2015-12-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Skojar du eller?

Nej, jag skojar inte eller.
Hamnade ni inte 8 eller 9 i tabellen eller något liknande under hans ledning?
2015-12-18, 10:03
Medlem
Sorry djurgårdare, men jag har ungefär lika bra(dålig) koll på er förening som jag har på åtvidaberg eller gif sundsvall. Därav min fråga. Men ni kan ju fortsätta att utgå från att djurgårdens förehavanden och eventuella duktiga tränare utgör mittpunkten för alla som tittar på allsvensk fotboll.
2015-12-18, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Vad har du rökt?? Djurgården låg ju stensist. Hade väl bara 1-2 poäng eller något inspelat på 10 matcher har ja för mig. Är ej djurgårdare :P
2015-12-18, 11:09
Medlem
Apropå drömlöner. Elfsborgs nya mittback.

Citat:
Horn hadde i utgangspunktet kontrakt med drammenserne ut 2017-sesongen. Etter hva Drammens Tidende erfarer har Strømsgodset fått tre og en halv til fire millioner kroner for 28-åringen.

Etter hva DT forstår, opp mot tredobler Oslo-gutten årslønnen sin i Borås-klubben.

Kapteinen hadde SIFs topplønn - rundt én millioner kroner, pluss bonuser.

Med en månedslønn på rundt 250.000 kroner blir forsvareren en av Allsvenskaens best betalte spillere.

http://www.dt.no/sport/godset/drammen/na-er-horn-klar-for-if-elfsborg/s/5-57-273469
2015-12-18, 12:43
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Apropå drömlöner. Elfsborgs nya mittback.

http://www.dt.no/sport/godset/drammen/na-er-horn-klar-for-if-elfsborg/s/5-57-273469

Heliga guds moder! Kan det verkligen stämma? Nog för att vi har en god ekonomi, but still...

Läser att han varit skadeförföljd också. Det här känns ju sådär, måste jag säga. Verkar vara en ledare i alla fall, något vi verkligen behöver.
Senast redigerad av civilian 2015-12-18 kl. 12:46.
2015-12-18, 13:06
Medlem
csts avatar
Känns som om Elfsborg hade kunnat få betydligt bättre utväxling på de pengarna på en annan position. Så jävla svårt är det inte att spela mittback i Allsvenskan att man behöver en månadslön på 250 loppor.
2015-12-18, 13:13
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Känns som om Elfsborg hade kunnat få betydligt bättre utväxling på de pengarna på en annan position. Så jävla svårt är det inte att spela mittback i Allsvenskan att man behöver en månadslön på 250 loppor.

För första gången på flera år så värvar vi äntligen en mittback. I flera säsonger har man hoppats, men där man hellre valt att plocka in ännu fler anfallare som ska slåss om en plats på topp. Det är sällan man ser några riktiga felscoutningar från Andreasson, så jag är än så länge enbart positiv.
En Hauger för mittförsvaret är förhoppningen.
2015-12-18, 13:59
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
För första gången på flera år så värvar vi äntligen en mittback. I flera säsonger har man hoppats, men där man hellre valt att plocka in ännu fler anfallare som ska slåss om en plats på topp. Det är sällan man ser några riktiga felscoutningar från Andreasson, så jag är än så länge enbart positiv.
En Hauger för mittförsvaret är förhoppningen.

Håller med dig om att det är helt rätt typ av spelare vi köper, rutinerad mittback som ändå har många år på toppen framför sig. Men jag blir orolig när det skrivs i norsk media att han varit skadeförföljd senaste åren. Jag vill inte ha en ny Jon Jönsson.
2015-12-18, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Håller med dig om att det är helt rätt typ av spelare vi köper, rutinerad mittback som ändå har många år på toppen framför sig. Men jag blir orolig när det skrivs i norsk media att han varit skadeförföljd senaste åren. Jag vill inte ha en ny Jon Jönsson.

Hur mycket skulle spelaren behöva få i lön innan ni börjar bli oroliga för ekonomin?
2015-12-18, 14:33
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hur mycket skulle spelaren behöva få i lön innan ni börjar bli oroliga för ekonomin?

Vi har en extremt kompetent ledning, alla satsningar som görs är satsningar vi har råd att misslyckas med. Så jag personligen kommer aldrig bli orolig, så länge det är Andreasson & Co som styr skutan. Och det är jävligt skönt.
2015-12-18, 15:54
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Från att ha tagit 1 poäng på sju matcher tog DIF 28 poäng på 16 matcher under Högmo (1,75 i snitt), den stora förändringen var väl mest öppenheten, seriositeten och glädjen som han tillförde.
Har för mig att vi hade runt 10 raka matcher utan förlust när han tillträdde och att man kände hopp om högre placeringar som man inte gjort under några år.

*Edit, såg nu att jag hittat en gammal artikel om poängen, snittet ska vara högre: 1.87 poäng om man kollar statsen på svenskfotboll.se och tar bort 1 poäng och de sju första matcherna.

Källa: http://svenskfotboll.se/allsvenskan/tidigare-ar/resultat-2013/tabell-och-resultat/
Senast redigerad av Kalle-Kula 2015-12-18 kl. 16:01.
2015-12-18, 17:32
Medlem
Readyfreddies avatar
Bangura till Kina?
Trodde och hoppades att han skulle stanna ett bra tag så förhoppningsvis blir det inget.
Goitom, Ofori och Bangura bort? Kämpa Eero...

"Enligt uppgifter till SportExpressen vill en klubb i Kina köpa loss anfallaren och förhandlingar mellan parterna har redan inletts."

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/kinesisk-klubb-vill-kopa-loss-bangura/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in