Godkväll kamrater, nyss införskaffat mig Infront Ot. Vet någon om de finns något sätt att få ut automatiska pivotpunkter, vart s/l finns vid köp, alltså olika orderläggningar och sista, i charten, om jag vill ha space från där var aktien är just nu, och mer space upp och sidan liksom, så det är lättare att måla i charten.
Tack på förhand.
Glad öppning Kamrat. Sätt ett kurslarm. Hade du använt hkv skulle du kunna få mail till mobilen vid träffad stoploss och då gå ur manuellt. Det borde väl gå att ställa in så i programmet Infront OT också.
Eller menar du automatisk stoploss kopplat till en internetmäklare t.ex Avanza?
Har inte varit nagon naturlig rorelse igar och nu. Forvantar mig att det kommer nagon nyhet som "forklarar" detta idag eller over helgen. 2093-94.5 motstand i ES. Ryker det ar sannolikheten stor for 2100 och ath.
Rykten om extraordinary fed meeting idag, mandag, borjade komma ut sent i fredags, dock ej konfirmerat.
Rykten om extraordinary fed meeting idag, mandag, borjade komma ut sent i fredags, dock ej konfirmerat.
Mötet verkar existera men drar i gång 17:30 (11:30 AM EST)
Citat:
Watch out for fed’s mysterious closed door meeting today
US Federal Reserve all out of the blue announced a closed door meeting under expedited procedure at board's office in Washington to be held today at 11:30 am Eastern Standard Time (EST). No major details are provided regarding the meeting except for one liner saying - Review and determination by the Board of Governors of the advance and discount rates to be charged by the Federal Reserve Banks.
Federal Reserve Banks offer three discount window programs to depository institutions: primary credit, secondary credit, and seasonal credit, each with its own interest rate.
Current interest rates are, 0.75% for primary credit, 1.25% for secondary credit and 0.2% for seasonal creditwhile FED funds rate is at 0-0.25%.
Discount window loans are fully secured.
There has been chatter in the market that FED might hike discount rates today, which though not related may be another very strong indication that FED is ready to hike rates in December.
However, it could also turn out to be nothing much.
Nevertheless, eyes will be on the announcement, which would be published on FED website post meeting.
It is anticipated that the closed meeting of the Board of Governors of the Federal Reserve System at 11:30 AM on Monday, November 23, 2015, will be held under expedited procedures, as set forth in section 26lb.7 of the Board's Rules Regarding Public Observation of Meetings, at the Board's offices at 20th Street and C Streets, N.W., Washington, D.C. The following items of official Board business are tentatively scheduled to be considered at that meeting.
Förstår inte varför alla denna mystik och icke konfirmation till marknaden om vad mötet egentligen ska handla om.
Ganska löjligt faktiskt.
hakansukkur vart hörde du om detta först, hur började ryktet sprida sig?
Senast redigerad av Key. 2015-11-23 kl. 12:08.
Glad öppning Kamrat. Sätt ett kurslarm. Hade du använt hkv skulle du kunna få mail till mobilen vid träffad stoploss och då gå ur manuellt. Det borde väl gå att ställa in så i programmet Infront OT också.
Eller menar du automatisk stoploss kopplat till en internetmäklare t.ex Avanza?
Vad är HKV för något? Menar att om jag lägger en order, vid lagd order, att den kastar ut mig om jag kommer ner till målet jag satt som s/l tänkte jag, alltså en s/l i order och inte ett kurslarm så jag får gå in och sälja av själv. På avanzas webbläsare går ju det att göra s/l-orders och trigger-orders osv men hittar det ej i online trader, bara vanlig orderläggning.
Tack på förhand!
Saudi Govt; Says Ready To Do Whatever It Takes For Stable Oil Mkt - SPA
Lite surt för mig där.. har tradat lång olja i ett par veckor men bytte i förmiddags till större hävstång. När kursen började rusa trodde jag det var "den vanliga lunchrusningen" och bytte ganska snabbt tillbaka till min normala och lägre hävstång. Är ju bra att den fortsatt upp såklart men lite surt att jag tajmade flytten fel med 15 min.
edit: Kan väl påpekas att oljepriset stigit med runt 20% på kort tid vid de båda tidigare tillfällena det varit under 44-45 dollar och dansat ett tag. Så inte otroligt att det blir likadant nu igen.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-11-23 kl. 13:18.
Topparna måste komma, annars är det bara att börja ställa om sig för nedgång.
Jag gisssar på att FED i dag agerar som trigger för bull scenariot om vi stänger på en hyfsad nivå (över dagens öppning eller mer dvs. över 1521 eller helst över 1531) annars kan det bli slakt.
Gillar inte det här, känns inte bra alls.
Magkänslan säger just nu att det finns en chans för OMX att stänga omkring +0,70-1% i dag men det vet vi inte säkert förrän efter USA öppnar så klart, så oavsett vad måste man vara försiktig nu då vad som helst kan hända fortfarande.
Senast redigerad av Key. 2015-11-23 kl. 14:24.