2015-12-16, 22:49
Medlem
pyro860s avatar
Någon som har erfarenhet av 24 Karat eller Wild West? Är det blandade krevader osv?
Citera
2015-12-16, 23:26
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Tycker de flesta är för "nära" filmade av deras videos :/
Tycker 4verkeri ska använda sig importörens produktfilm om deras egen film är sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttaren
Kul att du frågar, Satt precis och tänkte på den då det diskuterades hur dant videos representerar den faktiska produkten.

Jag har haft just Sveas Zeus tidigare 3 år i rad och hade du frågat för 2 år sedan hade jag rekommenderat den utan tvekan. Dock så har den blivit lite sämre för varje år, förra året hade tempot gått ner rejält och dem små skotten innehåller endast silvrga/vita färger och tror det var kanske 10-15 skott då det endast brann 2-4 stjärnor.

Filmen representerar Zeus tårtan så som den var för tre år sedan, men jag skulle absolut inte säga att den är värd 799, inte ens hade jag gett 599 för det om den är som den var förra året, tyvärr.

Gillar i övrigt Svea men just Zeus tycker jag du bör tänka två gånger på innan du bestämmer dig för köp!

Edit: Hade gärna tipsat om något bättre men lämnar det till dem som har lite mer kött på benen!
Jubileumstårtan Celebration L som är samma som Atlas för 799kr ?
Citera
2015-12-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tycker 4verkeri ska använda sig importörens produktfilm om deras egen film är sämre.

Jubileumstårtan Celebration L som är samma som Atlas för 799kr ?
Atlas kostar 999 kr

Edit: Hade den kostat 799 så hade iaf inte jag tvekat på att köpa den, men nu så är det ju så att man har en ganska tajt budget
Senast redigerad av KAPOW-powaaa 2015-12-16 kl. 23:39.
Citera
2015-12-17, 00:14
Medlem
Någon här som vart i en fyrverkerioutlet butik? Kan några priser?
Citera
2015-12-17, 00:54
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Någon som har erfarenhet av 24 Karat eller Wild West? Är det blandade krevader osv?

Jag hade en gång 24 Karat men det var den gamla designen, kommer ihåg att jag ändå var nöjd med det jag fick för priset, kommer ihåg att det var några enfärgade röda, blåa och gröna effekter och även någon med knaster. Kan dock inte lova att det är samma nu eftersom det var ett tag sedan.

Är också nyfiken på Wild West så har någon info får ni gärna dela!
Citera
2015-12-17, 01:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jag hade en gång 24 Karat men det var den gamla designen, kommer ihåg att jag ändå var nöjd med det jag fick för priset, kommer ihåg att det var några enfärgade röda, blåa och gröna effekter och även någon med knaster. Kan dock inte lova att det är samma nu eftersom det var ett tag sedan.

Är också nyfiken på Wild West så har någon info får ni gärna dela!

Jo, dom har ju bytat ut Star Rocket. Kanske får testa ett paket i år
Citera
2015-12-17, 01:39
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Atlas kostar 999 kr

Edit: Hade den kostat 799 så hade iaf inte jag tvekat på att köpa den, men nu så är det ju så att man har en ganska tajt budget

Jupp Atlas kostar 999kr, menar att det kan finnas möjligheter att hitta Celebration L till lägre pris. Här var den prissänkt förra året liksom dom andra Celebration tårtorna
Citera
2015-12-17, 13:56
Medlem
Citat:
Här smäller en snubbe ett par 24 karat (2014 versionen) (större typen) https://youtu.be/1B_ho2kd3Mo?t=3m6s, de ger väl en liten ide på hur krevaderna är
Citera
2015-12-17, 14:19
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:

Var faktiskt iväg och köpte en Wild West idag! Blev nyfiken och tänkte att jag kunde passa på att dokumentera raketerna i satsen då det verkar svårt att hitta info om sånt, den innehåller 4 små och 5 större raketer.

Dem små (Tellus) raketerna väger 20.8g och det är 4 olika effekter
Dem större raketerna (Origo) väger 26.8 g och är också 4 olika effekter.

Försöker just nu styra upp med en kamera som kan filma så jag kanske kan dokumentera lite mer udda produkter jag skjuter detta året.

När jag säger vad raketerna väger menar jag krutvikten, Svea har börjat skriva krutvikt på alla deras produkter.
Senast redigerad av korvryttaren 2015-12-17 kl. 14:21.
Citera
2015-12-17, 14:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Här smäller en snubbe ett par 24 karat (2014 versionen) (större typen) https://youtu.be/1B_ho2kd3Mo?t=3m6s, de ger väl en liten ide på hur krevaderna är

Synd det inte var helt mörkt bara, men dom verkar ju helt okej.

Citat:
Var faktiskt iväg och köpte en Wild West idag! Blev nyfiken och tänkte att jag kunde passa på att dokumentera raketerna i satsen då det verkar svårt att hitta info om sånt, den innehåller 4 små och 5 större raketer.

Försöker just nu styra upp med en kamera som kan filma så jag kanske kan dokumentera lite mer udda produkter jag skjuter detta året.

När jag säger vad raketerna väger menar jag krutvikten, Svea har börjat skriva krutvikt på alla deras produkter.

Vad kul! Har också planer att göra det i år

Då får vi bara vänta på att det blir mörkt då..
Citera
2015-12-17, 15:23
Medlem
Citat:

Tack för infon, det uppskattas!

Är lite nyfiken på raketer i M.R.A, viktmässigt altså.

Är även nyfiken på Royal Party Maximum, på svenska sidan står det 25-35 och på finska 25-75.

Vet ju att svenska, brittiska och finska RP använder samma namn på olika produkter, exempelvis balder/boost.

Men de största raketerna i Maximum påminner väldigt mycket om Fantasy (75g) raketerna utseendemässigt och om så är fallet även krut mässigt så blir det nog en sådan om den ligger bra i pris, annars blir det Thors hammer i år igen
Citera
2015-12-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
Någon här som vart i en fyrverkerioutlet butik? Kan några priser?
jag vart där för första gången förra året och tyckte det fanns mycket att välja på och sen väldigt bra priser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in