2015-12-17, 16:23
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Om sedan onecoins släpps på fri marknad kan det bli en kursrusch likt Bitcoin men den lär avta och rasa när vinsthemtagningar sker.

Vänta.. Du menar väl kurskrasch?? Kursrusning antyder att många fler vill köpa än sälja. Sannolikheten för det........ ja inte är den hög.
Citera
2015-12-17, 17:48
Medlem
Tittar man på Bitcoin så var det en fantastisk tillväxt och sedan en krasch med en viss återhämtning:

http://bitcoincharts.com/charts/bitstampUSD#tgSzm1g10zm2g25
Citera
2015-12-17, 18:44
Medlem
Citat:
FBstalker, jag vet att några föredragshållare har köpt en "sportbil" de åker omkring i. Vad gäller bonus från vänster/höger (nätverksbonus tror jag de kallar det) har jag själv fått mindre summor via paket under mig.

420 Tycoon trader är inte alls omöjligt. Det var väl någon i tråden som påstod att ca 7000 personer i Sverige var med? Eller liknande. Jag tror dessa toppsvenskar rör sig över hela den Nordiska marknaden.

Oftast har en person också flera paket, en del har 4-5 st, andra 20 eller mer. Man får bonus på sina egna paket om man lägger dem under sig själv.

Ang. nätverksbonus förefaller det vara så att 1000 bonus points = 100 euro.

Du måste vara mer korkad än rälsen som ligger kvar när tåget kommer....

Denna försäljning är ENDAST för att täcka 5 personer...

Dessutom skall jag korrigera mitt misstag på tangentbordet...

5 personer i veckan lyfter 35.000Euro = 175.000 Euro i Veckan
Dessa lyfter på ett år 9.100.000 Euro om året (Inte 2,1)

Detta motsvarar 484 Festival Package á 18.800Euro styck
eller 1820 Tycoon paket.

Men vi skall ju utfodra de andra 6995 som du säger är jublande medlemmar...

Då får dom dela på samma summa som de 5 i toppen...
5 Euro i veckan , eller 260 Euro per år...

Men då måste 968 Festival Package á 18.800Euro styck
eller 3640 Tycoon paket köpas av medlemmarna.

Observera att detta gör att INGEN försäljning av Onecoin är möjlig...

Finns INGEN i Sverige (eller Onecoin för den delen , möjligtvis Juha eller Ruja) som plockar ut dina nämnda summor

Och hur i (/)"&&/!%/&(!" du kan jämföra Bitcoin med Onecoin visar bara hur totalt hål i huvudet du har....

Bitcoin är publik och accepterad valuta - Onecoin är en hitta-på-valuta
Citera
2015-12-17, 18:47
Medlem
Citat:
- Det betyder att företaget betalar ut 2,100,000 Euro om året (OBS! Endast till svenskar!)

Har du inte räknat lite fel?

Låt oss ponera att det är ca 15 000 personer i Norden. Låt oss gissa vilt och säga att var och en gått in med ca 25 000 kr. För diskussionens skull. En inte helt orimlig summa att anta baserat på de jag vet har investerat. En del har gått in med flera hundra K.

Det blir 15 000 x 25 000 = 375 miljoner kr i inbetalt kapital. Dra av 10 % i direktbonus så blir det ca 340 miljoner kvar.

Om nu 5 personer (antagligen ungefär vad det handlar om i grova drag) x €35 000 i veckan så blir det €175 000/veckan för de fem. På ett år blir det €175 000 x 52 = 9,1 miljoner euro (Inte 2,1 som du skrev. Du räknade som om det var månader.)

Låt oss fyrdubbla den summan för att få alla bonusutbetalningar, väldigt grovt uppskattat: 9,1 x 4 x 9,3 = ca 338 miljoner kr.

340 miljoner kapital / 338 = ca 1, dvs räcker i ca 1 år. Kapitalet kommer alltså inte att ta slut i morgon. Förvisso kan man argumentera för att det gått ca 1 år sedan starten, men bonusutbetalningarna har varit modesta till en början. Ett sätt att lösa likviditeten är att ändra villkoren så att man får mindre bonus i framtiden. Betänk att det också hela tiden kommer in nya personer i systemet som tillför mer pengar. Denna pyramid är ändlig. När alla mynt är tillverkade är det slut. De sista som kommer in kan inte bygga nätverk under sig och betalar ganska dyrt per onecoin och de kan endast hoppas på en kursuppgång.

