Citat:
Ursprungligen postat av
Skepp-ohoj
Hon sa att Handelsbanken hade som skäl att jag hade handlat innan sockermarknaden öppnade och att dom därför ökade spreaden (en ökning på 7% är jävligt saftig när man handlar för närmare 600k). Sen varför dom inte sänkte spreaden igen efter att marknaden öppnat kunde hon inte svara på. Varför inte ha en lite större spread fram tills underliggande öppnar och sen sänka den vid öppnandet som i princip alla emittenter gör? Sen när det gällde antalet så kunde inte Nasdaq kräva ett visst antal och de har rätt att ändra lite som dom vill tydligen, bara det finns nåt utställt.
I alla fall så ringde min mäklare för en liten stund sen och bekräftade att avslutet makuleras. Känns som en vinst på nåt sätt. Jag släpper börsen för idag, nya tag imorgon.
Trevlig afton!
Förstår inte riktigt problemet här. Spelar väl ingen större roll om dom tillfälligt ökar spreaden efter du har köpt? Så länge du får läge att sälja senare med vinst, alltså. Nu är socker upp idag och klart dom glatt annulerar ett köp av långa istället för att köpa tillbaka dyrare. Du förlorar ju på att dom annulerar. Eller har jag missuppfattat något?
edit: aha. Ser nu köpet och tiden. Ner sedan dess, alltså. Då blir det vinst att annulera.