterföreställning. Gick inte annat än att skratta åt henne...

Hehe, jag har aldrig träffat henne men vilken bra beskrivning jag kan se henne framför mig. Och typiskt uffe att falla för en sådan.
Citera
2018-12-09, 02:21
Medlem
Citat:

Aha, i stil med "så oemotståndligt svår" mao. Blir det en revival vet ni var ni läste det först. 😃
Citera
2018-12-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Aha - då svek mitt minne mig, eller om värmeböljan spelade mig ett spratt. Ska det komma ännu en skiva, jag trodde sketcher var den nya.

Personligen hoppas jag att Kjell Andersson lyckas övertala honom att göra den där Bellman-skivan som varit på tapeten ett par år (om man får tro Lundells senaste biografisk roman Vardagar), i ärlighetens namn tror jag inte någon annan röst än just Lundells är förmögen att göra Bellman rättvis och trovärdig (förutom tidigare tolkningar av Fred Åkerström och Cornelis Vreesvijk). De två Bellman-tolkningarna han redan gjort är ju lysande, framförallt Glimmande Nymf.

Missade du passagen i Vardagar där han tydligt förklarar varför han aldrig mer vill jobba för KA mer?

Förövrigt köpte jag boken om Wilmer X och där för Kjell Andersson mer stryk, karln är klart psykotisk i jobbsituationer, han är personen som står och vrålskriker på artister och tvingar på dem sin vision av hur en platta ska se ut, Inte heller Nisse Hellberg vill jobba med KA längre, han såg till att gå ifrån EMI när skivbranschen började gå neråt och det var för att slippa KA.
Citera
2019-04-18, 14:27
Medlem
Ulf Lundell åtalad för grov rattfylla efter bilkörning på Österlen 2/4 -19

https://www.expressen.se/kvallsposte...r-rattfylleri/

Citat:
Den kända artisten stoppades av en polispatrull i södra Sverige för drygt två veckor sedan.
– Det var någon som hade ringt till polisen om detta, säger åklagaren i fallet.
Artisten fick blåsa i polisens sållningsinstrument och resultatet visade att artisten hade en alkoholkoncentration av 0,75 milligram per liter.

Vem är det här?
Citera
2019-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Finns ju en hel del som skulle kunna kvala in, minst sagt.
Frågan är väl vilka som inte är troliga rattfyllerister.

Jo, inte mycket ledtrådar att gå på.

En man.
Södra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in