2015-12-17, 23:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det tar väl 7 år, i genomsnitt, för en flykting (eller anhöriginvandrad), att komma i jobb. I dagens läge.

Och jag förstår ditt resonemang. Eftersom jag läst både Tino och andra (inklusive alla rapporter).

Dessvärre så är resonemanget på tok för imbecillt och negativt i sin utgångspunkt.

Har du lyssnat på någon som tycker annorlunda än Tino någon gång? Och då menar jag.. verkligen lyssnat?

Och siffran 200K flyktingar per år förstår jag inte varför du kommer med. Själv tror jag att vi mäktar med ca 100K per år. 200K blir för tungt. Vilket också regeringspartierna tillsammans med allianser tycker. Därav att man nu försöker begränsa strömmen för att återgå till hanterbara nivåer.

PS. En.Sann.Neger läser jag tyvärr inte. Han är en liten groupie som jagat mig länge nu, och jag ignorerar hans inlägg om jag kan. Har man ett idiotnick som hans så kan man inte förvänta sig mer heller.
Kan du inte upplysa oss om på vilka vis du är mer kvalificerad än Tino (som, btw, vad jag vet definitivt inte tycker om SD)? Har du tagit dig igenom Handels? Har du en forskartjänst där? Har du en M. A. och en Ph. D från U of C?
None of the above?
Citera
2015-12-17, 23:29
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan du inte upplysa oss om på vilka vis du är mer kvalificerad än Tino (som, btw, vad jag vet definitivt inte tycker om SD)? Har du tagit dig igenom Handels? Har du en forskartjänst där? Har du en M. A. och en Ph. D från U of C?
None of the above?

Jag är absolut inte mer kvalificerad än Tino. Jag är inte ens ekonom till yrket.

Men jag kan räkna! Till Tinos stora förtret.

Är du ännu en titelgroupie? Om jag visar dig mina titlar, och de är fler än Tinos.. suger du av mig då?
Citera
2015-12-17, 23:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag är absolut inte mer kvalificerad än Tino. Jag är inte ens ekonom till yrket.

Är du ännu en titelgroupie? Om jag visar dig mina titlar, och de är fler än Tinos.. suger du av mig då?
Ditt användande av smileys bekräftar att du inte kan ett smack annat än att bräka ut plattityder ad nauseam.

Om du har högre utbildning än Tino lovar jag att suga av dig, om jag kan hitta din blöta ostbåge. Risken för endera är obefintlig. Har du högre utbildning än jag så fixar jag dessutom nån som är än mer bevandrad i dina erotiska önskemål.

Hint: Södertörns högskola smäller inte lika högt som Handels och U of C.
Citera
2015-12-17, 23:38
Bannlyst
Citat:

Vi väntar med spänning på dina betyg från Stenugsunds Folkhögskola. imgur.com för effekt.
Citera
2015-12-18, 08:24
Medlem
Citat:
Det tar väl 7 år, i genomsnitt, för en flykting (eller anhöriginvandrad), att komma i jobb. I dagens läge.

Och jag förstår ditt resonemang. Eftersom jag läst både Tino och andra (inklusive alla rapporter).

Dessvärre så är resonemanget på tok för imbecillt och negativt i sin utgångspunkt.

Har du lyssnat på någon som tycker annorlunda än Tino någon gång? Och då menar jag.. verkligen lyssnat?

Och siffran 200K flyktingar per år förstår jag inte varför du kommer med. Själv tror jag att vi mäktar med ca 100K per år. 200K blir för tungt. Vilket också regeringspartierna tillsammans med allianser tycker. Därav att man nu försöker begränsa strömmen för att återgå till hanterbara nivåer.

PS. En.Sann.Neger läser jag tyvärr inte. Han är en liten groupie som jagat mig länge nu, och jag ignorerar hans inlägg om jag kan. Har man ett idiotnick som hans så kan man inte förvänta sig mer heller.

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/masspsykosen-aer-snart-slut-sedan-far-vi-oeppen-debatt-21151

7 år? Med vilken länk?

Det tar c:a 10 år att komma till c:a 69% förvärvsarbetande

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AA__AA0003__AA0003B/IntGr1RikKON/table/tableViewLayout1/?rxid=2ab93a51-927d-4513-87bd-fa0193ffa387

Eller , så kan vi säga att % förvärvsarbetande flyktingar 2014 ligger på c:a 54%

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AA__AA0003__AA0003B/IntGr1RikKON/table/tableViewLayout1/?rxid=2ab93a51-927d-4513-87bd-fa0193ffa387

Med andra ord , varannan flykting står utanför arbetsmarknaden , och det är dessa siffror , från SCB som Tino föröker belysa , och få folk att förstå att gammelmedia ljuger och man måste gå direkt på källan.

Där vill Tino få en öppen debatt om....
* varför varannan flykting inte arbetar?
* vad finns det för kostnader?

O.s.v.

Och 200.000 är inte taget ur luften , vi har en preliminär siffra på c:a 170.000 idag och nu säger du att vi klarar 100.000?
Det är precis det Tino vill poängtera med sina hänvisningar till SCB...
Vem betalar de 50.000 som inte arbetar av dessa 100.000
Citera
2015-12-18, 08:52
Medlem
Naravodomoks avatar
Finner det intressant att han hyllas förbehållslöst av SD:are med tanke på att han i korrespondens med andra journalister kallar SD för outbildat wt-drägg .
Citera
2015-12-18, 09:05
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Finner det intressant att han hyllas förbehållslöst av SD:are med tanke på att han i korrespondens med andra journalister kallar SD för outbildat wt-drägg .

