2015-11-23, 00:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ententso
Godkväll kamrater, nyss införskaffat mig Infront Ot. Vet någon om de finns något sätt att få ut automatiska pivotpunkter, vart s/l finns vid köp, alltså olika orderläggningar och sista, i charten, om jag vill ha space från där var aktien är just nu, och mer space upp och sidan liksom, så det är lättare att måla i charten.

Tack på förhand.

Glad öppning Kamrat. Sätt ett kurslarm. Hade du använt hkv skulle du kunna få mail till mobilen vid träffad stoploss och då gå ur manuellt. Det borde väl gå att ställa in så i programmet Infront OT också.

Eller menar du automatisk stoploss kopplat till en internetmäklare t.ex Avanza?
2015-11-23, 07:46
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Har inte varit nagon naturlig rorelse igar och nu. Forvantar mig att det kommer nagon nyhet som "forklarar" detta idag eller over helgen. 2093-94.5 motstand i ES. Ryker det ar sannolikheten stor for 2100 och ath.
Rykten om extraordinary fed meeting idag, mandag, borjade komma ut sent i fredags, dock ej konfirmerat.
2015-11-23, 08:56
Bannlyst
Felpost
2015-11-23, 10:09
Bannlyst
Om ni skulle jämföra avanza-forum mot detta - vad skulle ni säga är de största skillnaderna kvalitetsmässigt på inlägg, insikter, kunskapsnivå mm?
2015-11-23, 10:44
Medlem
boms avatar
http://www.aktiespararna.se/livesandning Runt 30 bolag med presentationer idag. Från Göteborg.
2015-11-23, 11:44
Medlem
Citat:
Rykten om extraordinary fed meeting idag, mandag, borjade komma ut sent i fredags, dock ej konfirmerat.

Ja Erik På Ig sktev om det i morse.

Ska bli spännande
2015-11-23, 11:48
Medlem
Key.s avatar
Citat:

Mötet verkar existera men drar i gång 17:30 (11:30 AM EST)

Infon ska då släppas här under "Review and determination by the Board of Governors of the advance and discount rates to be charged by the Federal Reserve Banks" på FED's hemsida.

FED själva skriver.

Citat:
It is anticipated that the closed meeting of the Board of Governors of the Federal Reserve System at 11:30 AM on Monday, November 23, 2015, will be held under expedited procedures, as set forth in section 26lb.7 of the Board's Rules Regarding Public Observation of Meetings, at the Board's offices at 20th Street and C Streets, N.W., Washington, D.C. The following items of official Board business are tentatively scheduled to be considered at that meeting.

Förstår inte varför alla denna mystik och icke konfirmation till marknaden om vad mötet egentligen ska handla om.

Ganska löjligt faktiskt.

hakansukkur vart hörde du om detta först, hur började ryktet sprida sig?
Senast redigerad av Key. 2015-11-23 kl. 12:08.
2015-11-23, 12:07
Avslutad
Knepigt jag hade några amerikanska inköp jag tänkte göra man kanske ska vänta men det blir ju tråkigt om dollarn hinner rusa.
2015-11-23, 12:46
Medlem
ententsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Glad öppning Kamrat. Sätt ett kurslarm. Hade du använt hkv skulle du kunna få mail till mobilen vid träffad stoploss och då gå ur manuellt. Det borde väl gå att ställa in så i programmet Infront OT också.

Eller menar du automatisk stoploss kopplat till en internetmäklare t.ex Avanza?
Vad är HKV för något? Menar att om jag lägger en order, vid lagd order, att den kastar ut mig om jag kommer ner till målet jag satt som s/l tänkte jag, alltså en s/l i order och inte ett kurslarm så jag får gå in och sälja av själv. På avanzas webbläsare går ju det att göra s/l-orders och trigger-orders osv men hittar det ej i online trader, bara vanlig orderläggning.
Tack på förhand!
2015-11-23, 12:54
Medlem
Saudi Govt; Says Ready To Do Whatever It Takes For Stable Oil Mkt - SPA
2015-11-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Saudi Govt; Says Ready To Do Whatever It Takes For Stable Oil Mkt - SPA

Lite surt för mig där.. har tradat lång olja i ett par veckor men bytte i förmiddags till större hävstång. När kursen började rusa trodde jag det var "den vanliga lunchrusningen" och bytte ganska snabbt tillbaka till min normala och lägre hävstång. Är ju bra att den fortsatt upp såklart men lite surt att jag tajmade flytten fel med 15 min.

edit: Kan väl påpekas att oljepriset stigit med runt 20% på kort tid vid de båda tidigare tillfällena det varit under 44-45 dollar och dansat ett tag. Så inte otroligt att det blir likadant nu igen.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-11-23 kl. 13:18.
2015-11-23, 14:09
Medlem
Key.s avatar
Börsen måste sätta nya toppar i dag eller i morn annars är vi på väg mot lågpunkter igen, 25:e november är heller inte långt i från.

Håller med om detta.

Citat:
Mycket talar för toppen denna månad kom 9 nov på 1537 vi har idag den 23 och på väg gå över zonen 17/23 som brukar åxo kuuna ge månads top

Citat:
@expertdirekt så oddsen för ny topp denna månaden har minskats radikalt...

Citat:
@expertdirekt ska det möjligt komma ny topp så är det idag eller i morgon.

Topparna måste komma, annars är det bara att börja ställa om sig för nedgång.

Jag gisssar på att FED i dag agerar som trigger för bull scenariot om vi stänger på en hyfsad nivå (över dagens öppning eller mer dvs. över 1521 eller helst över 1531) annars kan det bli slakt.

Gillar inte det här, känns inte bra alls.

Magkänslan säger just nu att det finns en chans för OMX att stänga omkring +0,70-1% i dag men det vet vi inte säkert förrän efter USA öppnar så klart, så oavsett vad måste man vara försiktig nu då vad som helst kan hända fortfarande.
Senast redigerad av Key. 2015-11-23 kl. 14:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in