2015-12-17, 22:09
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag känner mig som en jävla idiot nu, trodde det var "everything is awesome" och upp till skyarna som gällde, hur sjukt det än må låta med räntehöjning och hur glada i hågen amerikanerna blev.

Men så hade jag rätt hela tiden trots allt.. Ibland vet jag inte hur jag ska tänka, det är marknadens manipulationer som planterar spöken i huvudet på mig.

Det blir en dyr vecka för min trading portfölj

Helvette clappen har du börjat revenge trading? - Sluta genast

Du har fredag på dig att göra veckan ännu dyrare. "There is no problem so bad that you can't make it worse...'
2015-12-17, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Helvette clappen har du börjat revenge trading? - Sluta genast

Du har fredag på dig att göra veckan ännu dyrare. "There is no problem so bad that you can't make it worse...'

Ja idag har jag enbart känslohandlat Sitter med bulls från öppningsnivåer både på DAX och OMX. Än är det iofs inte över, vi har fredag kvar också. Men tittar man på USA och stängningen så ser hela skiten ut som en vidrig bulltrap, något jag hela tiden kände ända tills USA skulle handla upp börsen på en sån sjukt bullish räntehöjning..

Blir äcklad av all manipulation
2015-12-17, 22:15
Bannlyst
Sålänge man gick lång under 10.650 på dax så tycker jag att man kan behålla sin nuvarande långa position. Det kan vara en fejk-rekyl nu innan stängning för att starta en ny bull-trend ca 15.30 imorgon då USA kommer in. Ligger kort på daxen sedan kl 14.15. Om EUR/USD fortsätter stiga under natten så kan vi förvänta oss extra nedgång imorrn.
Senast redigerad av FX5000 2015-12-17 kl. 22:20.
2015-12-17, 22:17
Medlem
boms avatar
Citat:
Ja idag har jag enbart känslohandlat Sitter med bulls från öppningsnivåer både på DAX och OMX. Än är det iofs inte över, vi har fredag kvar också. Men tittar man på USA och stängningen så ser hela skiten ut som en vidrig bulltrap, något jag hela tiden kände ända tills USA skulle handla upp börsen på en sån sjukt bullish räntehöjning..

Blir äcklad av all manipulation

Det är ju inte så farligt ungefär där vi är just nu. Ligger lite nedanför öppning på både Omx och Dax.

Jag gjorde slut med omx imorse jag. Inga känslor kvar tio över nio.
Senast redigerad av bom 2015-12-17 kl. 22:19.
2015-12-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Varför tror du att det kommer bli ännu värre?
Jag tror dollarn kommer att stärkas ytterligare. Vi kämpar alla just nu med minskad försäljning och minskat resultat eftersom vi både säljer mindre och har krympande marginaler. När dollarn stärks krymper både försäljning och marginal ytterligare. Dessutom minskar höjd ränta den inhemska efterfrågan även om dollarn skulle ha varit stabil.
2015-12-17, 22:30
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Jag tror dollarn kommer att stärkas ytterligare. Vi kämpar alla just nu med minskad försäljning och minskat resultat eftersom vi både säljer mindre och har krympande marginaler. När dollarn stärks krymper både försäljning och marginal ytterligare. Dessutom minskar höjd ränta den inhemska efterfrågan även om dollarn skulle ha varit stabil.

Ni var nog bara först att strama åt. Ge det ett år så är vi nog i samma ränteläge som ni är nu. Jag tror också att dollarn kommer stärkas ytterligare. Men som du säger är det bara som vi tror.
Senast redigerad av bom 2015-12-17 kl. 22:33.
2015-12-17, 22:36
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.

Han är ett disinfo troll som är här och bara stör tradingen, ingenting annat.

Han kanske kör en period av att "ha rätt" just nu men det är det som är problemet med troll man vet aldrig om de rätt eller fel, det är självaste grejen med förvirringen.

Har sett hans typer förut.

Eller som ExpertDirekt som verkar lite skum emellanåt.

Citat:
Jag känner mig som en jävla idiot nu, trodde det var "everything is awesome" och upp till skyarna som gällde, hur sjukt det än må låta med räntehöjning och hur glada i hågen amerikanerna blev.

Men så hade jag rätt hela tiden trots allt.. Ibland vet jag inte hur jag ska tänka, det är marknadens manipulationer som planterar spöken i huvudet på mig.

Det blir en dyr vecka för min trading portfölj

Kanske inte tänka så mycket? Agera bara på det du ser istället så slipper du huvudvärken efteråt!

On another topic: hittade denna sjyssta bild på hur en riktig trader ser ut. Inga 1000 dollars kostymer här inte, här är det fokus på rätt saker. Medan investment bankern provar ut senaste armanikostymen sitter den riktiga tradern och disciplinerat förbereder sig inför vad som komma skall!

På tal om det, finns det några prop firms i Sverige?
2015-12-17, 22:55
Medlem
slemmigsnigels avatar
Tung stängning! Börsen just nu:
https://i.ytimg.com/vi/E7e_9QbA7l0/maxresdefault.jpg
http://i.imgur.com/ieMxDP2.jpg
2015-12-17, 23:09
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
På tal om det, finns det några prop firms i Sverige?

- Vi startar en egen. Jag har intresse för allt som kan hjälpa mig tjäna pengar. Hjälper det någon annan samtidigt så skadar det inte mig. Börsen är stor nog för min volym. Miljarders miljarders miljarders gånger om.

Sverige är nog för litet därför det inte finns här skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Eller som ExpertDirekt som verkar lite skum emellanåt.

- Jupp
Senast redigerad av bom 2015-12-17 kl. 23:23.
2015-12-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Tung stängning! Börsen just nu:
https://i.ytimg.com/vi/E7e_9QbA7l0/maxresdefault.jpg
http://i.imgur.com/ieMxDP2.jpg

Huhu!
2015-12-18, 00:22
Medlem
har gjort ett moget beslut för ett tag sedan, max 1000:- in på ig kontot varje månad, losar jag redan den 5 ... då får jag vänta tills nästa månad.

jag har även begränsat förlusten genom att flytta vinsten så jag alltd har ca 1000 kvar på kontot.

denna månaden har det gått,riktigt fint
2015-12-18, 08:47
Medlem
Ser ut som att man bör snegla lite åt Kina igen.

"Enligt CBB-chefen Leland Miller var företagens minskade vinster ”speciellt alarmerande”, då andelen företag som rapporterade ökade vinster rasade till den lägsta nivån som CBB någonsin uppmätt.

De katastrofala siffrorna står i motsats till de officiella siffror som kommit från Kina. De siffrorna målade en betydligt mer positiv bild av den ekonomiska utvecklingen i Kina." dagens Di

Varför säger Kinas regering att allt är frid och fröjd samtidigt som analyser visar på motsatsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in