2015-12-17, 17:39
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Vilka mini futures är det mest handel med på avanza? Brukar leka med certifikat över en dag men skulle vilja ha möjligheten till lite längre trades. Så som jag har förstått hävstång(arna) har man mer kontroll över risken?
Edit: Gillar dock x15 ava certifikaten att spreadarna blir mindre med många handlare.
omxs, dax, s&p.
Senast redigerad av Zaphod-Beeblebrox 2015-12-17 kl. 17:41.
2015-12-17, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Vilka mini futures är det mest handel med på avanza? Brukar leka med certifikat över en dag men skulle vilja ha möjligheten till lite längre trades. Så som jag har förstått hävstång(arna) har man mer kontroll över risken?

Vad spelar det för roll hur mycket handel det är i minifutures? Du säljer och köper till emittenten ändå, vars pris följer underliggande hela tiden.
2015-12-17, 17:41
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vad spelar det för roll hur mycket handel det är i minifutures? Du säljer och köper till emittenten ändå, vars pris följer underliggande hela tiden.

Spreaden blir mindre. (om en inte köper av emittenten)

AVA - AVA
istället för
AVA - MST
Senast redigerad av Zaphod-Beeblebrox 2015-12-17 kl. 17:44.
2015-12-17, 17:48
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
GÅR STENHÅRT ALL IN RAKT NER KORTA

Troll luras extra hårt.

Hur kan du gå all in när du redan var all-in?

Ni ska inte tro att jag har något med det här trollet att göra bara för att han har mitt namn inristat på sin panna.

Han är ett disinfo troll som är här och bara stör tradingen, ingenting annat.

Han kanske kör en period av att "ha rätt" just nu men det är det som är problemet med troll man vet aldrig om de rätt eller fel, det är självaste grejen med förvirringen.

Har sett hans typer förut.

Bland annat här, en användare förut som hette @cynthia1000

Kom in på etoro och hade värsta tajmingen, fick många följare och drog med sig alla till avgrunden sen.

Hade exakt samma beteende som det här trollet när det kommer till extravaganta grejer som att vaska och sånt fast denna gillade att shoppa mycket dyra väskor.

Det blev en stor buzz på den tiden på etoro om det och forex marknaden generellt då, kommer ihåg det tydligt, tajmingen var flawless, var bara för bra för att vara sant och det visa sig till slut att hon efter dragit kontot upp till 1000% drog ned det till -55,39%

Moderaterna försökte få tag på henne men kunde inte nå henne heller. Hon kom lika fort som hon gick.

Pump & Dump, nobody saw it coming.
Senast redigerad av Key. 2015-12-17 kl. 18:23.
2015-12-17, 17:53
Medlem
Citat:

AVA - AVA
istället för
AVA - MST

Spreaden på minisarna är ju ofta ett öre. Går sällan att få lägre, förutom valuta- och råvaruminisarna som ofta har ett par ören.
Lycka till!
2015-12-17, 17:54
Bannlyst
Citat:

AVA - AVA
istället för
AVA - MST

Ja men spreaden är ju typ 0.2% eller nått, bättre än så går det inte att få
2015-12-17, 20:53
Medlem
dainsis avatar
Att korta toppar idag har varit sjukt lönsamt.
Speciellt 10770 på DAX.
2015-12-17, 21:01
Bannlyst
Lite "oroväckande" att SP500 inte orkar följa med dollarn.. Får se om det bara är tillfälligt eller om det kommer bli standard framöver.
2015-12-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Lite "oroväckande" att SP500 inte orkar följa med dollarn.. Får se om det bara är tillfälligt eller om det kommer bli standard framöver.
Vi som jobbar inom Amerikansk tillverkningsindustri tycker inte det är så kul nu. Tyvärr tror jag att det kommer att bli ännu värre.
2015-12-17, 22:02
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Vi som jobbar inom Amerikansk tillverkningsindustri tycker inte det är så kul nu. Tyvärr tror jag att det kommer att bli ännu värre.

Varför tror du att det kommer bli ännu värre?
2015-12-17, 22:04
Bannlyst
Jag känner mig som en jävla idiot nu, trodde det var "everything is awesome" och upp till skyarna som gällde, hur sjukt det än må låta med räntehöjning och hur glada i hågen amerikanerna blev.

Men så hade jag rätt hela tiden trots allt.. Ibland vet jag inte hur jag ska tänka, det är marknadens manipulationer som planterar spöken i huvudet på mig.

Det blir en dyr vecka för min trading portfölj
2015-12-17, 22:05
Bannlyst
Lär bli intressant hur dax öppnar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in