2015-12-16, 23:05
Medlem
acerblazerlols avatar
hmm.. funderade lite mer
Citera
2015-12-16, 23:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Då har man äntligen sett filmen. 2D. Ger inget betyg utan nöjer mig med att säga att jag satt med ett stort leende på läpparna från start till mål.

Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
hmm.. funderade lite mer

Måste man verkligen spoilertagga allt förresten? Om man går in och läser här nu får man väl skylla sig själv?
Citera
2015-12-16, 23:15
Medlem
waggazees avatar
Är det på allvar en neger med hundögon som har huvudrollen? vad tycker ni SW nördar om det? Har bara sett trailern och tycker redan att man tröttnat på honom. Han kan väl knappast vara släkt med bruden, hon är ju vit. Fast visst det är ju sci fi så det är väl möjligt kanske.
Citera
2015-12-16, 23:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Är det på allvar en neger med hundögon som har huvudrollen? vad tycker ni SW nördar om det? Har bara sett trailern och tycker redan att man tröttnat på honom. Han kan väl knappast vara släkt med bruden, hon är ju vit. Fast visst det är ju sci fi så det är väl möjligt kanske.

Nej, han har inte huvudrollen och är inte släkt med bruden.
Citera
2015-12-16, 23:18
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tack! Bra då ska jag se denna.
Citera
2015-12-16, 23:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Vad menar du med att filmerna inte har något innehåll?

Du vet precis vilken typ av film jag menar med "två timmar utan något egentligt djup eller innehåll". En film som är bra om man vill slå ihjäl två timmar, eftersom man är underhållen under tiden man är där, men som inte lämnar så mycket kvar efteråt. Fast folk tittar ju troget på såpoperor och där händer ju inte heller egentligen någonting. Och att faktiskt bli underhållen i två timmar är ju ett fall framåt jämfört med Ep 1-3 som var rena plågeriet.

Jag ser två typer av kommentarer här. De som är fyllda av entusiasm efter att just ha sett filmen. De har fått sig två timmars fartfylld actionkomedi, en rejäl nostalgitripp och är alldeles oerhört lättade att det inte blev en ny totalkatastrof som med the prequels.

Den andra typen är de mer reflekterande kommentarerna, och av dessa förstår man att filmen är en kloning av ANH. För mig betyder det "inget innehåll". Ja alltså inte mer än i en såpopera. Men visst, precis som med en såpopera så kan ha syjunta på syjunta om vad de olika platta karaktärerna kommer att göra i nästa avsnitt.

Nu låter jag såklart väldigt negativ, men ni ska veta att jag älskar ANH och ESB. Och från det jag läser här är den nya filmen inte i närheten av dessa, inte överhuvudtaget på samma planet.

Det skulle ha varit mycket bättre och ärligare om man hade gjort en TV-serie av det istället, eftersom man uppenbarligen inte har några nya historier i filmklass att berätta. En sådan TV-serie hade kunnat pågå i en evighet, och man hade kunnat få återuppleva de fantastiska miljöerna och karaktärerna utan några större krav på handling.
Citera
2015-12-16, 23:21
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Han är ju onekligen en av huvudrollerna. Kanske inte den mest framstående, men definitivt en av dem.
Citera
2015-12-16, 23:21
Medlem
chessjamts avatar
Recension: (FB) Vilken film såg du senast?

Den är okej som början på en ny trilogi eller serie filmer i Star Wars-universumet. Största behållningen var utan tvekan att få se de gamla skådisarna igen med Harrison Ford i spetsen. Annars kändes filmen mest som en standardhistoria med hjältar och skurkar, motståndsrebeller och det onda imperiet.

Någon mer än jag som störde sig på skurken? Tar min kritik i spoiler.

Besviken som sagt på skurkmaterialet samt att handlingen verkar som att de återvunnit från Episod 4 och Episod 6. Visst är den bättre än prequel-filmerna men det säger ju inte så jättemycket.

JJ Abrams misslyckas inte med den nya Star Wars filmen men jag kan inte säga att den är ett mästerverk bara för det. I så fall skulle de ha bjudit på en mer annorlunda plot. Den duger att titta på, som de andra actionfilmerna som kommit ut på bio iår, men då håller jag personligen Jurassic World och Spectre högre än denna. Jag låter kanske lite bitter men jag hade väl för höga förväntningar och jämförde mer med originaltrilogin än med prequelfilmerna. Jag tror dock att det kommer att bli bättre och mer spännande i den nästkommande filmen/filmerna i serien. För det här var bara början på en ny story/trilogi precis som de två andra trilogierna är.

3.5/5
Citera
2015-12-16, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du vet precis vilken typ av film jag menar med "två timmar utan något egentligt djup eller innehåll". En film som är bra om man vill slå ihjäl två timmar, eftersom man är underhållen under tiden man är där, men som inte lämnar så mycket kvar efteråt. Fast folk tittar ju troget på såpoperor och där händer ju inte heller egentligen någonting. Och att faktiskt bli underhållen i två timmar är ju ett fall framåt jämfört med Ep 1-3 som var rena plågeriet.

Jag ser två typer av kommentarer här. De som är fyllda av entusiasm efter att just ha sett filmen. De har fått sig två timmars fartfylld actionkomedi, en rejäl nostalgitripp och är alldeles oerhört lättade att det inte blev en ny totalkatastrof som med the prequels.

Den andra typen är de mer reflekterande kommentarerna, och av dessa förstår man att filmen är en kloning av ANH. För mig betyder det "inget innehåll". Ja alltså inte mer än i en såpopera. Men visst, precis som med en såpopera så kan ha syjunta på syjunta om vad de olika platta karaktärerna kommer att göra i nästa avsnitt.

Nu låter jag såklart väldigt negativ, men ni ska veta att jag älskar ANH och ESB. Och från det jag läser här är den nya filmen inte i närheten av dessa, inte överhuvudtaget på samma planet.

Det skulle ha varit mycket bättre och ärligare om man hade gjort en TV-serie av det istället, eftersom man uppenbarligen inte har några nya historier i filmklass att berätta. En sådan TV-serie hade kunnat pågå i en evighet, och man hade kunnat få återuppleva de fantastiska miljöerna och karaktärerna utan några större krav på handling.

Jaha, jag trodde du hade sett filmen. Du uttrycker dig lite väl drastiskt för att inte ens veta hur den är. Jag tyckte den var väldigt bra trots lite illa dolt feminist-trams. Ge den en chans.
Citera
2015-12-16, 23:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Någon mer än jag som störde sig på skurken? Tar min kritik i spoiler.

Citat:

Citera
2015-12-16, 23:39
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

Citat:

Citera
2015-12-16, 23:41
Medlem
Theomanias avatar

Allt som allt är jag jävligt nöjd med filmen. Den lämnade vissa frågor som jag hoppas besvaras i framtida filmer, men det här är fan en kanonstart på vad jag hoppas blir en jävligt fet trilogi nya filmer. Sålänge den nya trilogin håller samma höga nivå som den här så skiter jag i om alla jävla spinoffs suger. Jag vill ha en solid, ny trilogi, resten är bara lull-lull.
Vet dock inte riktigt vad jag ska sätta för betyg än, måste låta den smälta lite, kanske se den igen innan jag verkligen kan bestämma mig.

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Senast redigerad av Theomania 2015-12-16 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in