2015-12-17, 21:37
Medlem
Någon som vet när dom spikar matchdagarna i omg 21 för Bundesliga 2? Ska ner o se Union den helgen tänkte jag. Omg 20 är ju spikad o klar...
2015-12-17, 23:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Någon som vet när dom spikar matchdagarna i omg 21 för Bundesliga 2? Ska ner o se Union den helgen tänkte jag. Omg 20 är ju spikad o klar...

"Die nächste Terminierungsrunde findet dann – laut DFL – wahrscheinlich Ende Dezember 2015 statt. Dann werden die Erstliga-Spieltage und Zweitliga-Spieltage 21, 22, 23, 24, 25 zeitgenau festgelegt."

Sannolikt kommer matchdag 21, 22, 23, 24, 25 att spikas i slutet av december 2015, det är DFL som gör det. Här kan du hålla koll http://www.bundesliga.de/de/liga/matches/2015/Spieltags%C3%BCbersicht/#/20
2015-12-17, 23:51
Medlem
fchansas avatar
Äntligen lite tid över för reserapport. Vi hade en en trevlig halv vecka i Hamburg även om stormen Helga blåste musten ur oss de första dagarna. Annars soligt och trevligt. Besök på julmarkanden i city, Hamburger DOM nöjesfältet vid Feldtstrasse, Eldstormsmuseumet vid Rödingsmarkt (om de allierades bombningar under WW2), studiebesök på Reeperbahn och till sist men inte minst, ett besök på Volksparkstadion och matchen mot Mainz:

- HSV brände en hel del rejäla chanser, Mainz var effektiva framåt, Bengtsson gjorde inte bort sig och ÄNTLIGEN en Tysk arena där man kan köpa pilsner för kontanter och inte dessa förbaskade förladdade kontantkort som dominerar nu förtiden.

Lite bilder nedan:

Fin Tysk humor:
Sixpack

På väg till arenans shuttlebuss:
U-Bahn

På väg in på arenan:
Volsparkstadion

Matchbild1:
Matchen

Matchbild2:
Matchpils

Äkta Tysk god mat:
Essen
2015-12-18, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lippi vill tillbaka och är ivrig. Är dock ett tag sedan han var klubbtränare i Europa. (Även om han vann i Kina.) Jag har lite svårt för honom efter hur han hanterade Baggio. Men han är ju onekligen en duktig tränare. Men han är en Strunz! (stronzo)

Det bästa presskonferensen någonsin.

https://www.youtube.com/watch?v=OCFj9lf8IQE
2015-12-18, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Heynckes?

Lutar väl mycket åt att det blir Ancelotti. Han är förhållandevis ung bland de väletablerade herrarna men har fortfarande hög status och gedigen erfarenhet.

Bayerns styrelse är väl en av de mäktigare i fotbollsvärlden, styrelsen med det gamla gardet har i princip alltid sista ordet. Även i sportsliga frågor.

Vet inte vilka andra alternativ som finns, det har ryktats en del om Löw men han har kontrakt med förbundet fram till 2018. Skulle Pep gå till City står Pellegrini utan jobb, men det känns inte riktigt som en Bayern värvning.

I mina ögon vore det spännande om Bayern snodde Simeone framför ögonen på Chelsea men det lär väl inte hända.

Av tränarna i Bundesliga är det väl egentligen bara Hecking som presterat under längre tid, men han verkar å andra sidan inte speciellt intresserad av Bayern. Känns inte speciellt sannolikt att det blir en tränare från en annan BL-klubb.

Trap känns väl aningen till åren kommen för att rodda med ett klubblag. Han fyller trots allt 77 nästa år.