Så intressant är det väl inte, snarare självklart; han är en av få ekonomer som offentligt på ett sakligt sätt redogör för invandringens negativa konsekvenser.
Citera
2015-12-18, 10:28
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/masspsykosen-aer-snart-slut-sedan-far-vi-oeppen-debatt-21151

7 år? Med vilken länk?

Det tar c:a 10 år att komma till c:a 69% förvärvsarbetande

Eller , så kan vi säga att % förvärvsarbetande flyktingar 2014 ligger på c:a 54%

Med andra ord , varannan flykting står utanför arbetsmarknaden , och det är dessa siffror , från SCB som Tino föröker belysa , och få folk att förstå att gammelmedia ljuger och man måste gå direkt på källan.

O.s.v.

Och 200.000 är inte taget ur luften , vi har en preliminär siffra på c:a 170.000 idag och nu säger du att vi klarar 100.000?

7 år att komma i arbete. Dvs att börja återföra skatter.. ge "avkastning". Läs Tinos inlägg och tänk igen. Om alla invandrare var sysselsatta efter 7 år så vore ju inte genomsnittet längre 7 år, eller hur? Utan kortare... Om hälften arbetar efter 7 år så motsäger det ju inte en genomsnittstid på 7 år för alla invandrare, snarare så indikerar det just en median. Det är väl inte så svårt? T.o.m Tino borde ju klara att begripa det där. Enkel matte...

Angående 200.000 flyktingar så menade jag inte att den siffran var tagen ur luften.. bara att jag inte förstod vad den hade med vår debatt att göra. Eftersom jag aldrig skrivit att jag tror att 200.000 är en hållbar nivå.

Dessutom så skrev du 200.000 per år.. dvs varje år. Och det är inte heller korrekt eftersom t.o.m dagens nivåer, med 170K - 180K, anses extrema och kräver extraordinära åtgärder från regeringen. Det finns alltså ingen som på allvar tror att dessa nivåer kommer att fortsätta. Utom skrämselpappa från SD som ska ruska lite liv i skräckfyllda begåvningsreserver för att vinna röster.
Senast redigerad av Skilly 2015-12-18 kl. 10:33.
Citera
2015-12-18, 10:45
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

O.s.v.

Glömde kommentera detta..

Vem som betalar de 50.000 som inte arbetar?

Återigen.. investeringar och avkastning. Du menar nog.. "vem finansierar".. inte "vem betalar". Finansieringen står staten och skattebetalarna för idag. Och bland skattebetalarna finns andra invandrare. Det är också skattebetalarna och staten som skördar frukten av denna investering så småningom.

Om vi ökar vår statliga belåning så kommer däremot denna finansiering inte kräva kostnadsbesparingar inom offentlig service. Vilket kunde tänkas vara bättre än dagens krona-för-krona finansiering. I varje fall om man är negativ undergångsförespråkare som köper myten om försämrad välfärd.

Själv så tycker jag att det är bra med kostnadsbesparingar och ser gärna fortsatta sådana. Det masslöseri av statens resurser vi såg med vår uppblåsta offentliga sektor under 70-90-talen kostade enorma pengar utan att ge något. Den effektivisering vi nu ser av det offentliga är bra. Och om det krävs högre utgifter för att åstadkomma denna effektivisering så är det bra. Och om dessa utgifter är för finansiering av en investering(invandring), som kommer att ge avkastning så småningom, så är det ännu bättre.
Citera
2015-12-18, 11:18
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
7 år att komma i arbete. Dvs att börja återföra skatter.. ge "avkastning". Läs Tinos inlägg och tänk igen. Om alla invandrare var sysselsatta efter 7 år så vore ju inte genomsnittet längre 7 år, eller hur? Utan kortare... Om hälften arbetar efter 7 år så motsäger det ju inte en genomsnittstid på 7 år för alla invandrare, snarare så indikerar det just en median. Det är väl inte så svårt? T.o.m Tino borde ju klara att begripa det där. Enkel matte...
För det första så säger statistiken inget om omfattningen på sysselsättningen, dvs det är inte nödvändigtvis så att det är en heltidstjänst som avses. Det innebär att det inte är garanterat så att flyktingen inte längre belastar välfärden.
För det andra handlar det inte om genomsnittstiden för en invandrare att komma i arbete. Det handlar om att efter 7 år är knappt hälften i arbete. Efter 15 år är 62% i sysselsättning och än så länge så spelar det ingen roll hur länge flyktingen befinner sig i Sverige, de når aldrig upp till samma sysselsättningsgrad som den genomsnittlige svensken.
Du klagar på att Tino inte kan räkna, då kontrar jag med att du inte kan förstå dig på SCBs enkla tabell över sysselsättningsgrad över tiden.
Citera
2015-12-18, 12:27
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
För det första så säger statistiken inget om omfattningen på sysselsättningen, dvs det är inte nödvändigtvis så att det är en heltidstjänst som avses. Det innebär att det inte är garanterat så att flyktingen inte längre belastar välfärden.

Det man syftar på med sysselsättning är troligen SCB:s definition av vad sysselsättning innebär.
Och den uttrycker sig som så att så länge man har jobbat minst en timme i veckan under mätperioden så räknas man som sysselsatt.
Citera
2015-12-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

En riktig källa på att han kallat SD:are för outbildat wt-drägg. Inser du att ditt skitsnack idag omfattar någonstans mellan 20-30% av befolkningen?

Att han inte röstar på SD har han uttalat. Sedan är det så att vi SD:are tillåter folk att rösta på det de tror på. Till skillnad från vissa andra som kallar folk för saker utan grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in