2015-12-16, 22:31
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förstår inte de som klagar på "comic relief". Inte mer än tidigare delar, om än utspritt på fler karaktärer

Jag ger filmen en 9a, helt underbar.

Lite funderingar och frågor dock:

Jag håller helt med i dina reflektioner. The Force Awakens börjar som om Imperiet aldrig blev besegrat. Hela storyn känns ihålig av många anledningar, och du nämner några av de främsta. Jag tror att många hade velat få en större förståelse till vad som hände efter Imperiets fall och hur den Första Ordningen har lyckats växa sig starka.
Om man ser på filmen som ett försök att tjäna pengar på Star Wars-franchisen, och inte med intentionen att skapa ett mästerverk, så blir det dock förståeligt varför filmen är gjord som den är.
Citera
2015-12-16, 22:36
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lär dig använda spoiler-funktionen. Nu till din fråga:

Jo förlåt jag vet sitter med mobilen och vet inte hur man gör det på den..

Okej det skulle väl förklara saken. Men jag ser det som något Jedi/Sith "exklusivt". Så även om det finns en förklaring så gillar jag det inte, men det är bara min personliga åsikt
Citera
2015-12-16, 22:38
Medlem
Erikons avatar
Kändes som en Disney film, inte en Star wars film
Citera
2015-12-16, 22:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lite funderingar och frågor dock:

Citera
2015-12-16, 22:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lär dig använda spoiler-funktionen. Nu till din fråga:

Mina tankar:

Allt som allt 7,5/10. Bra underhållning, men förväntar mig mer av kommande filmer.
Citera
2015-12-16, 22:49
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Kändes som en Disney film, inte en Star wars film
Det är en Disneyfilm.
Citera
2015-12-16, 22:49
Medlem
zerxezs avatar
Efter prequels, gör om, gör rätt, yes! Bra jobbat Lawrence Kasdan och JJ Abrams! Här gjordes det mesta rätt, eftersom man gjorde tvärtom vad Lucas gjorde i prequels. De hade så att säga en blueprint på allting de INTE skulle göra. På så sätt, kanske prequels har tjänat ett syfte som dåligt exempel!

Visst hade kanske Han Solo och Chewie någon putslustig replik för mycket, och emellanåt lite för mycket action när lite andrum hade krävts, men jag har verkligen inte mycket att klaga på. Så här borde prequels gjorts från början. De olika aliens såg helt underbara ut. Inte mycket pajiga green screens och cgi så lång ögat kan se.

Betyg: 8/10
Senast redigerad av zerxez 2015-12-16 kl. 22:55.
Citera
2015-12-16, 22:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Om man ser på filmen som ett försök att tjäna pengar på Star Wars-franchisen, och inte med intentionen att skapa ett mästerverk, så blir det dock förståeligt varför filmen är gjord som den är.

Javisst. Det här är väl det mest insiktsfulla som skrivits i tråden. Man rider på den enorma goodwill-vågen från den stora fan-base som finns, spelar på deras nostalgi-strängar så att de blir underhållna i två timmar utan något egentligt djup eller innehåll. Innehållet består i all cash som trillar in.
Citera
2015-12-16, 22:52
Medlem
Lotsos avatar
För de som är intresserade är här min spoiler fria recension på filmen:

Kortfattat vad jag tyckte:
Citera
2015-12-16, 22:58
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Javisst. Det här är väl det mest insiktsfulla som skrivits i tråden. Man rider på den enorma goodwill-vågen från den stora fan-base som finns, spelar på deras nostalgi-strängar så att de blir underhållna i två timmar utan något egentligt djup eller innehåll. Innehållet består i all cash som trillar in.

Vad menar du med att filmerna inte har något innehåll?
Citera
2015-12-16, 23:02
Medlem
Blodsritens avatar
jag anser...
Citera
2015-12-16, 23:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Senast redigerad av MrSkargard 2015-12-16 kl. 23:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in