Tyvärr så tror jag inte att Heynckes vill tillbaka men jag håller stenhårt på ditt förslag.
Simeone är ny i mina tankebanor men onekligen en intressant tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Äntligen lite tid över för reserapport. Vi hade en en trevlig halv vecka i Hamburg även om stormen Helga blåste musten ur oss de första dagarna. Annars soligt och trevligt. Besök på julmarkanden i city, Hamburger DOM nöjesfältet vid Feldtstrasse, Eldstormsmuseumet vid Rödingsmarkt (om de allierades bombningar under WW2), studiebesök på Reeperbahn och till sist men inte minst, ett besök på Volksparkstadion och matchen mot Mainz:

- HSV brände en hel del rejäla chanser, Mainz var effektiva framåt, Bengtsson gjorde inte bort sig och ÄNTLIGEN en Tysk arena där man kan köpa pilsner för kontanter och inte dessa förbaskade förladdade kontantkort som dominerar nu förtiden.

Lite bilder nedan:

Fin Tysk humor:
Sixpack

U-Bahn

På väg in på arenan:
Volsparkstadion

Matchbild1:
Matchen

Matchbild2:
Matchpils

Äkta Tysk god mat:
Essen

Du njuter du och hur många arenakort har du med någon €-kvar på?
Jag är ju inte lika ofta på fotboll som dig men ändå så har jag samlat på mig ett antal.
2015-12-18, 06:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Lite bilder nedan:

Fin Tysk humor:
Sixpack

U-Bahn

På väg in på arenan:
Volsparkstadion

Matchbild1:
Matchen

Matchbild2:
Matchpils

Äkta Tysk god mat:
Essen
Ha ha, sixpackbilden. Det bästa är att det är sådär St. Paulis fans ser ut i verkligeheten. Åtminstone en stor del av dem.

Du körde alltså på lyxvarianten: grönkål med kassler och bregenwurst. Lite udda att det serveras med stekt potatis. Brukar ju annars vara kokt som gäller. Men bratkartoffeln mit speck är förstås alltid trevligt.

Håller med dig om att det är irriterande med alla dessa betalkort på arenorna. Även i Wolfsburg kör de med detta system så när jag var där förra veckan struntade vi helt enkelt i att köpa någonting inne på arenan. Kan tänka mig att klubbarna förlorar pengar för att fler besökare liksom jag inte orkar ladda ett jävla plastkort för en arena som man kanske bara kommer att besöka en gång i livet.
2015-12-18, 12:32
Medlem
cyberkalles avatar
Müller och Boateng förlänger till 2021.

Alonso(2017) och Martinez(2021) förlänger också.

Pep håller presskonferens nu men tyvärr ingen tv-sändning.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-12-18 kl. 12:35.
2015-12-18, 14:17
Medlem
Att Guardiola lämnar Bayern efter säsongen står redan klart.

Enligt en del Twitter-konton som brukar vara välinformerade samt Sky Italia blir det Ancelotti som ersätter. Skriver på ett treårskontrakt med option att förlänga. Ett officiellt uttalande ska komma redan ikväll, enligt Sky Italia.
2015-12-18, 15:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Carlo känns som en värdig ersättare (känns det som på direkten i alla fall) Verkar otroligt populär bland flera spelare som haft honom. Hur tror ni han kommer spela, vilka värvningar som kan kännas troligare nu pga utav ett bra sammanband mellan spelare och tränare.

Zlatan?!
2015-12-18, 15:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Carlo känns som en värdig ersättare (känns det som på direkten i alla fall) Verkar otroligt populär bland flera spelare som haft honom. Hur tror ni han kommer spela, vilka värvningar som kan kännas troligare nu pga utav ett bra sammanband mellan spelare och tränare.

Zlatan?!

Då tar jag hellre tillbaka Luca Toni från hans pensionering.
2015-12-18, 18:39
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Då tar jag hellre tillbaka Luca Toni från hans pensionering.

Ja så fixar man tillbaka Pizzan så dom får bilda anfallspar
2015-12-18, 19:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja så fixar man tillbaka Pizzan så dom får bilda anfallspar
Hade varit hur grymt som helst.

Själv ska jag beskåda Bayern München live för första gången i morgon då de kommer på besök i Hannover. Har inga större förhoppningar på att H96 ska ta poäng men det blir ändå kul att se Bayernstjärnorna lira. Regnfritt och en temperatur på runt 12 grader är att vänta så det kan nog bli en trevlig eftermiddag på Niedersachsenstadion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in