2015-12-17, 08:30
  #11389
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Hade nöjet att smaka en rent fantastisk Stout. . En svensktillverkad dessutom..
Sotholmens extra Stout. Tillfällig tydligen men kanske går att få tag på fortfarande. .
Kan vara den bästa riktigt starka Stout jag smakat tror jag.

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/sotholmen-extra-stout-1171903

Mvh

Edit. Verkar som det finns EN flaska i Västerås! !! Lycka till ... den är värd besväret..
den är ok tycker jag. men om du uppskattar den så kommer du ju slå kullerbyttor i framtiden sen när du får dricka mer stouts. mycket nöje.
Citera
2015-12-17, 10:02
  #11390
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuell
Hej alla!

Julen är som bekant på ingång och i samband kommer även födelsedagen för en av de största ölälskarna jag känner, nämligen min far.

I år tänkte jag ge honom just en öl i present. Helst något som knappt går att få tag på i Sverige och som han således inte har druckit. Även gärna lite exklusivt. Jag har tillgång till hans Untappd så att veta vad han druckit är enkelt åtminstone.

Kikade lite på Goose Islands nyare släpp men de verkar helt slut. Har ni något förslag, ska ju givetvis gå att frakta till Sverige också., Trots en duglig kunskap står det helt still för min del.

Tack på förhand!

Kanske är lite brått med tid nu men jag hade kikat in på Beergium och klickat runt, Westvleteren 12 eller The Bruery Cuivre kanske kan vara något? Annars har Galatea vissa fina flaskor på privatimportcraftbeer.se, t.ex. en massa Alesmith-storflaskor på styckplock.
Citera
2015-12-17, 13:00
  #11391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuell
Hej alla!

Julen är som bekant på ingång och i samband kommer även födelsedagen för en av de största ölälskarna jag känner, nämligen min far.

I år tänkte jag ge honom just en öl i present. Helst något som knappt går att få tag på i Sverige och som han således inte har druckit. Även gärna lite exklusivt. Jag har tillgång till hans Untappd så att veta vad han druckit är enkelt åtminstone.

Kikade lite på Goose Islands nyare släpp men de verkar helt slut. Har ni något förslag, ska ju givetvis gå att frakta till Sverige också., Trots en duglig kunskap står det helt still för min del.

Tack på förhand!

Boxbeers.dk har ju en del trevliga öl. Tog senast jag beställde 2 dagar till jag fick hämta ut det på den lokala matbutiken
Citera
2015-12-17, 13:06
  #11392
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Rodenbach Vintage om du får tag på den, kan mycket väl finnas flaskor kvar ute i butikerna (har inte sökt). Två olika ölstilar, visst, men gillar man syran och fruktigheten i NS så rekomenderar jag denna med. Mer åt körsbärs/vinägersyra ska tilläggas dock

+ 1 på den. Fy fan, vad god den ölen är.
Citera
2015-12-17, 16:19
  #11393
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Boxbeers.dk har ju en del trevliga öl. Tog senast jag beställde 2 dagar till jag fick hämta ut det på den lokala matbutiken

+1 på Boxbeers. Brukar ha kul sortiment. Fri frakt vid beställningar över 500 DKK och snabb leverans.

Kan tipsa om att de just nu har 20% rabatt på all öl. Sista dagen för detta är idag, så dags att passa på.
Citera
2015-12-18, 23:48
  #11394
Medlem
TheChains avatar
Vad tycks om bolagets nyheter Traquair House Ale och Robinsons Old Tom?
Citera
2015-12-19, 12:37
  #11395
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Vad tycks om bolagets nyheter Traquair House Ale och Robinsons Old Tom?

Old Tom har funnits tidigare men Traquair är trevlig
Citera
2015-12-19, 13:16
  #11396
Medlem
zepofans avatar
Old Tom har som sagt funnits tidigare och jag blev glad att se att den skulle komma i ordinarie sortiment. Jag hade ett minne av att det var ett riktigt bra öl, och det kanske det fortfarande är, men nu när jag smakade så var det upplevelsen lite mer "Jaha, det var ju inget märkvärdigt".

Traquair var också en liten besvikelse, jag tyckte den var allmänt tunn, hade förväntat mig mer då Traquaiar 50 var riktigt bra.
Citera
2015-12-19, 22:50
  #11397
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Vad tycks om bolagets nyheter Traquair House Ale och Robinsons Old Tom?
Traquair House Ale fanns i fasta sortimentet för en tio år sedan, men försvann när de gjorde om modulerna. Den är en fin skotsk ale tycker jag, liten humlebeska med bra maltighet.
Citera
2015-12-20, 03:07
  #11398
Medlem
Jag har en allmän fråga, för något år sedan hade jag massa olika sorter av öl. De var tappade i http://www.biermap24.de/img/palms.jpg sådana flaskor. Någon här som har koll på vilka sorter som finns att köpa i dessa flaskor? Helst skall det finnas på systemet..


mvh
Citera
2015-12-20, 04:08
  #11399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Jag har en allmän fråga, för något år sedan hade jag massa olika sorter av öl. De var tappade i http://www.biermap24.de/img/palms.jpg sådana flaskor. Någon här som har koll på vilka sorter som finns att köpa i dessa flaskor? Helst skall det finnas på systemet..


mvh

Dom enda jag har sett som fortfarande har sådana flaskor är flensburger men tror inte att dom finns på systemet iaf.
Citera
2015-12-20, 12:28
  #11400
Medlem
zepofans avatar
Vad är du ute efter? Flaskor med patentkork, eller? Jag tror att Grolsch på 45cl flaska fortfarande har det, men den ligger i beställningssortimentet med kollikrav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in