2015-12-17, 06:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bild hävdar att Guardiola har bestämt sig - för att lämna:

http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bundesliga/trainer-pep-guardiola-hat-sich-entschieden-43826528.sport.html

Jag tror att han meddelar sitt beslut efter helgen och att beslutet blir att han lämnar.

José Mourinho tar över.

Jag läste spekulationer om att Löw skulle vara en kandidat...suck.

Ribéry blir borta någon månad och lär då inte vara med mot Juve.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-12-17 kl. 06:35.
2015-12-17, 11:12
Medlem
cyberkalles avatar
Om vi nu ska tro på vad som skrivs i alla medier så ska Carlo Ancelotti vara klar för Bayern.
2015-12-17, 17:05
Medlem
csts avatar
Innebär Peps frånträde att man faktiskt kan börja titta på Bayern för nöjes skull igen?
2015-12-17, 17:24
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Om vi nu ska tro på vad som skrivs i alla medier så ska Carlo Ancelotti vara klar för Bayern.

Trapattoni är väl ledig?
2015-12-17, 18:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Spekulation på hög nivå anser jag. Mycket lösa rykten och media gillar ju att göra en höna av en fjäder. Men på söndag ska Pep vara med i Sky90, en tysk talkshow om fotboll. Många tror att han kommer att avslöja något om framtiden då.

Den som lever får se helt enkelt.
2015-12-17, 18:38
Medlem
csts avatar
Det finns väl inte speciellt många namn som ens KAN vara aktuella. Det krävs trots allt en viss status för att ta ett tränarjobb som det i FCB. Det har pratats om Ancelotti och Löw (där den senare ska vara svårare att lösa kontraktsmässigt). Skönt dock att Pep äntligen försvinner.
2015-12-17, 18:41
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det finns väl inte speciellt många namn som ens KAN vara aktuella. Det krävs trots allt en viss status för att ta ett tränarjobb som det i FCB. Det har pratats om Ancelotti och Löw (där den senare ska vara svårare att lösa kontraktsmässigt). Skönt dock att Pep äntligen försvinner.

Ja, vem vill man se i FCB egentligen? Jag vet inte hur deras styrelse fungerar, hur lång & kortsiktigt de tänker. Men Anchelotti känns väl väldigt bra kortsiktigt?
2015-12-17, 19:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Trapattoni är väl ledig?
Eine Flasche leer!!!

Jag tillhör lägret som gillade Trappatoni nu är han inte aktuell för något tränarjobb i Bayern men vafan vad det hade varit kul att se hur han verbalt toksågar dagens stjärnor.

Om han nu lämnar vilket det verkar så kommer det bli mycket intressant vem som tar över.

Favré har en bra fotbollsidé.
2015-12-17, 19:46
Medlem
Citat:
Eine Flasche leer!!!

Jag tillhör lägret som gillade Trappatoni nu är han inte aktuell för något tränarjobb i Bayern men vafan vad det hade varit kul att se hur han verbalt toksågar dagens stjärnor.

Om han nu lämnar vilket det verkar så kommer det bli mycket intressant vem som tar över.

Favré har en bra fotbollsidé.

Ancelotti hade varit intressant. Han är duktig på att få ut mest möjliga ur duktiga fotbollsspelare. Dock inte nödvändigtvis i alla matcher... Kan ha svårt at motivera dem till matcher mot defensive mindre lag som vill grisa till sig en poäng. Tyvärr. Och det gör att han har svårt att vinna ligor...

Samtidigt tror jag att det är ett i sammanhanget mindre problem för Bayern.

Och i de stora matcherna mot bra motstånd så briljerar han.

Ich habe fertig!
2015-12-17, 20:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ancelotti hade varit intressant. Han är duktig på att få ut mest möjliga ur duktiga fotbollsspelare. Dock inte nödvändigtvis i alla matcher... Kan ha svårt at motivera dem till matcher mot defensive mindre lag som vill grisa till sig en poäng. Tyvärr. Och det gör att han har svårt att vinna ligor...

Samtidigt tror jag att det är ett i sammanhanget mindre problem för Bayern.

Och i de stora matcherna mot bra motstånd så briljerar han.

Ich habe fertig!

Jo jag är riktigt nyfiken på Ancelotti jag tror att det kan bli bra.

Vad gör Lippi har han pensionerat sig?
Inte för att han är aktuell utan mest för att det är en av dom stora.

ps jag ser att du kan din Trappatoni-tyska.
2015-12-17, 20:13
Medlem
Citat:
Jo jag är riktigt nyfiken på Ancelotti jag tror att det kan bli bra.

Vad gör Lippi har han pensionerat sig?
Inte för att han är aktuell utan mest för att det är en av dom stora.

ps jag ser att du kan din Trappatoni-tyska.

Lippi vill tillbaka och är ivrig. Är dock ett tag sedan han var klubbtränare i Europa. (Även om han vann i Kina.) Jag har lite svårt för honom efter hur han hanterade Baggio. Men han är ju onekligen en duktig tränare. Men han är en Strunz! (stronzo)
2015-12-17, 20:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Ja, vem vill man se i FCB egentligen? Jag vet inte hur deras styrelse fungerar, hur lång & kortsiktigt de tänker. Men Anchelotti känns väl väldigt bra kortsiktigt?
Heynckes?

Lutar väl mycket åt att det blir Ancelotti. Han är förhållandevis ung bland de väletablerade herrarna men har fortfarande hög status och gedigen erfarenhet.

Bayerns styrelse är väl en av de mäktigare i fotbollsvärlden, styrelsen med det gamla gardet har i princip alltid sista ordet. Även i sportsliga frågor.

Vet inte vilka andra alternativ som finns, det har ryktats en del om Löw men han har kontrakt med förbundet fram till 2018. Skulle Pep gå till City står Pellegrini utan jobb, men det känns inte riktigt som en Bayern värvning.

I mina ögon vore det spännande om Bayern snodde Simeone framför ögonen på Chelsea men det lär väl inte hända.

Av tränarna i Bundesliga är det väl egentligen bara Hecking som presterat under längre tid, men han verkar å andra sidan inte speciellt intresserad av Bayern. Känns inte speciellt sannolikt att det blir en tränare från en annan BL-klubb.

Trap känns väl aningen till åren kommen för att rodda med ett klubblag. Han fyller trots allt 77 nästa år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in