Betänk också att difficultyn ökar hela tiden så att det blir svårare att producera onecoins samt att onecoins köps och säljs på den interna börsen. Många säljer inte nu heller utan väntar in tills onecoin har gått upp mer.

Ruja kan styra utflödet av kapital genom att minska nätverksbonusen och andra bonusar löpande exempelvis. De har säkert koll på kapitalet och hur det flödar med framtida grafer etc.

Det står i villkoren att de kan ändras när och hur som helst. Observera att det tar nästan exakt 4 år att tillverka alla 2,1 miljarder onecoins och nu har ca ett år gått. Förvisso kan det vara så att det tar längre och längre tid och att det är rådande hastighet som ger 4 år totalt för all "mining".
Senast redigerad av liketothink 2015-12-17 kl. 19:20.
Citera
2015-12-17, 19:50
Medlem
Då tycker jag ett betydligt större problem är utbetalningarna som ska ske om onecoin ökar i värde och folk vill börja sälja av dem, om den står i ca €10/onecoin exempelvis. Då börjar det bli mycket pengar att betala ut. Släpps den fri på en handelsplats handlar det dock om utbud och efterfrågan. Redan nu handlas den internt. Skulle den släppas fri efter att ca 75 % är tillverkat? Hm, där har vi ett likviditetsproblem som delvis hindras av de 1,5 procenten i uttagsbegränsning per dag.
Citera
2015-12-17, 21:01
Medlem
Citat:
Har du inte räknat lite fel?

Låt oss ponera att det är ca 15 000 personer i Norden. Låt oss gissa vilt och säga att var och en gått in med ca 25 000 kr. För diskussionens skull. En inte helt orimlig summa att anta baserat på de jag vet har investerat. En del har gått in med flera hundra K.

Det blir 15 000 x 25 000 = 375 miljoner kr i inbetalt kapital. Dra av 10 % i direktbonus så blir det ca 340 miljoner kvar.

Om nu 5 personer (antagligen ungefär vad det handlar om i grova drag) x €35 000 i veckan så blir det €175 000/veckan för de fem. På ett år blir det €175 000 x 52 = 9,1 miljoner euro (Inte 2,1 som du skrev. Du räknade som om det var månader.)

Låt oss fyrdubbla den summan för att få alla bonusutbetalningar, väldigt grovt uppskattat: 9,1 x 4 x 9,3 = ca 338 miljoner kr.

340 miljoner kapital / 338 = ca 1, dvs räcker i ca 1 år. Kapitalet kommer alltså inte att ta slut i morgon. Förvisso kan man argumentera för att det gått ca 1 år sedan starten, men bonusutbetalningarna har varit modesta till en början. Ett sätt att lösa likviditeten är att ändra villkoren så att man får mindre bonus i framtiden. Betänk att det också hela tiden kommer in nya personer i systemet som tillför mer pengar. Denna pyramid är ändlig. När alla mynt är tillverkade är det slut. De sista som kommer in kan inte bygga nätverk under sig och betalar ganska dyrt per onecoin och de kan endast hoppas på en kursuppgång.

Betänk också att difficultyn ökar hela tiden så att det blir svårare att producera onecoins samt att onecoins köps och säljs på den interna börsen. Många säljer inte nu heller utan väntar in tills onecoin har gått upp mer.

Ruja kan styra utflödet av kapital genom att minska nätverksbonusen och andra bonusar löpande exempelvis. De har säkert koll på kapitalet och hur det flödar med framtida grafer etc.

Det står i villkoren att de kan ändras när och hur som helst. Observera att det tar nästan exakt 4 år att tillverka alla 2,1 miljarder onecoins och nu har ca ett år gått. Förvisso kan det vara så att det tar längre och längre tid och att det är rådande hastighet som ger 4 år totalt för all "mining".

