Citat:
Ursprungligen postat av
Psychedelicbird
Aha - då svek mitt minne mig, eller om värmeböljan spelade mig ett spratt. Ska det komma ännu en skiva, jag trodde sketcher var den nya.
Personligen hoppas jag att Kjell Andersson lyckas övertala honom att göra den där Bellman-skivan som varit på tapeten ett par år (om man får tro Lundells senaste biografisk roman
Vardagar), i ärlighetens namn tror jag inte någon annan röst än just Lundells är förmögen att göra Bellman rättvis och trovärdig (förutom tidigare tolkningar av Fred Åkerström och Cornelis Vreesvijk). De två Bellman-tolkningarna han redan gjort är ju lysande, framförallt
Glimmande Nymf.

Missade du passagen i Vardagar där han tydligt förklarar varför han aldrig mer vill jobba för KA mer?
Förövrigt köpte jag boken om Wilmer X och där för Kjell Andersson mer stryk, karln är klart psykotisk i jobbsituationer, han är personen som står och vrålskriker på artister och tvingar på dem sin vision av hur en platta ska se ut, Inte heller Nisse Hellberg vill jobba med KA längre, han såg till att gå ifrån EMI när skivbranschen började gå neråt och det var för att slippa KA.