2015-12-17, 10:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad i Noodlis namn är det för typ av vetenskap du refererar till, där kritik-funktionen är isolerat från själva "vetenskapen"?

Bibel-"vetenskap", koran-"vetenskap", NEkreationistisk-"vetenskap", new age-"vetenskap"?

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja du herr Noodlis , det får du nooodla fram själv.

Icke-svar. Det är inte mitt ansvar att ta reda på innebörden av andras luddiga definitioner.
Citera
2015-12-17, 10:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Hur slipper man det teistiska spammandet?

Citat:
Är du trött på religion spammet, sluta ateistspamma.

Det är ett icke-svar att bara vända på frågan.
Citera
2015-12-17, 11:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Med högre nivå menar jag självklart att idiotförklaringar i var och varannan kommentar är låg dagisnivå.

Naturligvis kan idiot-epitetet missbrukas. Det bör endast användas när det rör sig om tydlig idioti.

Citat:
Kritik kan man ge och bör man ge men på ett konstruktivt sätt.

I praxis verkar du inte ha nån tydlig definition av "konstruktivt".

Citat:
Självklart skall religion få ifrågasättas. Därför tycker jag att det skulle få en egen avdelning så att säga.

Omedelbart verkar detta vara antingen meningslöst eller självmotsägande. Kan du förtydliga?
Citera
2015-12-17, 11:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Teismen ÄR begränsad till att spamma i de trådar som teisem sätter upp.
En kristen kan inte gå in och missionera i t.ex. islamtrådar.

Vad menar du med "kan inte gå in och missionera i t.ex. Islamtråder"? Båda kristna och muslimer GÅR de facto in i varandras tråder och gör detta.
Citera
2015-12-17, 11:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Någon frågar en fråga om kristendom eller koranen, och ni antiteister tycker då det är relevant att informera om att bibeln/koranen är fantasier och att Gud inte finns.

Du hittar ett svar på detta här:

(FB) Hur gör vi forumet bättre? (metadiskussion)

Citat:
Det gör förstås att vettiga troende som vill diskutera frågor om religion inte orkar och drar sig härifrån.
Kvar blir fanatiker som då blir anklagade för allt möjligt.

Det är emå inte endast anti-teister som skrämmar bort vettiga teister. Pådyvlande teister skrädar minsann inte med kritiken sinsemellan.
Citera
2015-12-17, 11:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja det krävs två personer men i religionforumet finns det otroligt nog 80% ateister som kastar sig in i varje diskussion med i mina ögon sett bullshit.
Ointelligent, hånfullt och idiotiskt men ändå är de tvångsmässigt där och säger i stort sett samma sak.
Belägg tack.
Fantasi.
Idiot.

Citat:
Och inget mer.

Inget mer? Är du helt säker på det? Är t.ex. inte kritik som efterlyser specifikt arguments-utvecklande
"mer"?
Citera
2015-12-17, 11:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Ateisterna är de som är mest pådyvlande.

Du förväxlar nu nog ateister med anti-teister.
Citera
2015-12-17, 11:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myein
En vanlig fördom om religiösa är att de försöker pådyvla™ sina uppfattningar på andra men läser man trådarna på Flashback så är det ateisterna som är de mest aggressiva, pådyvlande och i störst behov av att sprida sina åsikter. Det är intressant att se hur provocerade somliga ateister blir bara för att religion kommer på tal.

Ja, detta är vanligt, men inte exklusivt. Det finns också en ateism-falang som kan skilja mellan olika typer av teism.
Citera
2015-12-17, 11:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja jag håller med dig om sakfrågorna. Behövs inga helveteshot, citat eller dylikt av religiösa.
Heller inga idiotförklaringar.
Nej du sköter dig bra, för det mesta. Uppskattas!
Religion är ett brett och intressant område och mycket spekulativ.
Tycker att man skall se det både med humor, allvar och kritiskt.
Förstår att folk ej tror , förstår att folk tror.
Roligt med diskussioner om ämnet med alla kategorier men onödigt med personliga påhopp.
Personliga påhopp dödar diskussioner.
Man behöver inte tro men är man i religionforumet så måste det väl finnas ett intresse.
Så tänker jag i allafall.
Går någon in på filosofi så är den filosofiskt intresserad osv.
Visst finns det folk som sitter som gamar och väntar på att kasta sig över någon.
Men det dödar diskussionerna.
Religion är ett roligt område. Stor betydelse för många.
Skulle vilja ha forumet lite mer diskussionsinriktat.
Mindre av trollkonstnärer.
Fria spekulationer. Inte låsta positioner.

Men nu ledar plattityder ingenvart, så det är irrelevant.
Citera
2015-12-17, 11:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är lugnt, mina trådar kommer hålla en hög kvalitet.

Det vill visa sig.

Citat:
Istället för att skriva "ateist" ska jag skriva "otroende", så att jag inte gör ateister upprörda, och för att "otroende" bättre passar definitionen av den nihilistiske/antiteistiske ateisten som jag vänder mig till.

Eller vad med att kalla "den nihilistiske/antiteistiske ateisten" för "den nihilistiske/antiteistiske ateisten"?

"Otroende" är för nära på islams terminologi till att vara neutral.
Citera
2015-12-17, 11:46
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Grelin, att ur sin subjektiva svårighet att förstå ord begrepp och termer, som har sina definitioner... men att du ur subjektiv intolerans inte klarar av att förhålla dig till de språkliga överenskommelser, kan inte ge "hög kvalitet" på diskussioner.

Rent normalbegåvat, säger det sig självt, att det är propagandistiskt.. att du har din egen seglats och avviket den standard som ligger i bl.a empiri.
ÄVen sprk och lingvistik, följer visslagbundenhet, det är minimum.. för trevliga utvecklande ovh givande debatter, att respektera den språkstandard, som skulle vara underförstått.

Det är 18-år gräns på forumet... vid 18 års ålder har en klar majoritet genomgått studier av sådan omfattning, att man inte egenhändigt sitter och snickrar ihop en innebörd i en term, och dansar iväg med sina egenskapade subjektiva låtsedefinitioner.. eller håll dig kvar i konspirations.grubblande trådar. Där det är avisiktligen meningen, att bekänna viss färg.

Men inte ens där, kan du börja urholka betydelsen av ordet vatten... lika lite som betydelsen av ordet ateist.

Att nu namnet eller ordet "Gud" är ett runt ord.. ger dig kanske känslan, att därför.. är det okej att glida med alla andra ord och termer, men du får fel i sak, fel utgångspunkt.. ger konsekvent felaktiga utkomster av intellektuellt investerad ansats i att tro sig få grepp. om vad man personligen, ogillar.. i detta fall DU som ogillar folk, som inte tror på det du TROR på. Dvs en religion med allt dess innanmäte.

Fel i sak, igen.. herr grälsjuk. (på onödiga grunder redan, lär dig respektera språket, så kan du komma att bidra med förhöjd kvalitet, och kanske på kuppen bli bättre förstådd också, i den mission du har, eller upplever dig ha)
Citera
2015-12-17, 17:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Icke-svar. Det är inte mitt ansvar att ta reda på innebörden av andras luddiga definitioner.
Dina problem är inte mina problem.
Tråden handlar om förbättring av forum. Vilket du Noodlis visar att du ej är intresserad av.
Det är så med gamla antika saker.
Religionforumet kan förbättras men som sagt var det är moderatorer och administration som får se över detta.
Här har de i allafall fått relativt många och bra förslag .
Vad du säger skiter jag i.
Du är och förblir en antikvariat
Det går ej att lära gamla hundar att sitta.
Mjau.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in