Nu säger du 15.000 personer i Norden....
Bara för ett par inlägg sedan hävdade du 7.000...
(FB) Onecoin

Om 15.000 går in med 25.000 var så har företaget 375.000.000 SEK!!!

Jag har redan förtydligat det i mitt andra inlägg...

Om du har 14.000 idioter i Sverige som gått in med 25.000Sek var - så kommer - på ÅRSBASIS - 13.995 av dina idoter ha 28,4Milj Euro att dela på (Efter att de 5 i toppen plockat ut dina hittapå 35.000 i Euro i veckan) vilket gör att samtliga av dessa 13.995 förlorar pengar eftersom dom endast får 2.000 Euro tillbaka på ett år...

Nu kanske till och med du förstår att det blir en orimlighet och att samtliga som förspråkar att ALLA går plus ljuger....

1) Det är inte rimligt att du känner ett par stycken som plockar 35.000 Euro i veckan på detta...

2) Det är inte rimligt att "alla tjänar pengar" - eftersom det är en matematisk omöjlighet , om man inte trycker egna pengar

3) Här är det klart och tydligt bevisat att detta är ett pyramidspel och detta påhitt skall undvikas som pesten

Citat:
Då tycker jag ett betydligt större problem är utbetalningarna som ska ske om onecoin ökar i värde och folk vill börja sälja av dem, om den står i ca €10/onecoin exempelvis. Då börjar det bli mycket pengar att betala ut. Släpps den fri på en handelsplats handlar det dock om utbud och efterfrågan. Redan nu handlas den internt. Skulle den släppas fri efter att ca 75 % är tillverkat? Hm, där har vi ett likviditetsproblem som delvis hindras av de 1,5 procenten i uttagsbegränsning per dag.

Detta är inte ett problem...

* Onecoin kommer aldrig att släppas fri
* Likviditetsproblem har redan kommit då dom bytt bank fler gånger än en svensson byter underkläder
* Ingen auditfirma existerar

Scam - Bluff - "Monopol pngar"
Citera
2015-12-17, 21:26
Medlem
Är själv intresserad av en detaljerad uträkning av diverse scenarior. Om någon orkar tillhandahålla mer fakta kring onecoin är det intressant med olika uträkningar. Antal medlemmar i Norden, exakt hur bonussystemet ser ut etc.

Nu är väl utbetalningarna från cash account i princip stoppade i ca 4 veckor eftersom man måste skicka in ID-bevis.
Citera
2015-12-17, 22:22
Medlem
Inte för jag har så mycket att tillägga men tidigare superhypade pyramidspel som tom hade vissa produkter hade "topparna" HYRDA sportbilar.

Det är skillnad på att verka framgångsrik och vara det.

Följer tråden för jag tycker det är roligt hur mönstret upprepas gång på gång på gång på gång. De som inte fattat eller fortfarande tror att de spelar kan ju gå in och läsa om tex Matrix.....

Game on!
Citera
2015-12-17, 22:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tittar man på Bitcoin

...så får man inte fram någon som helst information som under några som helst omständigheter kan relatera till Onecoin.

Vi har upprepat detta så många gånger i tråden nu att man kan börja misstänka dig för att antingen ha ett gravt förståndshandikapp, eller vara en spammer.
Citera
2015-12-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi har upprepat detta så många gånger i tråden nu att man kan börja misstänka dig för att antingen ha ett gravt förståndshandikapp, eller vara en spammer.

Gissar på gravt förståndshandikapp. Som resten av förespråkarna för Obescam i denna tråden.
Citera
2015-12-17, 23:29
Medlem
Citat:
[...]

OM det nu finns en bakomliggande kryptovaluta: Med difficulty menar OneCoin antalet tokens man vill ha för att få hyra tid hos Rujas utrustning för att mina onecoins. Det betyder inte att svårigheten vid beräkningen av blockkedjan påverkats över huvud taget.

Skulle inte handeln släppas nästa år och skulle inte det ske när 80% var minat?
Citera
2015-12-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Gissar på gravt förståndshandikapp. Som resten av förespråkarna för Obescam i denna tråden.

Citerar mitt eget inlägg...

Ska ju så klart stå :
Onescam

Inte Obescam....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här