Beror på att under tungan ligger biotillgängligheten på ca 30%. I Näsan strax under 60% biotillgänglighet
Frustrerande och drygt att biotillgängligheten är så olika beroende hur man intar det.. Det kommer ju in i kroppen oavsett. Skumt tycker jag att det är i alla fall
Frustrerande och drygt att biotillgängligheten är så olika beroende hur man intar det.. Det kommer ju in i kroppen oavsett. Skumt tycker jag att det är i alla fall
Jo det skulle vara så oerhört bekvämt om alla preparat hade 100% biotillgänglighet oralt!
Tja,
2 frågor,
1, om jag tar näspray efter och före nasalt bruk, minskar det upptaget på subb något sätt?
2, Lugnt med cialis 10 mg efter intag av subb ca 3-4 mg, alprazolam 5 mg och brass?
Kanske fel val av delforum men då får mod rätta mig.
Går på LARO och har sub, nu har dessa idioter fått för sig att jag fifflar undan min medicin så nu skall den krossas/pulveriseras varje dag när jag tar den. Kan detta påverka hur mycket som tas upp när jag sedan slänger in mjölet i käften?
Går på LARO och har sub, nu har dessa idioter fått för sig att jag fifflar undan min medicin så nu skall den krossas/pulveriseras varje dag när jag tar den. Kan detta påverka hur mycket som tas upp när jag sedan slänger in mjölet i käften?
Försök hälla skiten under tungan och svälj så lite de nu är möjligt då magen bara tar upp 10% ca
__________________
Senast redigerad av MOOSEMAN 2015-12-16 kl. 13:05.
Sitter och testar för första gången. Började mjukt med uppskattningsvis 0,3mg. Drog linan för 40 min sen och jag känner inget direkt. Kan jag ta lika mycket till nu för att få effekt eller borde jag vänta?